Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Debbie_N schreef:Nouzeg. Lijkt het ook nog of ze dit voor beroep doen. Schaf dan een longeercirkel aan, voorzichtig zadeltje erop en hoofdstelletje in en laat dan eerst ff lekker zonder een touw tussen de benen uitbokken.
Weer een paard verpest.
Cassidy schreef:Debbie_N schreef:Nouzeg. Lijkt het ook nog of ze dit voor beroep doen. Schaf dan een longeercirkel aan, voorzichtig zadeltje erop en hoofdstelletje in en laat dan eerst ff lekker zonder een touw tussen de benen uitbokken.
Weer een paard verpest.
Briljante reactie, you made my day
Laat hij nou prof zijn !!!!
Debbie_N schreef:Nouzeg. Lijkt het ook nog of ze dit voor beroep doen. Schaf dan een longeercirkel aan, voorzichtig zadeltje erop en hoofdstelletje in en laat dan eerst ff lekker zonder een touw tussen de benen uitbokken.
Weer een paard verpest.
Cassidy schreef:Ik vraag me af waarom dit paard bij Gert staat, en wat er voor die tijd is voorgevallen. Gezien de reacties van het paard zit er weinig basis in via grondwerk, en gezien de bokreacties ook onder zadel is dit misschien niet de eerste keer dat er iemand opzit. Dan valt dit niet onder zadelmak maken, dan valt dit onder "corrigeren". En dan weer: zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Ik zie hier geen paard dat compleet in paniek is. Ik zie hier een paard dat niet wil.
Ik kan zelf heel weinig met de kreet "voor hem zadelmak, hoeft voor haar niet te zijn". Ik maak een duidelijk onderscheid tussen zadelmak, knoppen erop en doorrijden. Zadelmak is: zadel op, ruiter in het zadel. Niet meer, niet minder. Geen stuur, geen rem, geen gaspedaal. Geen hogere dresuurkunstjes. Ruiter in het zadel, c'est tout....
probabeest schreef:valt me wel op dat diegene die het er niet zo mee eens zijn over het algemeen < 18 jr zijn![]()
misschien toch iets te veel als "penny" gedacht dames![]()
ik zie nl ook niet zo heel veel schokkends, tja dat steigeren, dat doet paard toch echt zelf hoor!
gewoon een beetje extreme reactie maar daar kwam paard zelf snel genoeg achter![]()
en een jong dier moet je in de voor uit houden!
zodra ze gaan stilstaan gaan ze alle kanten op en dat geeft pas stress, alles eerst voorwaarts oplossen, of dit nu een jong of ervaren dier is.
paard loopt naar mijn mening toch vrij snel redelijk ontspannen zodra hij er op zit.
en ik denk dat dhr v/h hof toch ook wel aardig de last pakken krijgt, die man heeft al zo'n goede reputatie met deze dieren.
voor echt angstige paarden is dit misschien niet de manier maar dat is dat getut bij een heel aantal paarden ook niet.
vind dat ze hier nou niet echt een nare ervaring aan over houden.