Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
of even afknijpen zoals een praam doet. Maren_Prins schreef:Mijn paardje vind het zadel ook niet leuk, maar zodra ze gaat dreigen of iets dergelijks krijgt ze een schop tegen haar buik waar je anders ook schopt als je er op zit zeg maar. Of gewoon heel hard slaan met je hand dat doe ik vaak, dat leert lekker snel af. De hoefsmid ramt er altijd met een vijl in maar dat vind ik een beetje te ver gaan. Ik sla gewoon met mijn vuis in zijn buik (waar de singel zit). Het werkt ook altijd goed op zijn neusof even afknijpen zoals een praam doet.
Maren_Prins schreef:Mijn paardje vind het zadel ook niet leuk, maar zodra ze gaat dreigen of iets dergelijks krijgt ze een schop tegen haar buik waar je anders ook schopt als je er op zit zeg maar. Of gewoon heel hard slaan met je hand dat doe ik vaak, dat leert lekker snel af. De hoefsmid ramt er altijd met een vijl in maar dat vind ik een beetje te ver gaan. Ik sla gewoon met mijn vuis in zijn buik (waar de singel zit). Het werkt ook altijd goed op zijn neusof even afknijpen zoals een praam doet.
Maren_Prins schreef:Mijn paardje vind het zadel ook niet leuk, maar zodra ze gaat dreigen of iets dergelijks krijgt ze een schop tegen haar buik waar je anders ook schopt als je er op zit zeg maar. Of gewoon heel hard slaan met je hand dat doe ik vaak, dat leert lekker snel af. De hoefsmid ramt er altijd met een vijl in maar dat vind ik een beetje te ver gaan. Ik sla gewoon met mijn vuis in zijn buik (waar de singel zit). Het werkt ook altijd goed op zijn neusof even afknijpen zoals een praam doet.
Shawtie schreef:Zoals de moeders het doen!
Vel in de nek vast nemen, en eens goed aan draaien. Zou hetzelfde effect geven, als wanneer een merrie dr veulen bijt als die iets doet dr niet aanstaat..
tegen hem wat hem opviel. Hij leek er echter helemaal niet mee te zitten. het hielp gewoon niet, hij ging steeds verder in het uitdagen. de keer daarop was ik het zat. we stonden na een wandeling lekker in het zonnetje en paard zocht naar grassprietjes. ik kijk een seconde opzij en zie hem naar mij toe buigen en hij bijt me weer. oren in de nek en bijten die baas. en toen met oren naar voren nieuwsgierig mijn reactie afwachten
.... LenaBaars schreef:Shawtie schreef:Zoals de moeders het doen!
Vel in de nek vast nemen, en eens goed aan draaien. Zou hetzelfde effect geven, als wanneer een merrie dr veulen bijt als die iets doet dr niet aanstaat..
Dit is er een die ik ga onthouden! een tik op zijn neus is wel een duidelijke waarschuwing, maar iets heel anders dan bijten.
Heb het de eerste paar keer ook genegeerd, dacht hetzelfde. was wel wat nukkigtegen hem wat hem opviel. Hij leek er echter helemaal niet mee te zitten. het hielp gewoon niet, hij ging steeds verder in het uitdagen. de keer daarop was ik het zat. we stonden na een wandeling lekker in het zonnetje en paard zocht naar grassprietjes. ik kijk een seconde opzij en zie hem naar mij toe buigen en hij bijt me weer. oren in de nek en bijten die baas. en toen met oren naar voren nieuwsgierig mijn reactie afwachten
....
Ik heb hem toen in reflex ook echt een dreun verkocht. zal mijn reus nauwelijks iets van gevoeld hebben, maar zijn gedrag veranderde direct, en liep vervolgens als een schoothondje naast me mee. durfte niet eens verder gras te zoeken.
hem m op stal gezet en ben vertrokken.
volgende dag leek zijn geheugen gereset en was hij weer de vrolijke en zachtaardige man die ik ken.
Hij is jong en ik vind het natuurlijk wel humor dat hij me als een puber loopt uit te dagen, maar ik moet met mijn 165 toch het respect opeisen van een paard van 176. Anders zijn natuurlijk alle poppen aan het dansen en ben ik zijn schoothondje die mee geslingerd word.
Dus negeren doe ik niet meer.
), en heb toen ergens gelezen dat je beter zijn nekvel eens kan omdraaien. Dit is gewoon de natuurlijke reactie van de merrie, en die weten ze vaak nog hoor. Véél effectiever dan een dreun of een stamp. En idd, negeren maakt de zaak alleen maar erger. Veel succes ermee! marleen_usar schreef:Zijn er bokkers die eerlijk durven te zeggen dat ze het net als ik genegeerd hebben?

Tammy_ schreef:als paard geen pijn in de rug of andere medische problemen heeft, een ongelooflijke oplawaai geven, issie nou helemaal gek geworden. beter 1x een goede mep, dan 10 zachte mepjes die niet duidelijk zijn. En die mep van jou, komt 10x zachter aan dan een mep van een ander paard, dus het is niet sielugh
als mijn paard bijt, wat wel eens gebeurt tijdens het spelen, dan krijgt hij gewoon een tik tegen z'n neus of hals, hij weet heel goed dat hij niet mag bijten.