Daar kon niets bij staan, ze sloopte ze allemaal. Maar mijn ruin daar had ze een haat en liefde verhouding mee....als ze hengstig was, was hij ok, was ze niet hengstig, dan haatte
ze hem. Slaakte hij een zucht, wat hij heel goed kan en vaak doet
, dan gilde ze van ergenis en sloeg ze keihard tegen de betonnen stalwand. Dat beest sloeg haar stalwand behoorlijk vaak en hard, maar nooit iets hbben he? Nooit een blessure of wat dan ook. Werd ze te weinig gereden werd ze met de dag kattiger en sjacherijniger...dan werd het een akelig beest. Doordat ik haar verzorgde, ging ze mij respecteren, maar ik vertrouwde haar nooit. Soms kon ze met dekens wisselen in eens mij heel snel en hard bijten...dus ik moest altijd blijven oppassen. Soms kon ze ineens met haar oren in de nek naar mij toe draaien als ik in de stal een drol weghaalde. Eigenlijk kon dat niet bij haar, maar ik deed het vaak wel.....dom wel, maar zo ver ben ik bij haar gekomen...
Borstelen bv vond ze vreselijk, en als ze hengstig was, dan vond ze het heerlijk als je haar met de zweep een tik gaf, bleef ze staan.
De paarden liepen langs elkaar, maar het is verschillende keren gebeurd dat de draad was gebroken door het geklier langs de draad. Dan liepen ze samen, maar zodra ik mijn ruin wilde gaan halen, duwde ze hem in de hoek en begon hem af te tuigen, dan stopte ze niet..Dan was ze zo kwaad dat ik hem bij hem weg haalde, dat ze hem in elkaar trapte....
Zo een zuur beest heb ik nooit meer gekend.
Maar ze kon ook ineens onder het rijden gaan hupsen, dan met 4 benen in de lucht huppels maken en dan moest je uitkijken. De eigenaresse kon er mee overweg, was niet bang en kon goed rijden, maar het dier is verkocht vanwege zwangerschap, heb mij vaak afgevraagd hoe zij is terecht gekomen......geen merrie om zonder handschoenen aan te pakken....eist veel beleid, veel respect, heel duidelijk zijn, niet bang zijn en op zijn tijd als ze het nodig heeft heel streng zijn.....
Blijven nadenken met deze merrie, haar altijd een stap voor blijven, want eigenlijk was ze een dodelijk wapen.
Maar ze kon ook zeker wel lief zijn...heel lief, maar dat was niet doorgaans...Altijd hinniken naar mij, altijd meteen mee komen, netjes mee lopen aan touwtje, maar ik heb ook 2 keer een kopstoot van haar gehad, ik liep door haar stukje wei naar het hek en ze komt aan gerend en geeft mij een kopstoot.....Het beest was een beetje gestoort.

)