TS, probeer die onzekerheid van je af te zetten (anders lukt het je nooit, dan kunnen er 100 mensen je komen helpen?) en ga aan de slag met Petra.
Zij is ook bij mij geweest en zij zorgt er echt wel voor dat JIJ diegene bent die het paard op de trailer zet en niet zij.
Bij ons is ze zo´n 3 uur bezig geweest met een paardje dat niet zelden 3-4 uur op zich liet wachten om te laden.
Daarna ging het vrijwel vlekkeloos en waren we ook altijd binnen 10 minuten op weg. Silence is altijd erg onzeker om de trailer op te moeten en daarom is het bij hem erg belangrijk om er routine van te maken. Dus ook door te laden als we niet weg hoeven. Helaas hebben we dat in de winter niet kunnen doen wegens omstandigheden en heeft het 6 maanden stil gelegen.
Toen we in Maart weer op pad wilde kregen we hem er dus niet op.
Contact opgenomen met Petra en zij heeft mij telefonisch te nodige tips gegeven die ik toe kon passen.
En nu, een goede maand later en ondertussen ook weer op pad geweest gaat het laden weer super.
Met dat laatst wil ik zeggen, dat het dus echt jijzelf is die door haar leert laden.
Ze is er wel, maar jij doet het.
Anders zou het ook nooit lukken door wat telefonische tips natuurlijk.
De terugweg vind hij soms nog wat lastig, maar ook dat geeft nu geen paniek meer bij hem en met rust hebben we hem er dan ook met maximaal 10 minuten in. Thuis is dit nu een kwestie van minutenwerk.
Dus ik zou zeggen, stop even met rommelen, ga naar de info-avond en ga gezellig een avondje met Petra aan de slag.

Om even terug te komen op wat er gezegd wordt over voeren tijdens het laden. Het is maar niet hoe consequent en duidelijk je daar in bent.
Toen Petra er was hebben wij ook met brokjes gewerkt.
Hij wist ook precies wanneer hij wat zou krijgen en deed het ook niet voor het voer. Dat blijkt ook uit het feit dat hij nu prima zonder brokjes te laden is en niet voor het voer de trailer in loopt. Hij krijgt een beloning als hij erop staat (appeltje), maar hier lok ik hem dus niet mee. Deze ligt volledig uit het zicht en hij heeft er zelfs niet eens altijd behoefte aan.
Dus wat voer gebruiken als ondersteuning kan in mijn ogen totaal geen kwaad.