Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kendra schreef:.
Wat je nú misschien wel al kunt doen (omdat ieder paard, ongeacht pijn, voernijd of wat dan ook dat kan) is het probleem met voeren oplossen. Je stapt met voer en zweep de stal in (blijkbaar heb je geen luikje??) en je verzoekt je paard vriendelijk doch dringend achter in de stal te gaan staan. Als ie dat niet doet, pak je een zweepje en met een lichte aanwijzing probeer je het nog een keer. Nog geen reactie: tikje met de zweep. Dan doe je het voer in de bak en mag je paard komen. Je zult er een paar dagen voor nodig hebben, maar ws. staat je paard toch na een dag of 3 achter in de stal te wachten tot jij het voer in de bak doet. Dit is vrijwel altijd haalbaar omdat de beloning (mogen eten) er namelijk altijd is....Als je paard dit echt niet accepteert, kan er van alles aan de hand zijn, maar heb je in ieder geval een giga-leiderschapsprobleem.

ziamara schreef:[HAR] welk bit voor mijn paard ??
het is een ruin van 5 jaar
misschien dat die nog steeds last heeft van zijn tanden??
aangezien die niet goed reageerde op het bit?
ziamara schreef:[HAR] welk bit voor mijn paard ??
Knert schreef:ziamara schreef:[HAR] welk bit voor mijn paard ??
in maart gaf ze aan dat het 3 maanden geleden was dat hij geweest was (zie link topic). Nu meld ze dat het 2 maanden geleden was..eeeuh hier klopt iets niet. Of gaat hij gewoon heel vaak?