hengst laten of niet??????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 11:56

marillion schreef:
heb je gelijk in amondi ;)

Menig kind van 13 kan beter rijden dan menig man/vrouw van 40.

helemaal mee eens. ik rijd vanaf de 14e bij de paarden. nou ik zie veel kinderen nog beter rijden.
opmerking nou niet direct verkeerd opvatten, is niet voor iedereen zo natuurlijk. maar hier in de buurt := pfoe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:00

Kom op BOKT! Deze ts wil deze hengst, hengst laten om de look en waarschijnlijk om de aandacht die ze krijgt! niet banketstaaf bedoelt maar zo is het wel, heb zelf ook hengsten en kan je wel vertellen dat dit natuurlijk niks gaat worden, maar dat snappen de meesten hier ook wel.

Je laat toch een hengst geen hengst omdat je dat zelf mooi vind, en het dier een minderwaardig leven lijdt?

Hij kan nooit bij soortgenoten in en ga zo maar verder!
Dit is niet zomaar iets, als hij ggk is zou ik hem ook hengst laten maar absoluut niet omdat ze mooier ogen, en als je hem nu laat castreren houdt hij zijn macho look wel hoor!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:00

janne77 schreef:
Dankjewel voor al jullie reacties,ik ga het overwegen om hem te laten ruinen.Mijn dochter kan wel starten qua niveau en leeftijd,maar wat jullie al mailen en antwoorden,wat als hij een keer wel last heeft van zijn mannelijke krachten.............

toch zou ik graag nog een reactie willen van een moeder die dezelfde dilemma had voor haar dochter........

Nogmaals het heeft mijns inziens geen toegevoegde waarde (zeker in dit geval) Maar het naar buiten laten, het buiten rijden en vreemde (hengstige) merries tegen komen. Een keer op ponykamp dat soort dingen zal allemaal heel moelijk worden. De pony blijft qua uiterlijk hetzelfde als je nu gaat castreren.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:05

volbloedfan schreef:
Kom op BOKT! Deze ts wil deze hengst, hengst laten om de look en waarschijnlijk om de aandacht die ze krijgt! niet banketstaaf bedoelt maar zo is het wel, heb zelf ook hengsten en kan je wel vertellen dat dit natuurlijk niks gaat worden, maar dat snappen de meesten hier ook wel.

Je laat toch een hengst geen hengst omdat je dat zelf mooi vind, en het dier een minderwaardig leven lijdt?

Dit is niet zomaar iets, als hij ggk is zou ik hem ook hengst laten maar absoluut niet omdat ze mooier ogen, en als je hem nu laat castreren houdt hij zijn macho look wel hoor!

wie heeft gezegt dat ie wel bij soortgenoten in kan/gaat als ie ruin is? heb ik en jij ook nog nergens gelezen.
okee jij kan vertellen dat dit niks gaat worden, uit je eigen ervaringen of wat?
ja je laat een hengst wel een hengst omdat je het mooier vind, waarom anders? dus er zouden voor jou geen hengsten zijn alleen de ggk? en die dan hengst zijn
worden gereden door alleen maar volwassenen zeker, want anders wordt het niks. :roll:
waarom heb je dan zelf wel een hengst als ik vragen mag? is die dan ggk, of zou dus alleen volwassen (ervaren) iemand een hengst kunnen rijden >;) _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:15

volbloedfan schreef:

Er zijn er genoeg die het doen hoor...

Anoniem

Re: hengst laten of niet??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:21

Ja en dat vind ik erg jammer!
Want waarom een hengst, hengst laten als hij niet ggk is?

Dan heb je er toch geen meerwaarde aan, het enige is dat het dier toch 9 van de 10 x op stal komt ze staan en niet bij zijn soortgenoten !

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:23

volbloedfan schreef:

Dan heb je er toch geen meerwaarde aan, het enige is dat het dier toch 9 van de 10 x op stal komt ze staan en niet bij zijn soortgenoten !

Misschien hopen ze gewoon op the next Totilas... :Z

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:23

heb je wel gelezen wat ik zei?
ik antwoord toch op je vraag, en meerdere in dit topic. de ts ook zelf. verder over de stal heb ik ook al wat over gezegt ;)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:24

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:34

volbloedfan schreef:

Zozo... Jij kan in de toekomst kijken dat dit niets wordt...

TS, als je hem graag hengst wil houden dan kun je het ook even aankijken en naderhand laten castreren als hij wat moeilijker wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:36

Janine1990 schreef:
volbloedfan schreef:

I Think sooooo!!
Pff

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:39

Janine1990 schreef:
volbloedfan schreef:

Je antwoord zegt mij genoeg, hoe kinderachtig... :=

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:47

MamboBeach schreef:
Je antwoord zegt mij genoeg, hoe kinderachtig... :=

idd, sommmigen weten op een gegeven moment niet meer wat ze moeten zeggen.
ipv. met goede argumenten te komen wat hun mening is. wordt er een tegenargument gegeven en ze staan met hun mond vol tanden.
_O-

had eigenlijk gehoopt dat te TS ook gaat reageren. :j wat vind je dochter zelf TS? wil ze graag op een hengst rijden, of maakt het haar niet zoveel uit?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:11

janine1990 schreef:
volbloedfan schreef:

I Think sooooo!!
Pff

Zo. Wist niet dat dit topic ineens naar penny niveau gedaald was?
Wat is dit een vreemde, oppervlakkige en niet onderbouwde uitspraak zeg. Ruik ik enige jaloezie dames?

Wat doet jullie de link van een hengstpony naar Totilas maken???

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:38

Nou wat een reacties zeg, begint een beetje op steken onder water te lijken..

@ ts, doe wat je goed dunkt :)
Jullie kennen de pony het best met zijn gedragingen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:56

Oh joh, het ging mij om mensen die hun hengst voor hun eigen ego hengst laten... Dit is de enige reden die ik kan bedenken om een paard hengst te laten... Het is maar net hoe je het interpreteert hoor... :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:39

Nessah schreef:
Er is ook een centraal topic over dit onderwerp. Daar staat al erg veel informatie en tips. Ook kan je daar al je vragen kwijt.

[MD] Centraal topic over castreren.

Daarom hier een slotje.