Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
1133 schreef:ik kan niet lang blijven , ik ben er zo weer.
maar er is iig een ding dat ik wil zeggen .
dus al die topsportruiters, en andere mensen die hun paard in de winter binnen hebben staan , moeten geen paard nemen omdat ze een paard maanden per jaar niet zo veel het land op kunnen ..
sorry hoor .

1133 schreef:en hoe vaak ik het ook moet zeggen ,
ik heb geen binnenbak of longeerbak tot mijn beschikking , de bak is écht te glad om haar los te laten . ik kan er echt niet meer aan doen dat ik al doe ( dmv liksteen voor verveling , en af en toe als de staleigenaar weg is der even los laten in weiland ) het is idd mijn paard enik zou in principe pepalen of ze het land in gaat of niet . maar het het hún land niet het mijne .
en er is geen ( maar dan ook geen !) wat voor exuus dan ook om maar te gaan steigeren . hoe dan ook!
toot schreef:ik denk dat je paardje de baas wilt zijn over je,
en als ze eenmaal de baas over je zijn is dat gevarlijk.
beter 1 harde klap die het paard niet snel vergeet,
dan dat jij een harde klap krijgt die jij niet meer zal kunnen herinneren
zij schreef:heb je vorige topic niet gelezen, maar k vind dat je een paard best een tik mag verkopen. alleen niet op het hoofd! waarom daar slaan? ik geef best af en toe een tik tegen de buik... je moest eens zien hoe paarden met elkaar omgaan in een kudde... alleen mag je het alleen doen als het terecht is en het niet een reactie is waar je zelf om vraagt... (onbewust)
1133 schreef:ik vind deze stal ook niet bepaalt prettig.
stal niet en eigenaar ook niet , want kijk , hij doet dingen bij mijn paard zonder het met mij te overleggen .. ( ik bedoel toen hij haar sloeg) maar ik kan hier niet zomaar weg . ik ben 13 , en ik kan niet opeens van stal verplaatsen , dat willen mijn ouders gewoon niet .
als 13-jarige heb ik daar gewoon weinig over te beslissen .
stal niet en eigenaar ook niet , want kijk , hij doet dingen bij mijn paard zonder het met mij te overleggen .. ( ik bedoel toen hij haar sloeg) maar ik kan hier niet zomaar weg . ik ben 13 , en ik kan niet opeens van stal verplaatsen , dat willen mijn ouders gewoon niet .
. Dani62 schreef:Ik herinner me nog goed dat de draver, die bij mijn paard in de kudde staat, vorige winter werd opgehokt wegens medische redenen. Nou, die wilde je echt niet effe uitlaten een touwtje, hoor(hé, Twiggy?
).
)
Een 4-jarige zoveel opsluiten en dan roepen dat ie met dit weer zo fris en onhandelbaar is...
1133 schreef:vanmiddag waren de staleigenaren even weg .
ben de hele middag aan het scheppen geweest . alles sneeuw en ijs in het voorste stuk weggehaald .
en heb ze toen vanaf 12 uur tot kwart over 4 los gehad .
het was wel rot om dat te doen zonder toestemming . maar had er wel wat voor terug ..
om vier uur dacht ik dat ze wel even uitgeraasd was . even een kwartiertje in weiland gewandeld .. geen probleem .
ik ben natuurlijk hartstikke blij hiermee , maar het is niet de oplossing , want ik wil niet dit alle dagen stiekem doen !
maar nu ik 100% zeker de oorzaak weet , zijn we wel al een stukje verder.
femke