Aan de hand meelopen: waar loopt het paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sahibje

Re: Aan de hand meelopen: waar loopt het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:34

Mijn paard loopt naast me, haar hoofd bij mijn schouder. Het touw hangt meestal losjes.Het paard hoort ook op mij te letten.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:12

Ik laat nooit een paard achter me lopen, ik heb een tijdje op een stoeterij gewerkt waar ik de hengsten in de stapmolen moest zetten. Als je daar voor of schuin voor ging lopen speelde je met je leven, want die sloegen dus keihard met de voorbenen (gericht!) naar je als ze een beetje sikkeneurig waren en dat waren ze vaak want hun uitstapje naar de stapmolen was zo'n beetje de enige beweging die ze kregen.

Daar heb ik dus geleerd om links naast de schouder te lopen, daar kon ik niet geraakt worden en het werkte heel goed! Als er eentje vervelend deed gaf ik hem gewoon een por tegen zijn zijkant en was het gevecht klaar. Toen ik er nog voor liep kon ik ze minder goed corrigeren omdat ze er makkelijker tegenin konden gaan door bijv. slaan of bijten.

Nu loop ik bij mijn eigen merrie ook altijd naast de schouder, daar heb ik bij haar helemaal geen reden voor, maar dit doe ik uit gewoonte (ik realiseer me ook pas nu door dit topic dat ik het bij haar ook doe haha). Vanmiddag nog heb ik haar halstertouw over de hals gehangen en ben lekker een stukje gaan rennen naast haar. Ze draafde gewoon los mee en toen ik stopte, stopte zij ook. Ik denk niet dat je per se voor je paard moet lopen om het te leiden.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:17

als ik er 1 mee heb dan loopt ie naast me meestal en als ik er 2mee heb lopen ze meestal naast me alletwee aan een kant. heb ik er 3 mee heb loopt 1 achter me en de andere 2 naast me en als ik er nog meer mee heb(4 of 5) lopen er 2 achter en 2 naast me en 1 loopt los of ook achter aan een touwtje.

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:47

die van mij lopen naast mij ook als ik er 2 meeneem en als ik er 3 meeneem loopt er 1 achter mij en de andere 2 naast mij

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:05

Ik heb ook geleerd dat je paard zijn hoofd naast jou schouder moet hebben. Best logisch als het paard vooruit loopt, en jij naast zijn voorhand loopt kan hij natuurlijk opzij springen en op je tenen staan. Als jij voorop loopt kan hij inderdaad van achteren tegen je aan lopen.

Nu moet ik er wel bij zetten dat ik Axel wel vaak achter me aan heb hobbelen hoor.. :o

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:11

Ik heb ze ook het liefst naast me, kan ik tenminste zien wat ze doen. Kijken ze ergens naar, hoe reageren ze op de omgeving, en idd als ze wegspringen springen ze iig niet in je nek. Maar nooit voor me uit, verder naar voor dan schouder aan schouder is een no-go

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:16

Naast me. ( Ik bedenk me heel beschamend dat ik het ooit in mijn pennyperiode heel schattig vond dat mijn pony ongeveer drie meter schuin VOOR me liep, moest je eens kijken hoeveel zin hij had om te gaan rijden 8)7 :o

Dorien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:38

mijn paard loopt ook meestal naast me, ik vind dat zelf fijner.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:42

Schuin achter me en dan bedoel ik niet meters achter me maar zeg maar als je naast de schouder van je paard staat en dan 1 stap naar voor doet dus zodat je als hij zijn hoofd recht naar voor doet je naast zijn hoofd loopt.
Ik wil niet dat ze met hun schouder naast me lopen ik wil gewoon dat ze rustig meelopen en niet in de dringerige ik loop met mijn schouder naast je hen met mijn hals en hoofd voor je dus ik loop lekker voorop houding