Dominante hengst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maeh

Re: Dominante hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:24

Tja. Dit topic ligt een beetje dood geloof ik :+

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:01

Ik denk dat het topic van TS een beetje een penny verhaal is....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:04

Vader van de TS zal misschien niet zo blij zijn geweest met dit topic?
Ik hoop alleen dat er geen ongelukken gebeuren....

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:05

Ik weet niet... Misschien niet helemaal waar en dan afgeschrikt door de nogal serieuze en heftige reacties :+
Als je de berichten van TS bekijkt is haar eerste bericht ook dat ze op een shetlander rijdt. Dusss, misschien maken we ons inderdaad allemaal druk om een stoute shet _O-

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:08

Ook een shet is een volwaardig paard en een shethengst wel degelijk een dier om rekening mee te houden.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:08

Palouse zo een idee had ik dus ook al ook toen ik in het topic poste en aangezien TS nu eigenlijk helemaal niet meer reageerd.

Daarbij weet ik niet wat haar vader doet maar zie een man of geen echt paarden mens niet zo snel een gevaarlijke hengst bij je slager van zijn leven redden en zo een twee drie een trailer hebben en de trailer toevallig bij hebben. Dus ja beetje krom maar ben benieuwd wat TS gaat zeggen.

Cassidy ik vind een shet toch echt niet zo gevaarlijk als een KWPNer van 1,75m.....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:11

Het maakt niet uit of een shet je naar de strot vliegt of een KWPN-er van 1,75m je naar de strot vliegt, in het meest extreme geval kun je het in geen van beide situaties navertellen.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:16

Een klein kindje niet nee. Maar ik zie een echte kleine shet mij met mijn ruim 1.80m nog niet naar mijn nek vliegen hoor.
Shet krijg je nog wel van je af maar als je een paard van 1,75m 2m boven je ziet dan maakt dat toch even veel meer indruk en wordt het veel gevaarlijker dan zo n shet.....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:19

Ik heb dat stukje op TV niet gezien, maar er was een keer een uitzending met een paardenfluisteraar die met een witte shet/welsh hengst te maken kreeg, en een aanvaring met hem had. Hij beet hem in zijn arm en liet ook zo snel niet los. De TV opname liet niet zien hoe er verder is gereageerd, maar ik denk dat er wel een eind hout aan te pas moest komen voordat de hengst inbond.

.Een hengst kan je botten verbrijzelen als hij een arm of een van je handen te pakken krijgt, of je naar de keel vliegt. Een shet die op zijn achterbenen staat, kan bij je keel.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:25

Een shet of welsh? Dus ik grote shet? Ik heb het over een echte schet dus die ukkies en niet die uit de kluiten gewassen...

Daarbij heb ik ooit wel eens op TV gezien een vrouw die was aangevallen door een grote hengst dus een paard zullen we even rond de 1,70m zeggen en die is met een ambulance opgehaald. Deze hengst had de mevrouw aangevallen was eerst over een hek gekomen en toen de beste mevrouw door de lucht gegooid en ze had weet ik wat gebroken en stukken huid weg en zo.

Dus ik zie een shet mij niet zo gauw door de lucht gooien waardoor ik mijn been en arm breek jij wel?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:43

Een grote maat shet (1m) is een flinke jongen. En ja, die kan je door de lucht gooien. En ook een kleine maat shet hoeft maar 1 keer raak te trappen, en dan kun jij het ook niet navertellen.
Een shet die er vandoor gaat kun jij ook niet tegenhouden. En ik herinner met het filmpje nog waar een paar agenten een uitgebroken shet tegen dachten te houden door erop te gaan zitten...dat lukte ook niet.

Ik heb genoeg hengsten in mijn omgeving gezien (en niet alleen op TV) om te weten dat ze vliegensvlug zijn, dat je dingen niet ziet aankomen, en dat je, als hij echt op je afkomt, niets meer in te brengen hebt. En dan maakt de maat van de hengst he-le-maal NIETS uit.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:51

Dan kunnen we het ook over merries gaan hebben want die zijn toch echt net zo snel en net zo sterk en ik zie een shet van 60cm mij echt niet door de lucht gooien wha ha ha ja vast dat kan dus echt niet he. Ik weet niet hoe jij dit voor je ziet?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:00

Je hoeft echt niet door de lucht te vliegen om je evenwicht te verliezen en op de grond te vallen. En als je eenmaal ligt en hij je echt kwaad wil doen, gaat hij door tot je het niet meer na kunt vertellen. Er staat op dat moment niemand die punten gaat geven hoe sierlijk jij door de lucht vliegt. Wat de mensen wel zien is het resultaat, namelijk in het uiterste geval een enkeltje begraafplaats voor de persoon in kwestie, en enkeltje slager voor de shet die het allemaal veroorzaakt heeft.

Een ongeluk met een paard zit in een klein hoekje, maar een ongeluk met een hengst haalt de eerste pagina van de Telegraaf. Ook al heeft de hengst in kwestie niets gedaan of misdaan.

Zegt de naam "Jetalito Jet Set" je iets? Je zou even kunnen Googlen of hier op bokt op de naam gaan zoeken, dan komt geheid het verhaal van deze hengst bovendrijven....

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:10

:o Sorry voor dat grapje over de shet, Cassidy. Shethengsten kunnen ook heel gevaarlijk zijn.

Het verhaal over JetSet heeft een heleboel kanten. De vriend van Larissa (degene die doodgebeten zou zijn door haar henst JetSet) heeft later het paard weer verkocht en voor dekking beschikbaar gesteld. Ook heeft hij gezegd dat JetSet en Larissa samen een ongeluk gehad zouden hebben waarbij toevallig bloed om de mond van het paard was gekomen...
Ik vind het persoonlijk nog al een raar verhaal waar vraagtekens gezet bij kunnen worden.

Maargoed, dat helpt hier allemaal niks wanneer het verhaal van de TS gewoon verzonnen is ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:16

Ik heb Jetalito er ook alleen maar bijgehaald om aan te geven dat een ongeluk met een hengst buiten proporties opgeblazen kan worden door de media.

Ik moet het de vriend van Larissa hoog aanrekenen dat hij niet meteen het dier heeft laten afmaken. De reconstructie liet zien dat het wel degelijk een ongeluk is geweest. Maar door het artikel in de Telegraaf is de naam van de hengst in de publiciteit geraakt, en is hij nooit meer helemaal van het imago "killerhengst" afgekomen...

Mensen die nakomelingen van hem hebben, zijn erg blij met deze paarden, en degenen die hem persoonlijk hebben gekend vonden het een hengst met een gouden character. Maar ja, wel een hengst....

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:33

Cassidy ik had het over een shet die een volwassen grotere persoon door de lucht gaat gooien maar dat gaat dus ook niet volgens jou.

Daarbij kan elke hengst gevaarlijk zijn dat klopt maar dat neemt er nog steeds niet van af dat een groot paard veel gevaarlijker is dan een shetje. Daar ging het over de TV een shet die een man aan viel een groot paard die een vrouw aanviel en dus vanalles gebroken had en de meneer alleen een hap eruit of zo?

Die Jetalito Jet Set tjha een ongeluk zit in een klein hoekje maar je weet niet wat er is gebeurd....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:42

God, grant me the serenity
To accept the things I cannot change;
The courage to change the things that I can;
And the wisdom to know the difference...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:43

Het topic wordt gesloten wegens het offtopic gaan en het niet meer reageren van de TS.