Hanneke84 schreef:ikke schreef:Een paard wat niet meer bereden kan worden, kan ook niet pijnvrij leven. Die stuur ik dus naar de eeuwige weides.
Dat is natuurlijk niet waar..
De belasting van de ruiter kan er goed voor zorgen dat het paard alleen pijn heeft met het rijden.
Als ik het zo lees dan is het maar goed dat veel mensen geen paarden zijn, want anders waren ze allang afgemaakt en vervangen![]()
Heel fout maar het vergrijzingsprobleem is dan misschien wel meteen verholpen
Veel mensen in een verpleeghuis zouden graag willen dat ze wat minder lang in leven gehouden zouden worden, heb je daar wel eens bij stil gestaan?
Hoeveel paarden op leeftijd (= 20+) heb jij van dichtbij meegemaakt? En je hoeft niet een volwassen persoon van 80+ kilo op dat paard te laten rijden, je kunt ook een pennymeisje voor zo'n paard zoeken. Op het moment dat een pennymeisje te belastend is voor het paard, dan is het paard toe aan de eeuwige weidevelden.
Al die lieve ideeen met wandelen en kunstjes is leuk, maar als je niet kunt rijden zijn er ook beperkingen in het bewegingsapparaat en zijn heel veel kunstjes niet aan te raden. En flemen of kusjes geven hebben ze in 5 minuten geleerd, dus de uitdaging daarvan is maar kort. En tutten zal mijn merrie bijvoorbeeld niet gaan waarderen, zij is geen tutpaard, maar een doepaard