Ninx schreef:Moontje1991 schreef:Voedernijd heeft een oorzaak!
Als je paard het heeft/krijgt ben je al verschrikkelijk fout bezig.
Maar als je niet uitzoekt wat je fout heb gedaan dan ben je nog fouter bezig!
Iedereen maakt fouten niet erg zolang je er maar van leert!
Ts zegt duidelijk in een post dat het probleem nu is opgelost!
Maar dat is niet zo de symptomen worden onderdrukt!
Maar het probleem is nog wel aanwezig
Ik sluit me hierbij aan. Dergelijke problemen ontstaan niet 'zomaar'.
Het is niet leuk om te horen, maar we verprutsen allemaal wel iets... leren we weer van.
Je zegt dat je het ermee eens bent, dan had je het dus ook zelf kunnen schrijven.
Ik ben het met je eens dat er te snel naar dwangmiddelen wordt gegrepen maar de paarden die we nu houden zijn ook allang niet natuurlijk meer. We willen er zelf op rijden en hebben geen kilometers de ruimte om ze te houden. Klinkt weer overdreven maar zo is het wel, het hele idee achter stallen is al niet natuurlijk, krachtvoer ook niet.
Dus als je alle paarden met voedernijd wilt genezen kun je ook gewoon je stal en je krachtvoer afschaffen en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Dat het niet zo simpel is weet iedereen dus soms moet je concessies maken.
Kluisteren zou voor mij ook geen ideale oplossing zijn en zoveel mogelijk op de wei is uiteraard beter maar TS geeft aan dat hij er 's avonds en s nachts niet mee staat dus ik vind het wel meevallen. Sommigen reageren alsof het martelwerktuigen zijn terwijl een paard er normaal mee kan lopen en het er dus alleen voor zorgt dat ze niet kunnen schoppen of rennen.
Tuurlijk, TS zou er beter aan doen het paard de uurtjes voor het eten ook buiten te houden maar er kunnen genoeg redenen zijn waarom dat niet kan.
senks ............. dit is echt iets wat in de praktijk gewoon supergoed kan werken