Kan een paard echt niet alleen staan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 14:29

Ik heb een serieuze reactie en ben daar mee bezig.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:23

marleen_usar schreef:

succes en houd ons op de hoogte
:Y)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:32

Ik vind niet dat een paard alleen moet staan, het is een kuddedier.

Helaas als anderen hun paarden weghalen, heb je er niets over te vertellen, dan staat je paard alleen.

Maar het is jouw paard en jouw keuze, maar ik vind het wel erg sneu, lekker in de kou in een kale wei zonder iets en dan alleen.

Zal ik jou eens alleen zetten op een eiland, zonder iets en dat in de winter, hoe zou je dat dan zelf vinden?

ik bedoel het niet rot, maar hoe zou je dat vinden, zo alleen op dat eiland?

fijn dat je ermee bezig bent met een oplossing, hopelijk komt het vanzelf goed en heeft je paard een paardse/pony gezelschap.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:35

Waarom weer het vergelijk met mensen trekken :? Ik ken ook genoeg mensen die dat zalig zullen vinden! Waarom? omdat wij mensen zelf in staat zijn om dingen te bedenken en een fantasie hebben. Dus een denkbeeldige vriend kan dan ook best gezellig zijn. Wij zijn wat dat betreft een apart diersoort, die niet te vergelijken is met een paard.
Een paard kan dat daarentegen niet, dus ik zou er nooit bewust voor kiezen om een paard lang alleen te laten (stel dat een vriendje komt te overlijden, dan snap ik dat je natuurlijk niet de volgende dag al een ander paard hebt geregeld).
Dus ik hoop dat je een leuk vriendje voor je paard kan vinden :j Ben benieuwd! :j

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:42

Ragdollcat schreef:
Zal ik jou eens alleen zetten op een eiland, zonder iets en dat in de winter, hoe zou je dat dan zelf vinden?

ik bedoel het niet rot, maar hoe zou je dat vinden, zo alleen op dat eiland?

Zelfs met mooie schuilstal en vriendjes zou ikzelf niet graag de hele winter opgesloten zitten op een weiland... :+

sporten

Re: Kan een paard echt niet alleen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:51

geitje kan er prima bij

alleen als je aan geiten begin als is maar 1 leer je ook vloeken

geiten hebben hekel aan regen en nattigheid

schaap kan ook maar sommige paarden hebben hekel aan schapen jagen ze uit de weide

shetlander of paardje erbij zou op zich handigst zijn en fijnst voor je paard

paard alleen zou ik niet voor kiezen

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:08

Al doet je paard het prima als hij alleen is zal ik het nog niet doen. Mijn pony staat ook altijd alleen, maar wel in de kudde. Hij trekt bijna niet naar andere toe maar toch zou ik hem niet alleen zetten als dat er eens van zou moeten komen, terwijl hij het ook prima doen als hij alleen zou staan.

bibalootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:01

tja als je paard rustig staat en hij krijgt van jou genoeg aandacht zie ik het probleem niet dat hij alleen staat!
mijn paardje staat altijd alleen, ook mede uit voorzorg voor blessure

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:11

marleen_usar schreef:

Volgens mij geeft TS aan dat ze ermee bezig is..... :o

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 14:39

Klopt ik heb nu een paar reacties dus hopen dat het wat wordt?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:40

marleen_usar schreef:
Klopt ik heb nu een paar reacties dus hopen dat het wat wordt?

Ik duim voor je!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 14:41

Thanks

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:31

bibalootje schreef:
tja als je paard rustig staat en hij krijgt van jou genoeg aandacht zie ik het probleem niet dat hij alleen staat!

mee eens :D

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:36

Een beetje paardenmens zet een paard niet alleen :) IMO

Maar aangezien je de vraag hier zo stelt, denk ik dat je dat zelf ook al bedacht hebt. Ik hoop voor je dat het wat wordt, en zou anders toch voor een shet gaan :)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:19

Emaartje schreef:
bibalootje schreef:

mee eens :D

In Zweden is dat verboden - en niet voor niets. Een paard alleen is zielig, daar blijf ik bij.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:14

bibalootje schreef:

Vind ik eigenlijk een beetje asociaal. Jij wilt rijden, dus moet je paard alleen omdat de kans zo iets kleiner is dat ie iets oploopt? Vind ik ergens een beetje egoïstisch.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:16

bibalootje schreef:

Een paard houd het meest van je, als zijn beste vriend een ander paard is...

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:33

EEN PAARD IS EEN KUDDEDIER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ALLES KAN( ALLEEN STAAN) MAAR IS HELEMAAL NIET GOED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nIET DOEN DUS ALS JE OM JE PAARD GEEFT!!!!!!!!!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:30

Hopelijk worden die reacties nog wat :)
En anders moet je misschien inderdaad toch aan een geitje of iets denken, ik kan op dit moment ook niet anders en mijn pony staat met een schaapje, ze spelen gewoon samen en liggen bij elkaar etcetera, dat gaat gelukkig erg goed.

sam_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:32

idd gewoon blijven zoeken, een paard kan wel alleen staan maar dat is niet echt leuk/goed voor hem.
Dus toch echt blijven zoeken naar een weidemaatje.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:21

een shetje of een geit kan ook ganzen vinden ze ook wel leuk maar dan moeten ze elkaar wel mogen of je moet em allen laten staan maar dat vind ik niks voor een paard die moeten samen zijn
dus ga op zoek naar ee mini shetje ofzo
dan is je probleem wel opgelost denk ik

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:32

Mijn paard heeft 1.5 jaar alleen gestaan en daar is ze echt niet slechter door geworden. Persoonlijk heb ik liever een paar alleen staan die lekker buiten staat dan een paard de gehele dag in een box opsluiten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:25

magriet schreef:
Mijn paard heeft 1.5 jaar alleen gestaan en daar is ze echt niet slechter door geworden. Persoonlijk heb ik liever een paar alleen staan die lekker buiten staat dan een paard de gehele dag in een box opsluiten

Vraag me altijd af waarom er uit 2 kwaden moet worden gekozen. Ik zie liever geen paard helemaal alleen buiten staan en ook niet de hele dag opgesloten in een box.
Ik zie persoonlijk dus liever een paard wat met soortgenoten voldoende buiten komt ;)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:34

knapste schreef:
EEN PAARD IS EEN KUDDEDIER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ALLES KAN( ALLEEN STAAN) MAAR IS HELEMAAL NIET GOED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nIET DOEN DUS ALS JE OM JE PAARD GEEFT!!!!!!!!!

Zonder hoofdletters en uitroeptekens kunnen we het ook lezen.
Een paard is een kuddedier, ben ik het mee eens. Alleen staan is minder leuk voor hem, maar dat het niet goed voor hem zou zijn, lijkt me overdreven.
Ikzelf heb al 10 jaar hetzelfde paard. Hij staat ook al 10 jaar alleen. Hij heeft een grote wei met een schuilstal, staat van 7 tot 6 buiten, en in de nacht binnen. Aan zijn weiland grenst een geitenwei en 3 huizen (waaronder mijn eigen huis). Vanuit de huiskamer kan ik, als ik goed kijk, hem zien lopen. Er komen regelmatig mensen voorbij om naar hem te kijken, te praten en te aaien (een paar keer per dag). Als ie op stal staat, wordt ie regelmatig vertoeteld en geaaid. Ik heb een paar jaar geleden een paar dagen een leenshet in de wei gezet, daar werd 5 minuten aan gesnuffeld en vervolgend heeft hij de hele dag, zonder de shet aan te kijken, gewoon staan grazen.
Ik zou liever een extra paard erbij hebben, maar daar heb ik geen geld en geen stal voor. Ik heb niet de indruk dat mijn paard een vriendje of aandacht mist. Als ik met een buitenrit langs een weiland rijd met andere paarden die allemaal naar het hek toe komen draven, gaat meneer gras eten als ie lange teugel krijgt, ipv naar de andere paarden te kijken.
Het zal per paard verschillend zijn. OPtimaal is een vriendje, maar dit is neit altijd mogelijk. Belangrijk is dan wel dat ie minimaal elke dag aandacht krijgt.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:50

sifra01 schreef:
magriet schreef:

Vraag me altijd af waarom er uit 2 kwaden moet worden gekozen. Ik zie liever geen paard helemaal alleen buiten staan en ook niet de hele dag opgesloten in een box.
Ik zie persoonlijk dus liever een paard wat met soortgenoten voldoende buiten komt ;)

Het ideale is helaas niet voor iedereen mogelijk. Die van mij staat nu samen met een maatje en kunnen naar binnen en buiten wanneer ze willen.