Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

_silvie_ schreef:Ik woon zelf in de randstad. Er is hier gewoon geen ruimte om je paard 24/7 op het land te zetten. De manege waar ik sta heeft het geluk dat er een stukje land naast de manege ligt waar de paarden af en toe op kunnen. Het is gewoon niet overal in nederland hetzelfde... en moeten wij dan maar helemaal geen paarden nemen omdat ze niet het land op kunnen? En als wij een paard met chronische bronchitus hebben moeten wij die meestal verkopen... omdat er bijna geen land te vinden is waar ze heel het jaar op kunnen blijven staan.
Kaplaars schreef:Ik wilde mij eigenlijk niet in deze discussie mengen. Na deze opmerking moet ik van mezelf even posten:
Je kan altijd de keuze maken tot het niet kopen of verkopen van je paard.
Miranda_V schreef:ik hoor wel eens dat mensen bang zijn dat paarde elkaar trappen. een vriendin van me staat op een "wedstrijd" stal. zij hebbe de oplossing paartjes met zn 2tjes op een afgezet stuk land mits ze goede maatjes zijn. een paard van die vriendin heeft een verbrijzeld sprong gevricht gehad door een trap van een paard. hij staat nu alleen op een af gezet stukkie land tussen zijn vriendjesdus soms snap ik wel dat mensen hun paard niet op het land willen maar er zijn altijd oplossingen voor