Citaat:Ik snap dat een paard niet zomaar laat zien dat hij ergens last van heeft. En een paard wat in de natuur zou leven heeft idd alles nodig. Alleen tegenwoordig houden wij paarden heel anders en hebben imo sokken, baard,etc. niet meer zo'n belangrijke functie en kan je dat best weghalen. (Als je paard 24/7 buitenstaat vind ik het trouwens wel een ander verhaal, omdat ze dan idd meer last hebben van oa de weersomstandigheden.)
Hier heb je deels gelijk, deels niet. Juist op stal, zoals Hannah_Menno boven mij al zei, hebben ze
het hard nodig. In de natuur zal een paard niet zo snel zijn hoofd stoten dan tussen 4 muren. Overal
zijn hun 'benodigdheden' aan 't hoofd van belang, en of dat nu in de ongerepte, wilde natuur is, of bij
jou op stal, 't paard heeft het gewoon nodig, misschien niet meer voor de dingen in de natuur, maar danwel
voor andere aspecten op stal!

Tastharen blijven gewoon zitten. En dan vinden wij dat ze er wel weer netjes genoeg uit zien
Bij ons tegenover onze
Misschien vinden jullie het zielig, ik niet, en ik vind het werkelijk waar geen pan al dat haar. Maar is mijn keuze. Ik veroordeel jullie toch ook niet omdat jullie je paard niet toiletteren? Als jij het niet wilt prima, ik wil het wel. En geloof me, mijn paarden hebben het niet slecht hoor.