Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) , haar pony op de trailer en zij reed verder op mijn pony, die zich dan voorbeeldig gedroeg. Als de instructeur na de les de pony die op trailer stond nog eens even pakte, was er niks aan de hand en liep de pony gewoon zonder te gaan liggen.Isabonny schreef:Jullie blijven nu wel bezig over het feit dat het NIET eigenwijsheid kan zijn....maar mijn vriendin had een pony die zich echt wel uit eigenwijsheid liet omvallen, of er gewoon bij ging liggen.
We reden samen in de les. Ik was toendertijd een jaar of 9.
Mijn pony bokte me er altijd vanaf...ik weer bang. Haar pony ging liggen of liet zich vallen (alsof het beest gewoon wist dat hij zich toch geen pijn deed in het zachte zand van de bak). Dan was mijn vriendin weer bang van haar pony. Dus dan ging ik de auto in (slapen) , haar pony op de trailer en zij reed verder op mijn pony, die zich dan voorbeeldig gedroeg. Als de instructeur na de les de pony die op trailer stond nog eens even pakte, was er niks aan de hand en liep de pony gewoon zonder te gaan liggen.
Zo zie je maar weer dat elk paard anders op zijn ruiter reageerd. Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou kunnen....
TS:Hoe vaak reed je eigenlijk op de pony en hoe lang was je al met haar bezig met inrijden. Ik lees dat ze net 4 jaar is geworden. Ik neem aan dat je niet al een jaar voluit op haar reed. Indien wel, dan heb je haar mss wel overvraagd. En dat komt dan nu met een nieuwe ruiter naar buiten.
Axel_Valerie schreef:haha je moet nooit aan jezelf twijfelen! Okee het is niet handig dat ze niet gekeurd is maar dat is ook de keuze geweest van die mensen neem ik aan? Jij bent altijd goed voor haar geweest en dat moet je onthouden!
Tamadine schreef:Hey
Ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat het niets ernstigs is wat Carmen heeft en dat het op te lossen valt.
Ik geef je in ieder geval een pluim in je r**t (haha) voor het feit dat je haar desnoods terug wilt nemen. Je geeft echt om deze pony ook al is ze niet meer van jou.
Ik hoop voor jullie echt op het aller beste oplossing voor iedereen.
Nikki_L schreef:Meis! Je moet echt niet aan jezelf gaan twijvelen. Ik denk dat iedereen die jouw reacties leest uit die topic kunnen zien hoeveel jij om Carmen geeft en van haar houd.
Je hebt gehandeld hoe jij denkt dat goed is. Dat er nu zoiets gebeurt kan niemand voorspellen.
Ja het is inderdaad niet slim van de koper om haar niet te laten keuren. Maar ookal was ze goed gekeurd, kan er nog altijd iets zijn waardoor zo zoiets doet.
Mijn gevoel zegt echt dat het door de verhuizing komt (kan het ook mis hebben) Als ik het zo lees allemaal, was ze erg aan je gehecht. En ondanks dat veel mensen denken dat een verhuizing zo gepiept is. Hebben die beestjes het er veel zwaarder mee dan menig mens denkt.
Nogmaals ik hoop op een goede afloop.
Neem haar desnoods terug, verleas haar onder goed contract ofzo. Dan blijft ze van jou en blijf jij bepalen wat er met haar gebeurd.
Hou je ons op de hoogte? Heb je inmiddels al iets van de kopers gehoord?
Musjes schreef:Ik weet dat ik 1 van de weinige hier op bokt ben die dit gelooft maar er zijn ook paarden die zich laten vallen uit stress. Dus niks eigenwijs etc maar het gewoon niet meer weten uit angst. Er zijn paarden die zich voor de trailer laten vallen niet omdat ze niet willen maar omdat ze bang zijn. Het wordt niet altijd herkend en er wordt dus geslagen omdat het paard eigenwijs zou zijn. Soms werkt dit en wordt het dus uitgelegd als ongehoorzaam. In dit geval je paard is net een week weg, en kan daar dus behoorlijke stress van hebben. Hij lost het op door te gaan liggen. Wat sowieso het meeste stomme is wat een paard kan doen, maar je zal maar geen uitweg meer weten.
(doe ermee wat je wilt, is niet bedoeld voor een nieuwe discussie)
Hopelijk kan je medische oorzaken uitsluiten met onderzoek!
Waves schreef:jeetje wat naar zeg! Voor de pony, voor de nieuwe eigenaars en voor jou! Misschien dat door de stress van de verhuizing de symptomen er nu pas uit kwamen.
Ik denk dat je het beste gewoon rustig kan overleggen met die mensen wat te doen. Geen paniekvoetbal gaan spelen, het beestje is er nog gewoon en morgen ook nog.
Als je haar na overleg terug kan nemen dan zou ik dat doen, zet haar lekker in de wei en bekijk dan op je gemak wat het beste is.
Sterkte