help pony verkocht vertoond nu vreemd gedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:22

Bij ons op de manege stond vroeger een grote merrie die deed dit als ze hengstig was. Ze liet zich tegen het been vallen en ze viel dus ook om.

Axel_Valerie

Re: help pony verkocht vertoond nu vreemd gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:24

kijk er zijn ook mensen die het wel begrijpen..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:24

Hmm, ga me niet mengen in discussie, probeer wijzer te zijn dan vroeger.

Maar ik hoop dat je wat kan zien op de foto's. Of het nu goed of slecht is je weet tenminste wat er is.
Hopelijk kunnen jullie het zo oplossen dat het weer goed gaat met de pony en dat ze bij haar nieuwe baasjes kan blijven.

Kan je niet helpen maar blijf dit wel even volgen. Sterkte er mee.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 13:24

Axel_Valerie schreef:

zeker gelukkig wel dacht eigenlijk dat ik gek aan het worden was

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:29

Jullie blijven nu wel bezig over het feit dat het NIET eigenwijsheid kan zijn....maar mijn vriendin had een pony die zich echt wel uit eigenwijsheid liet omvallen, of er gewoon bij ging liggen.

We reden samen in de les. Ik was toendertijd een jaar of 9.
Mijn pony bokte me er altijd vanaf...ik weer bang. Haar pony ging liggen of liet zich vallen (alsof het beest gewoon wist dat hij zich toch geen pijn deed in het zachte zand van de bak). Dan was mijn vriendin weer bang van haar pony. Dus dan ging ik de auto in (slapen :z ) , haar pony op de trailer en zij reed verder op mijn pony, die zich dan voorbeeldig gedroeg. Als de instructeur na de les de pony die op trailer stond nog eens even pakte, was er niks aan de hand en liep de pony gewoon zonder te gaan liggen.

Zo zie je maar weer dat elk paard anders op zijn ruiter reageerd. Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou kunnen....

TS:Hoe vaak reed je eigenlijk op de pony en hoe lang was je al met haar bezig met inrijden. Ik lees dat ze net 4 jaar is geworden. Ik neem aan dat je niet al een jaar voluit op haar reed. Indien wel, dan heb je haar mss wel overvraagd. En dat komt dan nu met een nieuwe ruiter naar buiten.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:30

haha je moet nooit aan jezelf twijfelen! Okee het is niet handig dat ze niet gekeurd is maar dat is ook de keuze geweest van die mensen neem ik aan? Jij bent altijd goed voor haar geweest en dat moet je onthouden!

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 13:33

Isabonny schreef:
Jullie blijven nu wel bezig over het feit dat het NIET eigenwijsheid kan zijn....maar mijn vriendin had een pony die zich echt wel uit eigenwijsheid liet omvallen, of er gewoon bij ging liggen.

We reden samen in de les. Ik was toendertijd een jaar of 9.
Mijn pony bokte me er altijd vanaf...ik weer bang. Haar pony ging liggen of liet zich vallen (alsof het beest gewoon wist dat hij zich toch geen pijn deed in het zachte zand van de bak). Dan was mijn vriendin weer bang van haar pony. Dus dan ging ik de auto in (slapen :z ) , haar pony op de trailer en zij reed verder op mijn pony, die zich dan voorbeeldig gedroeg. Als de instructeur na de les de pony die op trailer stond nog eens even pakte, was er niks aan de hand en liep de pony gewoon zonder te gaan liggen.

Zo zie je maar weer dat elk paard anders op zijn ruiter reageerd. Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou kunnen....

TS:Hoe vaak reed je eigenlijk op de pony en hoe lang was je al met haar bezig met inrijden. Ik lees dat ze net 4 jaar is geworden. Ik neem aan dat je niet al een jaar voluit op haar reed. Indien wel, dan heb je haar mss wel overvraagd. En dat komt dan nu met een nieuwe ruiter naar buiten.

ze is in december 2008 ingereden reed zelf te weinig daarom is ze ook weg :-(

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 13:33

Axel_Valerie schreef:
haha je moet nooit aan jezelf twijfelen! Okee het is niet handig dat ze niet gekeurd is maar dat is ook de keuze geweest van die mensen neem ik aan? Jij bent altijd goed voor haar geweest en dat moet je onthouden!

nee ze wilde geen keuring gingen op mijn woord af

gewijzigd stond er nogal lomp geformuleerd
Laatst bijgewerkt door PatriesCarm op 02-06-09 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:36

Hey

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat het niets ernstigs is wat Carmen heeft en dat het op te lossen valt.

Ik geef je in ieder geval een pluim in je r**t (haha) voor het feit dat je haar desnoods terug wilt nemen. Je geeft echt om deze pony ook al is ze niet meer van jou.

Ik hoop voor jullie echt op het aller beste oplossing voor iedereen.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 13:38

Tamadine schreef:
Hey

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat het niets ernstigs is wat Carmen heeft en dat het op te lossen valt.

Ik geef je in ieder geval een pluim in je r**t (haha) voor het feit dat je haar desnoods terug wilt nemen. Je geeft echt om deze pony ook al is ze niet meer van jou.

Ik hoop voor jullie echt op het aller beste oplossing voor iedereen.

nou die pluim hoeft niet hoor lijkt me meer dan logisch

en dank je wel hoop dat het allemaal mee valt

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:50

Meis! Je moet echt niet aan jezelf gaan twijvelen. Ik denk dat iedereen die jouw reacties leest uit die topic kunnen zien hoeveel jij om Carmen geeft en van haar houd.
Je hebt gehandeld hoe jij denkt dat goed is. Dat er nu zoiets gebeurt kan niemand voorspellen.

Ja het is inderdaad niet slim van de koper om haar niet te laten keuren. Maar ookal was ze goed gekeurd, kan er nog altijd iets zijn waardoor zo zoiets doet.

Mijn gevoel zegt echt dat het door de verhuizing komt (kan het ook mis hebben) Als ik het zo lees allemaal, was ze erg aan je gehecht. En ondanks dat veel mensen denken dat een verhuizing zo gepiept is. Hebben die beestjes het er veel zwaarder mee dan menig mens denkt.

Nogmaals ik hoop op een goede afloop.
Neem haar desnoods terug, verleas haar onder goed contract ofzo. Dan blijft ze van jou en blijf jij bepalen wat er met haar gebeurd.

Hou je ons op de hoogte? Heb je inmiddels al iets van de kopers gehoord?

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 13:52

Nikki_L schreef:
Meis! Je moet echt niet aan jezelf gaan twijvelen. Ik denk dat iedereen die jouw reacties leest uit die topic kunnen zien hoeveel jij om Carmen geeft en van haar houd.
Je hebt gehandeld hoe jij denkt dat goed is. Dat er nu zoiets gebeurt kan niemand voorspellen.

Ja het is inderdaad niet slim van de koper om haar niet te laten keuren. Maar ookal was ze goed gekeurd, kan er nog altijd iets zijn waardoor zo zoiets doet.

Mijn gevoel zegt echt dat het door de verhuizing komt (kan het ook mis hebben) Als ik het zo lees allemaal, was ze erg aan je gehecht. En ondanks dat veel mensen denken dat een verhuizing zo gepiept is. Hebben die beestjes het er veel zwaarder mee dan menig mens denkt.

Nogmaals ik hoop op een goede afloop.
Neem haar desnoods terug, verleas haar onder goed contract ofzo. Dan blijft ze van jou en blijf jij bepalen wat er met haar gebeurd.

Hou je ons op de hoogte? Heb je inmiddels al iets van de kopers gehoord?

nee verder niks meer ik heb dr net gemaild

effe voor de mensen die twijfelde aan de dierenarts gaat om jos hofma uit nijkerk
Laatst bijgewerkt door PatriesCarm op 02-06-09 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:57

Wat zegt zij er allemaal over dan? Snap zij wel dat jij hier ook van geschrokken bent enzo.
En dat jij alles uit wil sluiten.

Heb je al aan haar voorgelegt dat jij anders een keer komt rijden. Misschien reageerd Carmen dan ook wel heel anders.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 13:59

ja zeker

moet dr ook heen maar heb geen vervoer doordeweeks geen rijbewijs he

denk hoop zondag er heen te kunnen

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:13

Ik weet dat ik 1 van de weinige hier op bokt ben die dit gelooft maar er zijn ook paarden die zich laten vallen uit stress. Dus niks eigenwijs etc maar het gewoon niet meer weten uit angst. Er zijn paarden die zich voor de trailer laten vallen niet omdat ze niet willen maar omdat ze bang zijn. Het wordt niet altijd herkend en er wordt dus geslagen omdat het paard eigenwijs zou zijn. Soms werkt dit en wordt het dus uitgelegd als ongehoorzaam. In dit geval je paard is net een week weg, en kan daar dus behoorlijke stress van hebben. Hij lost het op door te gaan liggen. Wat sowieso het meeste stomme is wat een paard kan doen, maar je zal maar geen uitweg meer weten.
(doe ermee wat je wilt, is niet bedoeld voor een nieuwe discussie)

Hopelijk kan je medische oorzaken uitsluiten met onderzoek!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:26

Musjes schreef:
Ik weet dat ik 1 van de weinige hier op bokt ben die dit gelooft maar er zijn ook paarden die zich laten vallen uit stress. Dus niks eigenwijs etc maar het gewoon niet meer weten uit angst. Er zijn paarden die zich voor de trailer laten vallen niet omdat ze niet willen maar omdat ze bang zijn. Het wordt niet altijd herkend en er wordt dus geslagen omdat het paard eigenwijs zou zijn. Soms werkt dit en wordt het dus uitgelegd als ongehoorzaam. In dit geval je paard is net een week weg, en kan daar dus behoorlijke stress van hebben. Hij lost het op door te gaan liggen. Wat sowieso het meeste stomme is wat een paard kan doen, maar je zal maar geen uitweg meer weten.
(doe ermee wat je wilt, is niet bedoeld voor een nieuwe discussie)

Hopelijk kan je medische oorzaken uitsluiten met onderzoek!

Hier heb ik ook al van gehoord:
Flee (vluchten)
Freeze (bevriezen)
Faint (vallen/flauwvallen)

Deze drie zijn alledrie verschillende uitingen van angst

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:06

Ik denk zelf ook dat dit de oorzaak is. Het beestje is gestrest met wat er allemaal gebeurd is. Nieuwe stal, nieuwe mensen, het paardje is nog jong. Dus ik vind dit niet zo heel gek hoor.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 15:17

Hoi nou ik heb slecht nieuws ze is niet goed ik heb een rapport erbij zodat je het ook kan lezen maar zeloopt ongecoördineerd vooral in stap de achterhand naar links en met een kortere pas de correctie flexen en de spiertonus la waren sterk verminderd de staarttonus was ook slap zodat ze niet geschikt is voor te berijden dat laten vallen heeft hier dus ook mee te maken het is lichte ataxie maar zo n onderzoek om dit precies aan te tonen is heel kostbaar dus ik ka wel janken

dit kreeg ik net in mijn mailbox

ben helemaal over de zeik mijn meisje

ze heeft dit nooit vertoond en nu opeens

o mijn god

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:30

Hey

En staat er ook in het rapport dat ze dit dan altijd al gehad moet hebben? Ik zou de naam etc van de arts vragen waar ze heen is geweest en deze opbellen en deze al je vragen te stellen welke je hebt (waarom ze het nooi eerder heeft getoond etc). Dan heb jij misschien ook een stukje rust voor jezelf. Brengen ze haar ook terug naar jou nu?

Het is echt heel erg sh*t voor je.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:32

Ow das mooi k*t, hebben ze dit op foto kunnen zien ???
Ik zou wel vragen of je het "echte" rapport van de foto's enz kan inzien.
Want het is opzich wel erg vreemd dat ze het nog nooit bij jou gedaan hebt.
Ik dacht ook wat hierboven al gezegd is dat ze het misschien van de stress is. Maar goed, als dit er uit is gekomen na onderzoek/foto's jah dan is het denk ik toch geen stress.
Willen de nieuwe eigenaren haar nu terug "geven" aan jou of houden ze haar.
Misschien toch eens kijken als ze bijvoorbeeld even voor een paar weken bij jou terug komt of ze hier dan ook last van hebt.

Ben misschien nog een beetje eigenwijs, maar aangezien ze tegen je gezegd hebben dat je, je er niet meer mee moet bemoeien zou ik toch alles willen doen om te kijken of het echt ook bij jou gebeurd??
Hoelang geleden heb je er zelf op gereden??

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 15:34

ik heb haar ingereden elke dag en ik bij haar geweest althans als ik kon

ik ken haar als me binnenzak

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:34

jeetje wat naar zeg! Voor de pony, voor de nieuwe eigenaars en voor jou! Misschien dat door de stress van de verhuizing de symptomen er nu pas uit kwamen.

Ik denk dat je het beste gewoon rustig kan overleggen met die mensen wat te doen. Geen paniekvoetbal gaan spelen, het beestje is er nog gewoon en morgen ook nog.
Als je haar na overleg terug kan nemen dan zou ik dat doen, zet haar lekker in de wei en bekijk dan op je gemak wat het beste is.

Sterkte

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 15:41

Waves schreef:
jeetje wat naar zeg! Voor de pony, voor de nieuwe eigenaars en voor jou! Misschien dat door de stress van de verhuizing de symptomen er nu pas uit kwamen.

Ik denk dat je het beste gewoon rustig kan overleggen met die mensen wat te doen. Geen paniekvoetbal gaan spelen, het beestje is er nog gewoon en morgen ook nog.
Als je haar na overleg terug kan nemen dan zou ik dat doen, zet haar lekker in de wei en bekijk dan op je gemak wat het beste is.

Sterkte

geen paniek das een goede nou ben ik dus wel ben een echte paniekzaaier bel de dierenarts bij het minste geringste

we gaan zo bellen en ik neem haar terug ga nu een trailer regelen

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:43

Heb dit ff gevolgd zonder commentaar. Wat een ellende... vind het heel rot voor je.

Misschien is het evengoed een optie om een second opinion te vragen als ze weer even bij jou staat. Gewoon zekerheidshalve, zodat je weet waar je aan toe bent.

De symptomen kunnen idd door stress aan het licht zijn gekomen, maar toch...
Ik denk dat ik mijzelf prettiger zou voelen bij nog een onderzoek door een dierenarts die je goed kent. Gewoon om zeker te zijn....

Voel verder erg met je mee.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:43

PatriesCarm schreef:
Axel_Valerie schreef:

zeker gelukkig wel dacht eigenlijk dat ik gek aan het worden was

idd.. jeetje nare situatie.. wil je er sterkte mee wensen..