Kan niet iedereen dat topic zien?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Rena100 schreef:om even op punt e te komen:
als je nou in de toekomst eens een merrie erbij wil zetten en zijn hormonen ook flink opspelen...dan gaat dat dus nooit lukken! ik zal hem sowieso castreren omdat hij er verder toch niets aan heeft en hoef je niet bang te zijn als er een merrie bij in staat...
xmelissax schreef:ik zie deze topic nou al een tijdje voorbij komen als ik ga zoeken naar hersen afwijkingen.
ik heb zelf een paard met een ernstige hersen afwijking,
maar er nou al een bit in te hangen,, kom op zeg!
mijn fjordje is het veulen van mijn merrie en al vanaf zijn geboorte heb ik aan hem kunnen merken dat er iets niet goed was. ik heb er toen die tijd ook veel problemen mee gehad tot de da dacht dat hij een afwijking had. ik heb er alle liefde in gestoken en hem ook echt behandeld zoals je een mens met een afwijking behandeld.
het enige wat echt helpt is: GEDULD!!!
ik heb er anderhalf jaar over gedaan om hem achter me te houden als ik met hem ging lopen. en ik heb nooit een bit gebruikt of kettingen waarmee je de neus kan breken.
probeer is een clickertraining, dat heeft mijn paardje wonderen gedaan. ik heb hem op 2 jarige leeftijd laten castreren omdat ik naar een andere stal ging verhuizen waar ze geen hengsten wilde. en ik moet zeggen vanaf dat moment is hij al aardig bekomen
hij is nog steeds niet de makkelijkste maar ik heb hem intussen al 4 jaar en ik heb met geen enkel paard zo'n band gehad als met hem.
en dat komt echt niet door een hengstenbit!!!!!!!
geduldig zijn en consequent,,, word echt beloond. ik kan zelfs rijden op mijn fjordje had ik nooit gedacht. ik weet alleen van te voren nooit waar ik op stap
kleine wereld hier...
en sinsdien gaat het super met hem. hij is ontzettend lief en iedereen op stal is er gek mee, echt heerlijk..en hij vind al die aandacht ook geweldig..
oOoKellyoOo schreef:Een vraag, zo'n Monty roberts halster zou dat ook effect kunnen hebben?
Ik gebruik bij die van mij als ik ga wandelen een hengstenketting door de mond, alleen al dat hij die ketting door de mond heefd is hij hartstikke goed handelbaar zonder dat ik er aan trek.