Seksuele drang bij paarden (stomme vraag)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:49

geerke schreef:
haleyjames schreef:
wat een supertopic

ik lees met plezier mee :9

zijn hier mensen die het afstraffen als een hengst aan het mastruberen is ?

neeee....natuurlijk niet!
dan is hij lekker rustig met borstelen...
dat begrijpen ze toch niet als je ze daarvoor op hun donder geeft?
Volgens mij is er niemand die een hengst verbied te masturberen...toch?

ja wast maar zo,

ik ken dr wel een paar die dr een schop tegen aangeven of een tik |o

ik straf die van mij iig niet ik heb dr geen last van :+

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:29

haleyjames schreef:

??? En waarom zou je dat doen? Daar kan alleen maar ergernis en frustratie van komen lijkt me.

Iris82

Re: Seksuele drang bij paarden (stomme vraag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:31

Nou ik ken dus wel een hengst die zichzelf gaat lopen swaffelen op het moment dat jij in de stal bezig bent om bijvoorbeeld uit te mesten. Daar wordt ie dus wel opgewonden van en gaat echt vervelend doen. Die gaven ze wel op zn flikker als ie daar mee begon.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:34

Die van mij doet het eigenlijk alleen in het zonnetje op het land, oogjes half dicht en genieten maar :o. (incl kwakjes die je later op die plek tegen kom)

Ik ben er nog niet uit. Weet wel dat als mijn hengst op het land door 2 hengstige merries belaagd word dat hij weg loopt en verderop probeerd te grazen (waarbij ze hem vaak dan achtervolgen tot hij er op gaat).
Als hij veel dekt moet ik hem er zowat op tillen en trekt hij een kop van 'moet dit'. Maar de eerst merries in het seizoen zijn feest.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:42

dan heb ik geluk....die van mij doet maar betrekt het niet echt op mij..
hoewel...een keer stond ik te knuffelen,legt hij zijn hoofd op mijn schouders en begint te kreunen....en ik denk nog ohhh,wat schattig...toen stond hij dus ook te swaffelen.
maar hij doet dus niet opdringerig en vervelend gelukkig.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:42

Iris82 schreef:
Nou ik ken dus wel een hengst die zichzelf gaat lopen swaffelen op het moment dat jij in de stal bezig bent om bijvoorbeeld uit te mesten. Daar wordt ie dus wel opgewonden van en gaat echt vervelend doen. Die gaven ze wel op zn flikker als ie daar mee begon.

Een simpele methode om opwinding niet te laten associëren met aandacht door mensen is die hengst buiten zetten als je de stal doet ;)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:43

geerke schreef:
dan heb ik geluk....die van mij doet maar betrekt het niet echt op mij..

En zo hoort dat.. normale sociale paarden worden niet (echt) opgewonden van aandacht door mensen.
Ik kan me best op volwassen leeftijd probleemgedrag voorstellen als veulentjes bv. op 3 maand afgespeend worden en dan in een 'kleuterklas' met alleen maar leeftijd en/of sexegenoten terecht komen. Of alleen komen te staan..nog erger. Opgroeien zonder echte rolmodellen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:49

ik weet nog wel dat toen hij 'klein' was,een jaar of twee..ik een keer met een zwarte natte regenjas met capuchon door de stal liep....toen raakte hij helemaal opgewonden en wilde me bijna bespringen....ik leek zo natuurlijk erg veel op een friese merrie.....toen heb ik hem wel een roei verkocht en flink gevloekt,daarna nooit meer last gehad...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:55

geerke schreef:
ik weet nog wel dat toen hij 'klein' was,een jaar of twee..ik een keer met een zwarte natte regenjas met capuchon door de stal liep....toen raakte hij helemaal opgewonden en wilde me bijna bespringen....ik leek zo natuurlijk erg veel op een friese merrie.....toen heb ik hem wel een roei verkocht en flink gevloekt,daarna nooit meer last gehad...

Ja dat is normaal, ze hebben allemaal wel even een 'springfase' tussen 1 en 2 jaar, dan springen ze op alles. Dat is kwestie van heel alert te zijn en één keer klaar en duidelijk te maken dat mensen bij de niet te bespringen kuddeleden horen :D
Ik heb hier eentje waarbij ik dikke zes maand héél waakzaam ben geweest omdat het er wel in zat dat hij het ging proberen (uiteindelijk niet, en nu is het over). Zijn leeftijdsgenoot had het dan weer heel erg te pakken als ik de kudde voor het eerst hun vliegendekens op deed. Die zijn allemaal wit/beige, en in zijn ogen stond er ineens een hele kudde witte merries (hij komt uit een groep witte merries).

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:34

Bandida schreef:
haleyjames schreef:

??? En waarom zou je dat doen? Daar kan alleen maar ergernis en frustratie van komen lijkt me.

begrijp me goed ik ben niet degene die dat doet hoor haha :9 ..

en ik heb geen idee waarom ze het afstraffen >;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:37

misschien vinden ze het storend z'on 'vijfde'been?
Ik merk wel bij mijn hengst dat hij niet altijd z'on hoef er op heeft....
Ik bedoel dat het uiteinde dan enorm word....een hoef bijna..
hoe is dat bij jullie hengsten?

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:53

jaa die van mij krijgt ook zon ding
ik vind het op een paddenstoel lijken

ik had het toen ik hem voor het eerst zag nog nooit gezien en schok me rot
maar t blijkt normaal te zijn.. :P

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 11:42

geerke schreef:
Ik merk wel bij mijn hengst dat hij niet altijd z'on hoef er op heeft....
Ik bedoel dat het uiteinde dan enorm word....een hoef bijna..
hoe is dat bij jullie hengsten?

Ja dat is er soms wel en soms niet. Als iemand weet wanneer wel en wanneer niet, laat horen aub, ik zie er niet echt een lijn in.
Inderdaad een vreemd gezicht soms :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:41

nou inderdaad.....dan ben je toch blij dat je geen merrie bent...toch?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:00

geerke schreef:
nou inderdaad.....dan ben je toch blij dat je geen merrie bent...toch?

:+

Mensenmannen zonder voorhuid er kunnen ook wel wat champignon-vormig uitzien :o Hebben hengsten eigenlijk een voorhuid? zat ik me af te vragen na jou vraag.
Dus ik heb maar eens een plaatje gezocht met een antwoord, met alvast vooraf mijn excuses voor het vrij hoge 'in your face' gehalte, ik krijg het niet kleiner ;)
http://www.vetmed.lsu.edu/eiltslotus/Theriogenology-5361/stalli36.jpg
Maar niet dus, wat eigenlijk ook niet zo verwonderlijk is voor een dier dat zijn volledige penis opbergt in de koker.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:00

Is er hier iemand die weet of paarden ook aan voorspel doen. Heb zelf een dekkend ruintje (hij is heel beschaafd en voorzichtig en doet het alleen maar als een merrie zich aanbiedt). Nu zag ik laatst dat een hengstige merrie steeds naast hem ging staan en een voorbeentje optilde en hij moest dan met zijn hoofd ergens onder haar buik, dat probeerde ze hem duidelijk te maken, ze werd ook nog wat nijdig toen hij maar niet leek te snappen wat de bedoeling was, al deed hij zijn best. Ik vond het echt op een poging tot voorspel lijken kan dat? Iemand hier noemde het wel van een stier. Mensen met hengsten die nog natuurlijk dekken komt dit jullie bekend voor?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 14:59

Ja, voorspel kennen ze wel. Daar ben ik zeker van want dat heb ik wel al erg vaak gezien :=

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:22

Dat denk ik ook. Veel zoenen, likken en schuren. Mijn ruin windt werkelijk elke merrie om z'n vinger.

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 11:05

Volgens mij vinden ze het toch echt wel lekker. Je ziet ook
altijd dat als paarden elkaar liefkozen mijn ruin meteen zijn penis laat hangen en ook erecties (zonder zaadlozing logischerwijs) heeft. Maar of ze daadwerkelijk wat
voelen is natuurlijk de vraag. Ik zou wel zeggen dat het zo is maar ik weet het niet zeker.

Dat trouwens enkel mensen en dolfijnen wat voelen klopt niet, bijna alle apensoorten vinden het ook echt lekker...

Onze jonge shetlanderhengstje (1 jaar) is het nu ook aan het ontdekken, hij is nog niet helemaal
bezig met de merries, maar hij is nu lekker alles en iedereen aan het bespringen (hij is ook in de hapfase)
en mijn ruin vind het maar niets (die dekt zelf overigens ook, is alleen niet zo nuttig),
het bevalt hem niet zo dat hij als merrie wordt beschouwt (hij is overigens 2x zo groot als de hengst :p).
Laatst stond ik echter in de wei, en ja hoor, ik ook besprongen, nou dat heb ik wel ff afgestraft.