geerke schreef:ik weet nog wel dat toen hij 'klein' was,een jaar of twee..ik een keer met een zwarte natte regenjas met capuchon door de stal liep....toen raakte hij helemaal opgewonden en wilde me bijna bespringen....ik leek zo natuurlijk erg veel op een friese merrie.....toen heb ik hem wel een roei verkocht en flink gevloekt,daarna nooit meer last gehad...
Ja dat is normaal, ze hebben allemaal wel even een 'springfase' tussen 1 en 2 jaar, dan springen ze op alles. Dat is kwestie van heel alert te zijn en één keer klaar en duidelijk te maken dat mensen bij de niet te bespringen kuddeleden horen
Ik heb hier eentje waarbij ik dikke zes maand héél waakzaam ben geweest omdat het er wel in zat dat hij het ging proberen (uiteindelijk niet, en nu is het over). Zijn leeftijdsgenoot had het dan weer heel erg te pakken als ik de kudde voor het eerst hun vliegendekens op deed. Die zijn allemaal wit/beige, en in zijn ogen stond er ineens een hele kudde witte merries (hij komt uit een groep witte merries).