Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Juangi, heb jij een dochter van 3? Ikke wel namelijk. En ik ben wel zo reeel dat ik een veulen van 6 maanden geen optie vind voor haar. Ze is geweldig met dieren, maar je moet wel verstandig zijn als ouder. Vind ik dan. Die van mij mag lekker rommelen met een volwassen, hele brave Shet en dan nog met toezicht.
Ben nog maar 14, hé. Waarschijnlijk heeft ze haar voor later gekocht en was het het enigste (?) shetlander die ze gratis kon krijgen. Maarja, ze heeft nu gelukkig hulp en een leuke shetlander. Twiggy2008 schreef:Willeke, lees het topic eens terug? Wie begint hier met het woord 'zeikerd'? Toen begon er bij mij zowaar een lichtje te branden....
Ik heb toch in eerste instantie een vriendelijke post neergezet of niet? Maar als iemand zo begint, komt dat heel raar op mij over.
Iedereen die IK ken die zich in Parelli of andere NH-methodes verdiept is zich op zijn minst bewust van het wezen paard en alles wat daarbij hoort. Dus zo raar is het toch niet als mensen tegen je zeggen dat een paard alleen houden geen goede keuze is?
Mij kan het verder niets schelen of ze een Shet gratis krijgt of niet. Prima, hoor. Ik stond wel te kijken hoe ze dat verwoordde in dat topic dat ze op zoek was naar een gratis Shet. Kwam op mij heel raar over in elk geval. Maar ze zoekt het maar uit, hoor, verder, ook financieel. Ik vraag me wel af hoe ze het doet als een van die dieren ziek wordt. Wat dan? Paarden kosten geld en een Shet is bij de DA net zo duur als een groter paard.
Verder had zij het over een voerhok en heb jij het over een zadelkamer? Wat is het nou?![]()
Want bij een voerhok, kan ik me voorstellen dat een paard daar graag naar binnen gaat. Zou die van mij ook doen, als 'ie de kans had.![]()
Maar een zadelkamer? Dat is weer wat anders. Hoe gaat hij er in dan? Wat gebeurt er dan precies op dat moment en hoe staat hij er bij? Ik snap er niets van.....
Juangi, heb jij een dochter van 3? Ikke wel namelijk. En ik ben wel zo reeel dat ik een veulen van 6 maanden geen optie vind voor haar. Ze is geweldig met dieren, maar je moet wel verstandig zijn als ouder. Vind ik dan. Die van mij mag lekker rommelen met een volwassen, hele brave Shet en dan nog met toezicht.
Ik zou daar ook niet zo blij mee zijn, maar ik denk niet dat ze het alleen persoonlijk op jou had, maar vooral over iedereen die op haar kop zat. Ze had het idd wel anders kunnen verwoorden, vriendelijker, maar ik kan haar ook wel ergens begrijpen dat ze gepikeerd reageert.
Daar staat het voer ook. Ze wandelt gewoon binnen door de deur en staat daar dan
Ze kan niet bij het eten omdat die in tonnen zit, maar die zadelkamer is vrij smal en het is moeilijk haar daar te draaien. Dus wat ze het diertje moet leren daarvoor is gewoon achterwaarts terug door de deuropening gaan. De zadelkamer/voerhok is gewoon een soort van smalle stal naast de stallen. Die stallen liggen gewoon in de wei en zijn door de paarden als ze open zijn vrij te betreden. De shet ziet dat dus ook als terrein dat niet verboden is...
Ze moest van linda ook 6 zijn voor ze uberhaupt mag rijden. Dus dan zijn we weer 3 jaar verder. Juangi schreef:Ben nog maar 14, hé. Waarschijnlijk heeft ze haar voor later gekocht en was het het enigste (?) shetlander die ze gratis kon krijgen. Maarja, ze heeft nu gelukkig hulp en een leuke shetlander.
KiWiKo schreef:laten we eerlijk zijn we hebben het hier over een 6 maanden oude shet................
kom op zeg!!! die til je aan zn oortjes op........kijkt het dier diep in de poppetjes van zn ogen en dan zeg je een keertje "foei stouwte pownie" en dan zet je hem weer neer.............. waar hebben we het nou over??????????????
willeke_nijs schreef:De topicstarster wil gewoon weten hoe ze op een zo paardvriendelijk mogenlijke manier hierme om kan gaan, of het nu om een volwassen paard, een pony of een veulen gaat...
. Heb ik ook wel eens last van, als iedereen weer zeurt dat NH slecht is, dat een paard het buiten zielig heeft ´s winters en dat bitloos rijden stom is.
russel schreef:Ach hemel lief, we hebben het maar over een shetlander hoor, niet over een shire....

gekvanfleur schreef:russel schreef:Ach hemel lief, we hebben het maar over een shetlander hoor, niet over een shire....
en dat is geen paard , met behoeftes van een paard en gedrag van een paard