Dringent hulp gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dringent hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 01:31

breezy302 schreef:
ik denk niet dat de opmerkingen over stroomstoten serieus waren hoor bijt hem eens terug zoals ik al aan het begin van het topic zei en probeer wat meer met je stem te werken zoals hard nee zeggen

Dat meende ik wel degelijk, hoor. Bij een notoire bijter eeeeeeeeeeven een stungun tegen het bekkie (je weet wel, zo'n varkens-prikker)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 01:31

ik heb mn paard van de week een keer terug gebeten in zn neus..
en net toen ik mn tanden erin wilde zetten kreeg ik een kopstoot haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 01:38

Auwtsjj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zitten je tanden nog vast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 01:40

suleilitha schreef:
breezy302 schreef:
ik denk niet dat de opmerkingen over stroomstoten serieus waren hoor bijt hem eens terug zoals ik al aan het begin van het topic zei en probeer wat meer met je stem te werken zoals hard nee zeggen

Dat meende ik wel degelijk, hoor. Bij een notoire bijter eeeeeeeeeeven een stungun tegen het bekkie (je weet wel, zo'n varkens-prikker)

oeh... ik denk niet dat ik zou kunnen hoor. maar aan de andere kant heb ik mijn bijrijdpaard 2 weken geleden ook een schok gegeven ookal was die niet bedoeld ( ik pakte per ongeluk het schrikdraad vast terwijl ik haar vasthad, ik wist niet dat je de schok "doorgeeft" en de weides zijn natuurlijk meestal ook met schrikdraad maar ik zou het niet kunnen

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 01:42

mn tanden zitten er nog in.. maar het deed wel zeer.. ik dacht.. hmm oke dat doe ik ook nooit meer Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 01:44

Ik had van de zomer een keer de bovenkant van een paardehoofd in de mond, er lag iets in het hoge gras wat heel erg kraakte Haha! en paardlief gooide van schrik het hoofd in de lucht!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 01:48

auww Boos!
en toen??
alles nog heel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 01:49

Ja, alles nog heel maar wel een paar dagen hele gevoelige voortandjes!!!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 01:58

ik ken het...

heb een keer een trap van een veulen gehad, frontaal in mn gezicht...
die heb ik trouwens wel helemaal doormidden geschopt..:@

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 03:10

In plaats van terugbijten kan je ook eens heel venijnig een velletje van bijvoorbeeld de hals tussen twee vingers nemen en dan flink knijpen. Lijkt het net alsof ze teruggebeten worden en de meesten zijn daar meer van onder de indruk dan van een mep. Voordeel is dat je je mond schoon houdt en niet het risico loopt voortaan een paar tanden minder te hebben. Wel direct doen, dus zodra hij maar in de buurt komt je hand al klaar hebben om dat velletje te grijpen.

Als dat niet helpt trap ik ze ook de hele box of stal door met maatje 39 en stalen neuzen. Bijten mag domweg niet! Wij zijn mensen, geen mede-paarden die wel een stootje kunnen hebben! Als ze dan een paar dagen last hebben of lopen te mokken, fijn, so be it. Heeft ie het zelf naar gemaakt!

Verder inderdaad, consequent zijn en een waarschuwingsbordje bij de box neerzetten. En eventueel voorlopig zorgen dat hij zijn hoofd niet buiten de box kan steken om een toevallige voorbijganger in zijn nekvel te grijpen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 08:38

zo heb ik een keer een trap voluit van een veulen tegen mijn borstbeen en bovenbeen gehad......... ik heb een half uur naar adem op de grond liggen snakken...... toen ik uitgesnakt was ben ik wat grondwerk gaan doen met het puppie de eigenaren even gewaarschuwd wat er gebeuren ging.......

en jahoor hij deed het domste wat je kan doen als veulen zijnde op dat moment, en dat was stout zijn.......... ik heb dat dier het hele erf over geholpen totdat hij niet meer wist van voren dat hij van achteren leefde......... tegen de eigenaren gezegd dat ik er nu de respectknop op had gemonteerd, en dat hij morgen naar de opfok moest Lachen

Ik kwam bij hem omdat ze met geen mogelijkheid dat dier meer uit de stal kregen....... nah toen ik wegging was dat helemaal geen probleem meer Lachen Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:53

KiWiKo schreef:
dan ben je niet direct genoeg geweest Lachen

Nee dat is niet helemaal waar. Wiz kon zelfs een stevige rechtse best hebben.
Het was in het begin echt stomp en direct weer proberen.
Dus dan moet je echt duidelijk doorstompen. Uiteindelijk begreep hij de boodschap wel.
Heb ik overigens ook toegepast als de tanden van elkaar kwamen bij een aai o.i.d.
Bij mensen in de buurt = tanden op elkaar.

Hij snapt het al een paar jaar, maar heeft even gekost Ja

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:03

Hoe doet hij eigenlijk met andere paarden, is hij daartegen ook zo bijterig? Anders een tijdje bij een ander paard die dat niet pikt en hem dat ook flink duidelijk maakt?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:05

Ik zie het voor me Kim Ja
Sommige mensen moeten echt geen veulens hebben. Krijg je ongelukken van. En slecht opgevoede veulens, worden slecht opgevoede paarden van 600 kilo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:11

wij hadden ook zo'n naarling bij mijn pony in pension lopen.. pff wat een drama dat beest.. ik ging elke keer met een zweep het land in, beest liep compleet over iedereen heen, beet, echt wat een onopgevoed beest was dat.. hij heeft een tijd bij mijn pony gestaan en die heeft hem alle hoeken van het land laten zien, en dan waren wij er nog, elke keer als hij beet gaf ik hem een tik met de zweep, beest deed 2 stappen naar achter en kwam gewoon weer.. uiteindelijk heeft hij het wel voor het grootste deel afgeleerd omdat mijn pony zo dominant was naar hem. die hing hem echt in zijn flanken en dan renden ze weer heen en weer in het land, maar ja, dat was een flessenveulen.. totaal niet opgevoed, ik wil niet weten hoe die is als hij volwassen is.. op zich wel heel mooi om te zien hoe paarden elkaar opvoeden.. totaal niet te vergelijken met hoe mensen dat doen.
bij mijn pony is het vanaf begin af aan zo geweest als hij iets flikte: eerst een flinke waarschuwing met mijn stem, nog een keer? dan een tik.. de tip van de hete aardappel zou ik wel proberen als niets meer helpt..

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:12

En je weet zeker dat jij consequent genoeg bent? Dat je op het juiste moment nee zegt? Dat je houding ook echt uitstraalt dat jij boven hem staat en wat hij doet niet mag? Ik vind het echt een beetje eng zelfs dat iedereen hier meteen loopt te roepen slaan en hard ook, terwijl bijna niemand hier weet hoe de situatie echt is.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:17

ik heb ook even in je profiel gespiekt,en wil toch wel even kwijt dat hij erg leuk is hoor,maar zag dat je een heup tasje om hebt,zitten daar soms snoepjes voor hem in?met het leren van de kunstjes heb je hem toen elke keer uit de hand beloond met een snoepje of brokje?
ik denk dat als ik het zo verder lees,het een opvoedings kwestie is,en het is algemeen bekend dat als je een paard veel uit je hand laat snoepen ze inderdaad gaan bijten.aan de fotos kan ik zien(zover dat natuurlijk mogelijk is)dat je wel een goede band met hem hebt,maar ik ben geen voorstander om hem voor je neus te laten stijgeren,al ziet het er nog zomooi uit hoor.
probeer hem voort te belonen met je stem,en hoe je hem gaat straffen als hij jou bijt,daar heeft ieder zijn mening al overgegeven,ook ik.(al is het een harde metode)hij is nu nog jong,en als hij nu al geen respect voor je toond,dan kan het een heel gevaarlijk dier worden,schakel anders iemand in die er verstand van heeft,hij moet dat bijten ECHT afleren.
heel veel succes met je leuke eigenwijze haf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:25

Het woord NEE! proberen aan te leren. Dat kan je proberen door als hij al wil gaan happen, dus heel goed kijken en hem dan echt voor te zijn Hard NEE! roepen en dan een flinke por in zijn zij geven.Dan ben jij eerder en dus de baas over zijn gedrag.

Het wordt wel moeilijk, maar als je het gaat laten gebeuren worden en het gemene streken. Ik ken een merrie en met deken wisselen deed ze altijd even heel gemeen hard bijten. Ze was zo sneaky, ik had haar in de gaten, maar dan voor zich kijken en dan ineens heel snel uithalen en toch die tanden. Ik was haar vaak vlugger af door op zij te springen en hard Nee te roepen, slaan heb ik nooit gedaan, dat beest had veel slaag gehad vroeger was gewoon een zure merrie en bij slaan, trapt ze naar je en ging ze in de staak, kreeg je haar niet meer van de poetsplaats.

Ik zal zweepje altijd bij de hand houden en telkens bij een hap, NEE! roepen en tets met de zweep, maar niet op het hoofd. Even fel een flinke tik geven, ook bij de poging van een bijt, tets!! Volhouden en dan leert hij het volgens mij wel af.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:31

Ik heb ook zo'n happerd thuis. (Gelukkig wel een 'eerlijke bijter', je moet oppassen als je hem op z'n neus aait, maar hij zal je nooit grijpen als je langs/onderdoor loopt.) Ik heb het opgegeven, ik had elke keer een zere hand van die keiharde kop van hem en hij ging gewoon net zo hard verder.

Maar inderdaad consequent zijn, hij mag echt wel een hengst voor z'n hoofd als hij je bijt.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:33

Mijn eerste pony beet ook. (onopgevoedde hengst) Had ik al echt wel flinke gvd's gegeven, daarna een pak slaag, toen mijn benen gestrekt... Uiteindelijk ding in z'n oor gebeten (kwal kwam net de paddock uit dus je weet wel wat ik in mijn mond had) en daar was ie eigenlijk best van onder de indruk.. Daarna mij nooit meer gebeten..

Crash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 11:54

Ok ... even proberen om zoveel mogenlijk informatie neer te planten ...
Ik doe inderdaad aan vrijheidsdressuur met hem maar van de eerste dag dat
hij bij mij kwam 'hapte' hij al ... Dit had hij dus al van het begin.
Het heuptasje heb ik enkel BIJ, gebruik ik niet maar zo doet hij meer zijn best.
Onze band buiten het bijten is werkelijk super.
Hij is zeker en vast niet agressief, het lijkt dat hij 'pitst' om spelen uit te lokken.
Dit doet hij namelijk ook bij de fjord waarmee hij op de weide staat,
ze bijten elkaar in de nek, knieen, manen, ... en ga zo maar door.
Hij krijgt geen voedsel uit de hand. Al die dingen van stroom e.d. wil ik toch niet proberen,
dit vind ik namelijk toch wel te ver gaan, mijn paard mag geen schrik van mij krijgen.
Ik denk dat ik de truc aan de longe eens ga proberen, bijten = werken?
En als dat niet helpt ga ik de citroen eens boven halen.
Ik heb al wel een aantal dingen zien staan die me wel kunnen helpen (hoop ik) Koe

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:44

Succes met het oplossen!
het is geen makkelijke.. toch zou ik dat heuptasje weg houden.. hebben er ooit snoepjes in gezeten??

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:59

breezy302 schreef:

ben helaas bang van wel!!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:18

Als hij al geen respect heeft voor een knal voor zn kop zal nee ook weinig uithalen vrees is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:00

Misschien snapt het paard het niet, respect dwing je niet altijd af met flink knallen voor zijn kop geven. Stem kan een heleboel doen.