Paard is 'boos' op me

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Paard is 'boos' op me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:50

hoe heb je in godsnaam tijd voor 10 paarden?
Ik heb op een wedstrijdstal gewerkt met 8 paarden,en ik was echt de hele dag bezig....alleen met de paarden dus...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:51

niet rot bedoeld..........

maar zijn ze gelukkig dan???? welk paard heeft stilgestaan in zijn stal terwijl jij al een paar uur zit te bokken????

KAN niet, iemand kan niet 10 paarden aan huis houden, daarnaast op school zitten en dan ook nog voor alle paarden zorgen............ gaat niet, en echt ik kan het weten Lachen

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:52

Van nature hoort een paard vrij in de natuur.
Ik kan me dan niet indenken dat een paard dan helemaal gelukkig is al het de hele dag in een hokje staat.
maarja, misschien denk jij daar anders over.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:53

praat met je ouders en probeer een zo goed mogelijke oplossing te bedenken voor de paarden. ik vind dat je op jou leeftijd niet de verantwoording kan en mag dragen over 10 paarden.
en er is inderdaad meer veel meer dan alleen maar paarden,op een dag zal het je gaan tegen staan om ze allemaal te moeten verzorgen.je kan dit niet volhouden in je eentje.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:53

overigens ts, heb jij een paar pg geleden gezegd dat je tot 23 uur bij je paarden zat en daarna nog je huiswerk moest maken...
volgens mij doe je nu geeneen van beide ..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:54

over stalhouden zijn andere topics waar je je in uit kan leven.........

ik vind het geen leven voor TS.......... zo zou het niet moeten zijn ";)

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:54

shadomagic schreef:
ik weet dat jullie helpen en dat apprecieer ik ook, maar begin dan niet te zeggen dat al mijn paarden ongelukkig zijn!

Maar t probleem is dat paarden op stal nou eenmaal niet gelukkig zijn.. Jij wil ook niet de hele dag in een klein hokje opgesloten zitten. Een paard net zo min. Plus dat het gewoonweg niet gezond is!

Maar ik snap eerlijk gezegd ook niet dat jouw ouders dit dan toestaan. Als mijn school eronder zou lijden, zouden mijn ouders toch echt zeggen dat er gewoon een paar de deur uit gaan. En als jouw zussen er niet naar om kijken, nou dan gaan die ook maar weg ( de paarden dus Haha! ) Ik zou zeggen; praat erover met je ouders. Geef aan dat je het niet aankan, zoveel paarden verzorgen. ( je zegt zelf ook al dat je oververmoeid bent )

Benazir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:55

Ik weet niet hoe de situatie precies zit, maar wil toch even proberen te helpen.
Miss dat dat chagrijnige humeur idd van de matten komt omdat ze dat ook helemaal
niet gewend is.. Is natuurlijk ook een verandering voor haar Knipoog Miss moet je even
afwachten zoals je zegt, en laat je ons weten hoe het is gelopen in het weekend Knipoog

Met de rest ga ik me niet bemoeien, het is jou zaak Clown

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:55

KiWiKo schreef:
over stalhouden zijn andere topics waar je je in uit kan leven.........

ik vind het geen leven voor TS.......... zo zou het niet moeten zijn ";)

vind jij dit een leven voor de paarden dan ?? ik vind het voor geeneen van beiden een leven..

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:56

In het begin van dit topic ging het over bodem bedekkers. Toen zei je dat je daar geen plaats voor had. Ik had net pas tijd om in je profiel te kijken maar, op die foto's zie ik toch plaats zat om een paar pakken stro weg te leggen.

Ik ben het trouwens ook wel eens met de rest dat je beter een paar paarden weg kan doen. Zit er geen rusthuis bij jou in de buurt? Dan kan je daar je bejaarde paarden heen doen. Eventueel kan je dan zelf nog wel eigenaar blijven en regelmatig gaan kijken. In ieder geval krijgen de rest van je paarden dan wel wat meer ruimte en aandacht.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:57

het heeft geen zin om dit topic te laten verzanden in het kuchkuch verhaal van weidegang/stalhouden........... het gaat erom dat ze teveel paarden heeft en te weinig kennis, ruimte en tijd om zoveel paarden te houden.........

mausjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:00

het lijkt mij ook niet dat het aan de rubberen matten ligt! Misschien een questie van dominantie? ze is nog jong en probeert grenzen op te zoeken?
Omdat ze het niet tegen je ouders doet lijkt mij dat dit een stukje 'rol' verdeling is!
suc6 ermee!

mausjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:01

hoe weet je nou of ze genoeg kennis heeft? naar mijn idee doet ze erg haar best voor haar paarden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:02

haar best doen is geen kennis..........

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:04

Jeetje 10 paarden ik vind er 1 soms al veel Bloos
En dan nog met je school en huiswerk erbij.
Hoe is het gekomen dat jullie zoveel paarden hebben als ik vragen mag ?
Misschien is het inderdaad beter om een paar meisjes te zoeken die mee willen helpen is voor de paardjes beter en natuurlijk ook voor jou! Knipoog zijn genoeg meisjes die graag willen helpen
Ik snap ook best dat het moeilijk is om een paard te verkopen maar als je er zelf onder lijd is natuurlijk niet de bedoeling toch ??
Ben benieuwd of je paardje der anders gedraagt als ze weer naar de wei gaat.
Succes!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:05

KiWiKo schreef:
haar best doen is geen kennis..........

kennis komt met de jaren,en in de paarden ben je nooit uitgeleerd!

Sterre

*mausjeh, topic even doorlezen voordat je reageerd is soms wel handig Knipoog !

Twiggy2008 schreef:
Ik word zo moe van dit soort verhalen. Allereerst gaat het hier om een jong dier, die gewoon nog lekker buiten in de kudde hoort om van haar jeugd te genieten. Daarbij vind ik dat niet een paard, jong of ouder, zo lang op stal opgesloten hoort te staan.

Hou je paarden, zorg dan tenminste voor een paddock waar ze overdag in kunnen 's winters, als de wei echt niet te doen is. Jouw paard verveelt zich kapot, vandaar dus dat ze alles opvreet. Dat ze dan nog eens nukkig wordt, betekent dat ze 'schreeuwt' dat ze een ander leven wil!!!
Ik vind dat je als eigenaar hiervoor verantwoordelijk bent. JIJ moet zorgen dat je paard een paardgerichter leven krijgt. Een jonkie die zo lang opgesloten staat met een paar longeersessies en een wandelingetje hier of daar in de week, dat is toch geen vervanging voor het leven in een kudde met wat gras of hooi??? Daarbuiten is het stukken beter voor haar weerstand en haar groei en kracht om veel te bewegen in vrijheid en het is ook nog eens goed voor haar mentale gezondheid.

Ik kan niet begrijpen dat mensen jonge paarden aanschaffen, die ze vervolgens zo gaan houden. Misschien klink ik heel hard, maar ik zie het zo ontzettend veel om me heen en het gaat me echt aan het hart wat die paarden betreft. Verdrietig

Hier sluit ik me volledig bij aan OK dan! !

shadomagic schreef:
Tuurlijk ligt de grootste verantwoordelijkheid bij mijn ouders.
Mijn ouders vinden alleen dat ik ook wel eens iets kan kopen.

Amazone bedoelde duidelijk iets anders dan jij begrijpt Knipoog .

shadomagic schreef:
Hoelang heb jij al ervaring met paarden?
Blijkbaar al jaren.
Hallo, ik ben nog maar 16. Ik leer nog iedere dag bij!

Natuurlijk is het prima als je iedere dag bij leert, alleen vraag ik me wel af wat voor ervaring je ouders met paarden hebben Nagelbijten / Gniffelen ?!

Je kan toch op je vingers uittellen dat het niet werkt om tien paarden, met een wei verderop en die in de winter 23.45 uur op stal moeten staan, te houden. Daar hoef je niet eens veel ervaring voor te hebben, wél gezond verstand Scheve mond ...

shadomagic schreef:
[Wie heeft er gezegt dat mijn paarden ongelukkig zijn?
Dat kan jij toch niet zeggen? Je hebt ze toch niet gezien.
Mijn paarden zijn aan hun gedrag te zien hartstikke gelukkig.
Behalve dan mijn paint merrie, maar ik ga kijken of er na het weekend iets verandert

Sorry, maar hier zakt mijn broek van af, ik weet niet eens welke smiley ik hier neer moet zetten ( Verdrietig of Lips are sealed of Rolleyes ) ....

shadomagic schreef:
Ooh mensen, ik vind het nu wel genoeg geweest!
Ik ga vragen of ze het topic sluiten.

Je bergrijpt gewoon niet dat ik er alles aan doe wat ik kan.
Jullie zijn waarschijnlijk ook zo begonnen en zullen ook wel grote fouten gemaakt hebben.
Deze maand is gewoon moeilijk voor me, maar ik heb ze al 3 jaar zo staan (niet de hele dag op stal, maar zo met 10 paarden).
ik ben het gewoon helemaal zat om uitgekafferd te worden met een omschrijving alsof ik mijn dieren misandel!
Het is gewoon genoeg geweest.
Ik vroeg alleen maar om hulp en dan word ik weeral helemaal volgescholden bwvs.

Ik durf gewoon helemaal geen topics meer te openen en ben dat ook niet meer van plan.

Meiske, dat je doet wat je kan, begrijp ik best, het is alleen niet genoeg en dat kan je ook niet in je eentje bolwerken! Ik heb tot nu toe nog nergens gelezen dat er iemand gescholden heeft, alleen zijn de meeste mensen hier (ik ook!) zeer zeker wel van mening dat dit een ongezonde situatie is, zowel voor de paarden, als ook voor jou! Jij werkt je ook over de kop met 10 (of 8) paarden die verzorgd moeten worden terwijl je ook naar school gaat en huiswerk moet doen.
Mensen komen hier met oplossingen aan die niet hetgeen zijn wat jij graag zou willen horen, maar die wél reeel zijn!
Lees het topic nog eens in alle rust door en denk er eens goed over na wat hier allemaal geschreven is Knipoog !
Laatst bijgewerkt door Sterre op 18-11-08 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

KiWiKo schreef:
het heeft geen zin om dit topic te laten verzanden in het kuchkuch verhaal van weidegang/stalhouden........... het gaat erom dat ze teveel paarden heeft en te weinig kennis, ruimte en tijd om zoveel paarden te houden.........

Ze wilde weten waarom haar paard zo vervelend doet en de meest gegeven antwoorden zijn dat het dier te weinig buiten gehouden wordt. Dus ja, het weidegang verhaal,daar draait het dan toch wel op uit.....

anne1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:06

het is heel vervelend al je paard boos op je is maar ik las dat ze nu niet meer op wei staat vanwege de te erge blubber het zou kunnen zijn dat ze dat tog heel erg mist mijn paard heeft ook een tijdje niet op wei gestaan en toen werd ze ook boos op me

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:07

Diablo schreef:
KiWiKo schreef:

Ze wilde weten waarom haar paard zo vervelend doet en de meest gegeven antwoorden zijn dat het dier te weinig buiten gehouden wordt. Dus ja, het weidegang verhaal,daar draait het dan toch wel op uit.....

nee het is een combinatie van factoren Lachen geen tijd, geen weidegang, 3 jaar worden een een baasje dier hier niet mee om kan gaan.........

l;igt niet aan weidegang alleen............ laten we in hemelsnaam van dat voetstuk afstappen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:08

Anne1994, ik zou zeggen: lees het topic even door Haha! !

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:10

Ik vraag me serieus af waar de ouders in dit verhaal zijn. Een ouder hoort deze grenzen aan te geven, en te zien dat dit niet langer kan. Misschien dan nog niet eens de kwestie hoe de paarden onderhouden worden, maar meer de opgave van de TS. Het moet toch niet kunnen dat een kind van 16 om 6 uur op staat, vervolgens de hele dag of naar school is, of bij de paarden is. En om 23.00 nog eens dr huiswerk moet maken? Hoe denken je ouders er over? Vinden die het niet te veel voor je worden? En heb je wel eens aangegeven dat het eigenlijk te zwaar voor je is?
Ik vind dat je een kind van 16 niet verantwoordelijk moet stellen voor de zorg van 10 paarden! Dat de TS de enigste is die ze verzorgd. Sorry maar dan zit er iets niet goed bij die ouders hoor!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:10

Kiwiko, daar heb je gelijk in. Ik gaf ook aan dat zoveel paarden te veel voor een meisje van 16 is.

Maar al doet ze de helft van haar paarden weg, dan nóg hebben ze weidegang nodig.....

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 22:11

ik zal mijn reactie hier is zetten op een pm.

Citaat:
Ik begrijp het echt wel en vind het echt fijn dat mensen willen helpen.

Ik krijg ook veel hulp van kennissen en mensen die ik ken die ook al jaren ervaring hebben.
Door hun ben ik ook aan betere brokken gekomen voor de paarden.
Ik doe echt alles wat ik kan.
Ik heb nog eens bij mij thuis besproken over het vroege opstaan enzo van mij en we hebben nu een regelijng gevonden.
maandag, dinsdag en woensdag moet ik 's morgens de paarden voeren, donderdag en vrijdag mijn oudste zus en in het weekend mijn jongere zusje.
Zo kan ik ook wat langer slapen enzo.
's avonds hebben we ook een regeling gevonden aangepast op onze schooluren.
maandag en woensdag doet mijn oudste zus, dinsdag en donderdag doet mijn jongste zusje en ik doe het vrijdag en het weekend.
Ze heb ik ook wat meer vrijheid en zit ik ook is ergens anders dan bij de paarden.

over die beweging, wij zitten, zoals al is gezegt, in een moeilijke periode. weiden helemaal blubber (als we ze er nu in zetten dan hebben we volgend jaar geen gras meer), mijn zus die volgende week word geopereerd.
Mijn Vader heeft gelukkig met de achterbuurman gesproken, zonder dat ik het wist, en gaat een stuk van zijn tuin overkopen zodat we bij onze stallen nog een klein weitje hebben waar we ze in kunnen losgooien in moeilijkere tijden zoals deze.

Paarden verkopen zit er bij mij echt niet in.
Dat las je ook wel in het topic.
Over het veulen zijn we nog aan het twijfelen.
Dat is een KWPNer die tuigergefokt is.
Mijn vader wil graag weten hoeveel ze waard is, maar we krijgen nooit een goed antwoord.

Ik zit op dit moment echt te huilen van de reacties die er gescheven zijn.
Je mag me een aansteller noemen, daar geeft ik niks om maar dit kom echt heel hard aan bij mij

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:12

Ik ben blij dat er veranderingen aan komen zoals ik ook al heb aangegeven in de pb.