Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
shadomagic schreef:ik weet dat jullie helpen en dat apprecieer ik ook, maar begin dan niet te zeggen dat al mijn paarden ongelukkig zijn!
) Ik zou zeggen; praat erover met je ouders. Geef aan dat je het niet aankan, zoveel paarden verzorgen. ( je zegt zelf ook al dat je oververmoeid bent )
Miss moet je even
KiWiKo schreef:over stalhouden zijn andere topics waar je je in uit kan leven.........
ik vind het geen leven voor TS.......... zo zou het niet moeten zijn ";)

zijn genoeg meisjes die graag willen helpenKiWiKo schreef:haar best doen is geen kennis..........
!Twiggy2008 schreef:Ik word zo moe van dit soort verhalen. Allereerst gaat het hier om een jong dier, die gewoon nog lekker buiten in de kudde hoort om van haar jeugd te genieten. Daarbij vind ik dat niet een paard, jong of ouder, zo lang op stal opgesloten hoort te staan.![]()
Hou je paarden, zorg dan tenminste voor een paddock waar ze overdag in kunnen 's winters, als de wei echt niet te doen is. Jouw paard verveelt zich kapot, vandaar dus dat ze alles opvreet. Dat ze dan nog eens nukkig wordt, betekent dat ze 'schreeuwt' dat ze een ander leven wil!!!
Ik vind dat je als eigenaar hiervoor verantwoordelijk bent. JIJ moet zorgen dat je paard een paardgerichter leven krijgt. Een jonkie die zo lang opgesloten staat met een paar longeersessies en een wandelingetje hier of daar in de week, dat is toch geen vervanging voor het leven in een kudde met wat gras of hooi??? Daarbuiten is het stukken beter voor haar weerstand en haar groei en kracht om veel te bewegen in vrijheid en het is ook nog eens goed voor haar mentale gezondheid.
Ik kan niet begrijpen dat mensen jonge paarden aanschaffen, die ze vervolgens zo gaan houden. Misschien klink ik heel hard, maar ik zie het zo ontzettend veel om me heen en het gaat me echt aan het hart wat die paarden betreft.
shadomagic schreef:Tuurlijk ligt de grootste verantwoordelijkheid bij mijn ouders.
Mijn ouders vinden alleen dat ik ook wel eens iets kan kopen.
.shadomagic schreef:Hoelang heb jij al ervaring met paarden?
Blijkbaar al jaren.
Hallo, ik ben nog maar 16. Ik leer nog iedere dag bij!
?!
...shadomagic schreef:[Wie heeft er gezegt dat mijn paarden ongelukkig zijn?
Dat kan jij toch niet zeggen? Je hebt ze toch niet gezien.
Mijn paarden zijn aan hun gedrag te zien hartstikke gelukkig.
Behalve dan mijn paint merrie, maar ik ga kijken of er na het weekend iets verandert
of
of
) ....shadomagic schreef:Ooh mensen, ik vind het nu wel genoeg geweest!
Ik ga vragen of ze het topic sluiten.
Je bergrijpt gewoon niet dat ik er alles aan doe wat ik kan.
Jullie zijn waarschijnlijk ook zo begonnen en zullen ook wel grote fouten gemaakt hebben.
Deze maand is gewoon moeilijk voor me, maar ik heb ze al 3 jaar zo staan (niet de hele dag op stal, maar zo met 10 paarden).
ik ben het gewoon helemaal zat om uitgekafferd te worden met een omschrijving alsof ik mijn dieren misandel!
Het is gewoon genoeg geweest.
Ik vroeg alleen maar om hulp en dan word ik weeral helemaal volgescholden bwvs.
Ik durf gewoon helemaal geen topics meer te openen en ben dat ook niet meer van plan.
! KiWiKo schreef:het heeft geen zin om dit topic te laten verzanden in het kuchkuch verhaal van weidegang/stalhouden........... het gaat erom dat ze teveel paarden heeft en te weinig kennis, ruimte en tijd om zoveel paarden te houden.........
Diablo schreef:KiWiKo schreef:het heeft geen zin om dit topic te laten verzanden in het kuchkuch verhaal van weidegang/stalhouden........... het gaat erom dat ze teveel paarden heeft en te weinig kennis, ruimte en tijd om zoveel paarden te houden.........
Ze wilde weten waarom haar paard zo vervelend doet en de meest gegeven antwoorden zijn dat het dier te weinig buiten gehouden wordt. Dus ja, het weidegang verhaal,daar draait het dan toch wel op uit.....
geen tijd, geen weidegang, 3 jaar worden een een baasje dier hier niet mee om kan gaan.........
! Citaat:Ik begrijp het echt wel en vind het echt fijn dat mensen willen helpen.
Ik krijg ook veel hulp van kennissen en mensen die ik ken die ook al jaren ervaring hebben.
Door hun ben ik ook aan betere brokken gekomen voor de paarden.
Ik doe echt alles wat ik kan.
Ik heb nog eens bij mij thuis besproken over het vroege opstaan enzo van mij en we hebben nu een regelijng gevonden.
maandag, dinsdag en woensdag moet ik 's morgens de paarden voeren, donderdag en vrijdag mijn oudste zus en in het weekend mijn jongere zusje.
Zo kan ik ook wat langer slapen enzo.
's avonds hebben we ook een regeling gevonden aangepast op onze schooluren.
maandag en woensdag doet mijn oudste zus, dinsdag en donderdag doet mijn jongste zusje en ik doe het vrijdag en het weekend.
Ze heb ik ook wat meer vrijheid en zit ik ook is ergens anders dan bij de paarden.
over die beweging, wij zitten, zoals al is gezegt, in een moeilijke periode. weiden helemaal blubber (als we ze er nu in zetten dan hebben we volgend jaar geen gras meer), mijn zus die volgende week word geopereerd.
Mijn Vader heeft gelukkig met de achterbuurman gesproken, zonder dat ik het wist, en gaat een stuk van zijn tuin overkopen zodat we bij onze stallen nog een klein weitje hebben waar we ze in kunnen losgooien in moeilijkere tijden zoals deze.
Paarden verkopen zit er bij mij echt niet in.
Dat las je ook wel in het topic.
Over het veulen zijn we nog aan het twijfelen.
Dat is een KWPNer die tuigergefokt is.
Mijn vader wil graag weten hoeveel ze waard is, maar we krijgen nooit een goed antwoord.
Ik zit op dit moment echt te huilen van de reacties die er gescheven zijn.
Je mag me een aansteller noemen, daar geeft ik niks om maar dit kom echt heel hard aan bij mij