Dat doodknuffelen van een paard, word er zo moe van..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dat doodknuffelen van een paard, word er zo moe van..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:26

[***] vind het géwéldig. Als je de wei in komt moet je hem eerst knuffelen voordat je de wei door kan zónder achtervolgd te worden. [***] vind het eng, maar die is sowieso wat schrikachtig van karakter. Maar hij vind het wel weer super als je op zijn schouder krabt. Dan gaat hij allemaal gekke bekken trekken *LOL*

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:30

Die van mij heeft er een hekel aan Huilen van het lachen
Ze vind het veel fijner om gewoon lekker een aai over d'r hals te krijgen, of wat gefriemel aan d'r hoofd. Maar je moet echt niet d'r helemaal gaan vastpakken, en keihard knuffelen hoor Huilen van het lachen Dat slaat ze liever over...

watercitroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:37

Mijn paarden zijn helemaal weg van knuffelen, en tsjaa ieder paard is anders net zoals mensen de 1 houd van knuffelen de ander minder. Paarden die laten het ook wel merken hoor, als ze er genoeg van hebben. Eigenlijk vind ik dat iedereen zelf moet weten of ze hun paard knuffelen, het is beter dan mishandelen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:43

Ik vind t heerlijk om veel contact te maken met mijn paardje. Ook knuffelen. Maar ik probeer vooral ook zijn initiatief af te wachten. En dan knuffel ik hem enorm. ik denk dat hij het ook fijn vind. Ik word er rustig en blij van.
wat mij betreft hoort het niet echt bij setjes en dat soort werk. Daar ben ik minder fanatiek in.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:45

mijn paard knuffelt mij Haha!, hahaha en ik knuffel hem terug Knipoog

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:48

Ik knuffel ook, maar dan niet helemaal op de manier zoals jij beschrijft. Ik knuffel hem niet op zo'n manier dat ik hem zowat fijn druk, maar 'gewoon knuffelen'. En mijn paard knuffelt terug, heerlijk toch? Haha!

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:51

randie schreef:
mijn paard knuffelt mij Haha!, hahaha en ik knuffel hem terug Knipoog

Same here! Hij is alleen soms net wat té enthousiast. Clown

Niks mis mee met knuffelen lijkt me. Wanneer je paard het prettig vind om die aandacht te krijgen, waarom niet?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:34

Ojee RianneH, je zal inmiddels al wel helemaal moe geworden zijn van dit topic , hahah Tong uitsteken
Zullen we met zn allen jouw paard ook maar eens komen knuffelen, heeft ie ook weer genoeg gehad voor een jaar Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:38

Ik vind het ook heerlijk om met m'n paarden te knuffelen hoor, maar er echt omheen hangen doe ik niet (voel de behoefte niet zo en ze hebben daar ook helemaal geen tijd voor Knipoog ).

Heb m'n paarden ook om mee te knuffelen, dus dan mag het Haha!

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 10:48

een paard dat fijn wordt gedrukt door mensen die knuffelen lijk me heeel sterk Vork
of het moet een shet veulentje zijn Clown
mijn paard houd niet van knuffelen
of om ze nek hangen en dat soort gein wel als je erop zit
maar niet als je er naast staat
dan duwt hij je gewoon opzij Tong uitsteken

maar ik zie liever mensen die hun paard half dood knuffelen
dan mensen die er met de reed boven op zitten
en zitten te hakken en zagen

sorry hoor maar ik heb liever meer liefde minder rijden
en voor het paard mijn lijden Slapen

Dat verkeerd rijden van een paard ik wordt er moe van...
moet de titiel wezen Bloos

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 12:39

Amy77 schreef:
Ojee RianneH, je zal inmiddels al wel helemaal moe geworden zijn van dit topic , hahah Tong uitsteken
Zullen we met zn allen jouw paard ook maar eens komen knuffelen, heeft ie ook weer genoeg gehad voor een jaar Knipoog

Niet zo zeer van het topic hoor Knipoog Wel een klein beetje omdat ik de indruk krijg dat niet iedereen begrijpt wat ik bedoel. Maar goed, het echt moe worden is natuurlijk overdreven, zijn ergere dingen in het leven Clown

Jullie mogen best allemaal langs komen, maar er staat hier niet eentje die graag zijn hoofd of hals platgedrukt krijgt Knipoog De twee die wel van knuffelen houden worden liever stevig op hun hals gepoetst dan dat.

En natuurlijk is het erger als er niet goed met het paard wordt omgegaan dan als die té veel liefde krijgt. Maar daar gaat dit topic niet over Knipoog En blijkbaar is het topic voor jullie knufferlaars zo belangrijk dat jullie toch blijven reageren Vork

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:52

Knuffelen die van mij ziet me al aankomen...
hij is anti knuffel , soms best jammer...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:54

ellepel schreef:
waarom mag je je dier niet knuffelen?

moet iedereen toch lekker zelf weten wat ze fijn vinden...
ik ben 36 en echt al veel te oud ,maar ik hang echt regelmatig om de hals van mijn pony Haha!
is toch lief,en hij vind t ook niet erg hoor.

maar ja als je niet zo van knuffelen houdt................tja dan houd het op he

Voor knuffelen, kussen of kletsen met je paard ben je toch nooit te oud? Pling

De mijne kletst ook heel wat af hoor, en vindt dat geklooi heerlijk, ze likt me overal, lebbert me af, betast me met haar lippen, besnuffelt me van top tot teen.. Laat ons lekker, het geeft een goed gevoel. En verder gaat het allemaal prima dus zo schadelijk zal het niet zijn. Knipoog

brenda13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:52

het is gewoon heerlijk om regelmatig je paard eens te knuffelen, je geeft liefde en krijgt het ook terug, ik vind het een beloning voor het werk wat je in de relatie met je paarden steekt, ik ben blij dat mijn paarden graag willen knuffelen,
op de foto staat mijn lieverd voor me en heeft haar hoofd op mijn schouder gelegd voor een knuffel, ik houd haar niet vast en heb haar ook niet gedwongen naar mij toe te komen, heerlijk toch......
Afbeelding

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:56

Ik vind het allemaal prima, waar ik me wel aan erger is dat er veel mensen zeggen dat het ook vooral heel erg goed is voor je paard om te knuffelen. En daar geloof ik dus werkelijk geen biet van. Er zal wel niks verkeerds aan zijn, en sommige paarden zullen het best prettig vinden, maar je doet het toch vooral voor jezelf....

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:47

Kendra schreef:
Ik vind het allemaal prima, waar ik me wel aan erger is dat er veel mensen zeggen dat het ook vooral heel erg goed is voor je paard om te knuffelen. En daar geloof ik dus werkelijk geen biet van. Er zal wel niks verkeerds aan zijn, en sommige paarden zullen het best prettig vinden, maar je doet het toch vooral voor jezelf....

Daar ben ik het niet mee eens. Ik weet dat mijn shetlander het heerlijk vind om achter zijn oren gekrabt te worden en het heerlijk vind om die aandacht te krijgen. Als hij er niks aan zou vinden zou hij zelf namelijk echt wel weg lopen! En ik ga daarom vaak expres wat langer bij hem zitten om hem eens goed achter de oren te kriepelen! En als hij geniet geniet ik met hem mee!

citrOentJe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:02

Een paard vind bijna altijd het fijner als het mens (wij dus) hem gewoon een aai, klopje of belonend woord geven dan om z'n nek te hangen.
dit is wetenschappelijk aangetoond, eerlijk gezegt kan ik me dit goed voorstellen.

Ik persoonlijk vind het ook gewoon fijner als iemand mij even omhelst of mijn hand vast houdt, dat vind ik beter dan als iemand de hele tijd aan mijn nek zit te hangen, of me bijna stikt in een omhelzing.

Helaas zijn hier heel wat misverstanden over in de paardenwereld.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:18

citrOentJe_ schreef:
Een paard vind bijna altijd het fijner als het mens (wij dus) hem gewoon een aai, klopje of belonend woord geven dan om z'n nek te hangen.
dit is wetenschappelijk aangetoond, eerlijk gezegt kan ik me dit goed voorstellen.

Ik persoonlijk vind het ook gewoon fijner als iemand mij even omhelst of mijn hand vast houdt, dat vind ik beter dan als iemand de hele tijd aan mijn nek zit te hangen, of me bijna stikt in een omhelzing.

Dat versta ik ook helemaal niet als knuffelen. Gewoon lekker je pony kriebelen, bij hem zitten, aaien ed. Bij mij is het zo dat mijn shetlander zélf tegen mij aan gaat staan en met z'n neus over me heen gaan schuren ed. Wanneer hij dat niet fijn zou vinden kan ik mij niet voorstellen dat hij dat dan zou doen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:57

Voor alle duidelijkheid: ik heb nergens gezegd dat een paard het niet prettig zou (kunnen) vinden. Even beter lezen!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:00

mijn pony schopt je het liefst alle kanten uit als je haar wil doodknuffelen. Onze shet laat er voor dat geknuffel zelfs zijn eten voor staan. Voor elk wat wils en dat respecteren we dan ook!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:03

ik knuffel ook wel eens graag met mijn pony Ja
vooral wat aan zijn schoftje krabbelen vind hij leuk Nagelbijten / Gniffelen
hij vind het minder leuk om helemaal doodgeknuffeld te worden of aan zijn hoodje geknuffeld te worden Knipoog

ik zou hem trouwens wel kunnen doodknuffelen hoor in de winter als hij echt zo'n teddy is *LOL* maar dat vind hij toch niet leuk Knipoog

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:08

Tja, mijn paard is er niet gek van, van dat gehang om haar hals. Maar ik irriteer me er niet aan als anderen het doen. Mijn zusje doet het wel eens (waar ik me overigens wel aan kan ergeren, ben ik eens lekker bezig met mn paard loopt zij constant om dr hals te hangen Bloos ) met een hoop kusjes. Maar je doet haar meer plezier met knuffelen in de zin van krabbelen op dr hoofd, lekker borstelen enz.
Behalve als ze hengstig is, dan kruipt ze het liefste in je Knipoog

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:42

Mijn verzorgpaarden vinden het ook heel leuk!
vooral 1tje; Mikey, die kan je geen 2 seconden borstelen of hij legt z'n hoofd al op je neer, met hoeven krabben duwt hij met z'n neus tegen je kont enz. die vind het heerlijk! Mundial ook, die vind het nog niet erg als je op d'r kont ligt, bij haar sla ik ook regelmatig m'n armen om d'r heen, vind ze helemaal niet erg, en Prinses die vind het af en toe ook wel lekker, maar niet te vaak, dus bij haar doe ik het af en toe, dan vind ze het niet erg.

hiltsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:44

ik vindt het ook leuk Haha!
Ik rij gewoon op een manege maar als ik op mijn lieverdje mag rijen geef ik hem altijd een knuffeltje!

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:45

Ik kijk gewoon of mijn paard het fijn vind of niet. Als hij het niet fijn vind laat hij het wel merken!