Hinniken als je komt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iranda

Re: Hinniken als je komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:43

Volgens mij hinniken ze vooral naar de wortels die we bij ons hebben Tong uitsteken

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:33

LindyH schreef:
Arabesk schreef:
Paarden die op de weide hinniken weten dat je wat lekkers komt brengen. Liefde gaat vóóral door de maag bij paarden.

Mee eens.

lekker kort door de bocht, dit gaat dus niet voor alle paarden op. ik heb nooit voer mee als ik de weide in kom, en mijn paardjes krijgen normaal gesproken ook niet dagelijks voer. enkel in de winter wanneer zij bijgevoerd worden. hoewel ze alsnog hinniken en ook komen als ik later kom en er al gevoerd is...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:48

Het zal vast niet altijd zo zijn, maar er zijn wel veel mensen die ten onrechte denken dat hun paard hinnikt omdat hij blij is hen te zien. Nou ja, ze zijn wel blij, omdat 'dat wezen waar wel eens wat lekkers uit komt' er weer is.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 01:36

persoonlijk vind ik een zekere 'vriendschap' en affectie van twee kanten voorwaarde om prettig met (mijn) paarden om te gaan. als ik gezien zou worden als lopende voerdispenser gaat er iets in de omgang mis. een paard is veel meer dan een dom dier dat met voer te triggeren is, paarden zijn hoogst gevoelig en net als andere diersoorten zeker in staat om banden aan te gaan met mensen die verder gaan dan 'het handje die voert'.

mooi voorbeeld, mijn paard staat nu in de kliniek. ik mag hem niet voeren als ik kom. desondanks schreeuwt hij om het hardst als hij me aan hoort komen, en ook als ik weer wegga. dat paard en ik zijn dik tien jaar samen nu, logisch dat dat verder gaat dan alleen het voeren.

maar goed dat is mijn mening. een relatie die met je paard die niet de beide persoonlijkheden als basis heeft is volgens mij totaal anders dan een echte vriendschap (weet er zo geen beter woord voor, vriendschap is volgens mij wel op zijn plek), welke met een paard érg goed mogelijk is. overigens wil dat niet zeggen dat je zonder echte vriendschap niet prettig met een paard kan omgaan of werken.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 02:43

Mijn paard was ook heel erg op mij gericht toen hij net verhuisd was. Maar dat is dan weer een voorbeeld van een paard dat zich niet helemaal happy voelt (in een vreemde omgeving), zoals eerder al besproken is. Nu hij gewend is hinnikt hij niet meer als hij mij ziet, terwijl onze relatie niet veranderd is.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:39

klopt, daarom is Faram ook een beetje uit zijn doen nu, ik ben het enige herkenbare van thuis waaraan hij vast kan houden zeg maar. desondanks hinnikt hij altijd, als hij straks thuis is zal dat niet anders zijn.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:40

Bij mij hinnikt mijn pony al als hij de auto aan hoort komen Haha! Mijn vriend (L)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:41

Mijn pony hinnikt al als hij mijn auto aan ziet komen.. Of als ik binnenkom. Lachen
Echt heel leuk vind ik dat..

Hij draafde ook een keer achter mijn scooter aan toen ik het erf op kwam rijden.. Echt een geweldig gevoel! Lovers

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:42

ja dat is toch super! mijn ponies rennen ook langs het hek mee als ik met mijn fietsje het erf verlaat. misschien zijn ze gewoon blij dat ik weer opdonder, hihi! nee serieus, ik ben er heilig van overtuigd dat ik best goede vriendjes ben met mijn paardjes, hihi!
Laatst bijgewerkt door merrieveulen op 03-11-08 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:44

Mijn oude doet het Lachen
De nieuwe nog niet, maar daar ben ik pas 2 keer geweest.
Ze is lang niet gereden maar heeft lekker op het land gestaan Lachen Is voor haar ook wennen.

jefke001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:13

onze paarden hinniken ook altijd om dat ze blij zijn dat ze jou zien en dat ze meestal ook iets krijgen Vingers aflikken Ach gut Ach gut

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:16

Jaa mijn verzorg beessie hinnekt ook Haha!

Me vorige deeden het ook bijna allemaal alleen pincie die is echt heelerg.
Als ik hem maar 5 minuten alleen laat en hij ziet me weer begint die alweer te hinneken Haha!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:17

Ja, die van ons doen dat ook, maar ik heb het idee dat ze het doen omdat ze dan denken dat ze vreten krijgen (ja, daar denken ze altijd aan als je komt) Clown

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:18

Ja, mijn sinds 2/3 maanden verzorgpony doet dat ook. Dan staat ze in het land. Ik kom aan lopen en roep heel hard: OKKI. En dan kijkt ze gelijk loopt vrolijk naar het hek, en gaat dan naar mij staan kijken met dr oortjes naar voren totdat ik bij het hek ben.. Zo onwijs lief! En de shetjes bij ons op stal die ik wel eens poets, en mee gaan springen [aan de hand] doen dat ook als ik ze roep Tong uitsteken Ik vind het zo lief! Maar van Okki toch wel het liefste! Lovers

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:47

Ja! Altijd als ik aan kom lopen beginnen die beesten te hinniken Lachen

E__line

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:43

Sanniejj schreef:
Ja! Altijd als ik aan kom lopen beginnen die beesten te hinniken Lachen

Ja he Sanne! Maar als je ze wil pakken lopen ze weg! Haha!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 03:30

Yep, als ze me aan hoort/ziet komen, of als ik haar roep als ze op de wei staat, begint ze luid te hinnikken.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 07:35

Maaike hinnikt als ze me hoort aankomen.
Bonnie begint te schrapen en de veulens beginnen ook al te hinniken als ze me zien.
Als ik in de stal of bij de wei kom wordt ik dus echt verwelkomt, Ze krijgen niet altijd iets te eten als ik kom, het lijkt ook meer op een begroeting.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:29

precies, teken van herkenning en imo ook van waardering. ik zie ook grote verschillen trouwens, ik heb een paar keer les gehad, en die lesmethode vond Faram niets. na de tweede les keek hij wel op als hij me zag maar hij hinnikte niet en kwam ook niet. voor mij is dat dus een teken dat hij minder blij met me is. die lessen heb ik dan ook niet voortgezet.

XxLOLxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:56

ik heb 5 pony's die ik verzorg en 1tj die komt altijd als ik haar roep en ze gaat hinnike ook als ze net een uurtj buiten staat Tong uitsteken maar die andere 4 kijken meestal even op en soms komen ze naar mij toe Tong uitsteken

thea_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:02

Mijn pony hinnikt idd om het eten wat ik hem dan breng:D Maar het veulen heeft aangeleerd dat als ik kom dat hij ook gaat hinniken, dat deed hij omdat zijn moeder het ook deed!!
Nu krijgen ze daar niet meer eten & de moedre hinnikt niet meer maar het vuelen blijft hinniken en galopeerd meestal ook naar me toe!!
Echt zooo lief:D(L)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:05

mijn paarden hinniken meestal wel als je ze roept echt leuk

ik doe het licht pas aan als ik op stal kom dus ook de licht ven da weide en laatst was ik die vergeten aan te maken komt mijn 2 jarige merrie kei hard hinnikend aangegallopeerd ik schrok me wild dus dat licht vergeet ik echt niet meer de rest staat op stal als ik kom dus

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:13

Na ongeveer 2 jaar Gentle verzorgen, kreeg ik pas echt een goede band met haar, ze hoefde mijn krakkefiets maar in de verte te horen en ze hinnikte luidkeels en kwam hard aangalloperen! Er waren zelfs tijden dat ze de wij niet ín wilde..
En als ik dan weer naar huis fietste, hinnikte ze nog tot ik niet meer in zicht was (dat ging zo: Dag meisje .. Hinnik, Ik houd van jou.. hinnik etc.) Zoóó ontzettend lief Lovers .. Zelfs als ik de hond uit ging laten hinnikte ze (hondenuitlaatstrookje is er dichtbij!!)
Maar toen werd ze verkocht, pats, boem, in een keer weg Verdrietig mijn maatje, mijn vriendinnetje.. mijn allesje.. ineens, weg, zonder dat ik het wist Huilen ben haar nu nog steeds aan het zoeken!!

Nu ken ik Mission al bijna 2,5 jaar en huur hem nu een jaar en ook hij hinnikt als ik kom, keer op keer, al ben ik 5 minuten weg, hij hinnikt als ik weer kom Haha! Zo lief.. Hij hinnikt altijd super hard als ik heb echt een weekje voor me zelf heb (als hij dus niet in de lessen zit) en als hij niet hinnikt, dan is hij chagerijnig (spreek uit ervaring!!) maar dan kijkt hij wel als ik kom met zijn oortjes naar voren Lachen

Dearntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:01

mijn paard hinnikt altyd of ze nu op de wei in de stal of in het paddock staat.
imo is het idd een blijk van herkenning en niet omdat ik evt. eten bij kan hebben.
Als mijn paard op de wei staat lekker veel gras kan eten en ziet mij lopen dan gilt ze om het hards... terwijl ik denk joh gras is toch jammie voor je Knipoog

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:06

Altijd leuk als je paard je begroet!! Haha!