Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Misschien moeten we het paard vriendelijk vragen of ie ons de wei uit knuffelt........ shettiegek schreef:ik zei toch ook niet dat knuffelen het probleem oplost? ik zei alleen dat het wel de band met je paard versterkt. en geloven jullie dan niet dat er een geweldloze manier bestaat om het een paard af te leren?
suleilitha schreef:Trouwens, een trappend paard een beste schup verkopen, valt dat tegenwoordig ook al onder geweld?

BitchyWitchy schreef:shettiegek schreef:ik zei toch ook niet dat knuffelen het probleem oplost? ik zei alleen dat het wel de band met je paard versterkt. en geloven jullie dan niet dat er een geweldloze manier bestaat om het een paard af te leren?
Die bestaat wel, nogmaals je moet leren lezen, maar we geven alleen aan dat die niet altijd werkt.........
suleilitha schreef:WAt ga jij dan doen als je in de wei komt en een paard vliegt je aan? Ik denk dat als je jezelf niet verdedigt, je verdomd hard moet kunnen lopen om er ongeschonden weg te komen, of in de eerste de beste sloot zult moeten springen!
shettiegek schreef:suleilitha schreef:WAt ga jij dan doen als je in de wei komt en een paard vliegt je aan? Ik denk dat als je jezelf niet verdedigt, je verdomd hard moet kunnen lopen om er ongeschonden weg te komen, of in de eerste de beste sloot zult moeten springen!
ik weet niet hoor, maar dit gaat er toch niet om wat je doet als je paard je aanvalt, maar wat je moet doen om het hem af te leren...
shettiegek schreef:suleilitha schreef:WAt ga jij dan doen als je in de wei komt en een paard vliegt je aan? Ik denk dat als je jezelf niet verdedigt, je verdomd hard moet kunnen lopen om er ongeschonden weg te komen, of in de eerste de beste sloot zult moeten springen!
ik weet niet hoor, maar dit gaat er toch niet om wat je doet als je paard je aanvalt, maar wat je moet doen om het hem af te leren...
is alleen bokteliek niet correct