Paard vliegt mij aan....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: Paard vliegt mij aan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:48

Ik denk dat je vertrouwen niet moet verwarren met je paard zijn zin geven. Duidelijkheid en grenzen stellen (en die ook afdwingen) naar een paard (en ook kind trouwens) toe geeft minstens zoveel houvast en dus vertrouwen. Knuffelen lost hier niet zoveel op ben ik bang.

shettiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:51

jullie hebben ook wel gelijk dat knuffelen niet zoveel oplost hierbij, maar ik vind gewoon niet dat je een probleem op moet lossen door te slaan.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:14

Paard lost probleem (sodemieter op uit mijn weide) toch ook op met bv slaan?? Clown Misschien moeten we het paard vriendelijk vragen of ie ons de wei uit knuffelt........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:17

Uhm.... een paard knuffelen wat probeert mij halfdood de wei uit te slaan? No way, José! Bovendien, niet elk paard wil geknuffeld worden... dat leren wij ze aan. Van nature weet een paard niet wat knuffelen met een mens is.
Een paard wat aanvalt is ten alle tijde gevaarlijk en dit gedrag moet zo snel mogelijk worden afgeleerd.

shettiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:39

ik zei toch ook niet dat knuffelen het probleem oplost? ik zei alleen dat het wel de band met je paard versterkt. en geloven jullie dan niet dat er een geweldloze manier bestaat om het een paard af te leren?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:40

shettiegek schreef:
ik zei toch ook niet dat knuffelen het probleem oplost? ik zei alleen dat het wel de band met je paard versterkt. en geloven jullie dan niet dat er een geweldloze manier bestaat om het een paard af te leren?

Die bestaat wel, nogmaals je moet leren lezen, maar we geven alleen aan dat die niet altijd werkt.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:43

Paarden onderling zijn ook geen softies. En knuffelen versterkt de band ook niet, want paarden liefkozen elkaar ook niet op die manier.
Als een paard slaat, of je met de voorbenen aanvliegt, is terugmeppen op het juiste moment nog altijd de enige oplossing, denk alleen al aan je eigen veiligheid.
Natuurlijk is het gemakkelijker om een Shet van je af te houden, maar denk er eens aan dat een paard van 1.70 of hoger de aanval inzet?

Trouwens, een trappend paard een beste schup verkopen, valt dat tegenwoordig ook al onder geweld?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:46

suleilitha schreef:
Trouwens, een trappend paard een beste schup verkopen, valt dat tegenwoordig ook al onder geweld?

Jawoor, dat isj sjielugh.................. Gestoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:48

Wist ik niet!
Mijn merries hebben vanmorgen ruzie gehad in de paddock Haha!
Er liggen plukken haar en ze hebben beide her en der wat lakschade, eentje heeft een bijtwond in de bovenlip.
Nu staan ze weer zij aan zij te eten.
Teken van genegenheid dat ze elkaar af en toe in de haren vliegen, denk ik dan maar.
Wij zijn wreed als we een aanvallend paard een opmieter verkopen, wie dat denkt moet even kijken hoe ze elkaar toetakelen, daarbij vergeleken pakken wij ze met fluwelen handschoentjes aan.

shettiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:00

BitchyWitchy schreef:
shettiegek schreef:

Die bestaat wel, nogmaals je moet leren lezen, maar we geven alleen aan dat die niet altijd werkt.........

ik kan echt wel lezen, en met veel dingen ben ik het ook wel eens, maar mijn mening is en blijft gewoon dat slaan niks oplost! en ik geef alleen maar aan dat slaan ook niet altijd werkt. want als jij een paard dat al kwaad is een knal geeft, dan zal dat paard waarschijnlijk allen maar terug gaan trappen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:06

WAt ga jij dan doen als je in de wei komt en een paard vliegt je aan? Ik denk dat als je jezelf niet verdedigt, je verdomd hard moet kunnen lopen om er ongeschonden weg te komen, of in de eerste de beste sloot zult moeten springen!

shettiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:13

suleilitha schreef:
WAt ga jij dan doen als je in de wei komt en een paard vliegt je aan? Ik denk dat als je jezelf niet verdedigt, je verdomd hard moet kunnen lopen om er ongeschonden weg te komen, of in de eerste de beste sloot zult moeten springen!

ik weet niet hoor, maar dit gaat er toch niet om wat je doet als je paard je aanvalt, maar wat je moet doen om het hem af te leren... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:16

Je snapt het geloof ik niet.
Het gaat er wel degelijk om wat je doet als je paard je aanvalt. Een paard iets afleren wat hij níet doet is immers totaal zinloos!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:17

shettiegek schreef:
suleilitha schreef:

ik weet niet hoor, maar dit gaat er toch niet om wat je doet als je paard je aanvalt, maar wat je moet doen om het hem af te leren... Knipoog

*BOINK*

Nou schiet mij maar lek............... ROFL ROFL ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:19

zo.. is er nu achter dat wij allemaal iets vreselijks fout doen.. volgende keer neem ik een bordje mee de wei in 'free hugs'

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:22

shettiegek schreef:
suleilitha schreef:

is in een seconde gebeurd dat afleren Lachen is alleen bokteliek niet correct Hyper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:22

Ja, ik ben ook al zo'n bord aan het maken. Morgen krijgen ze hun eerste leesles.
Miep is bij juf
Miep is bij juf
Miep is bij juf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:23

Bokteliek niet correct kan wel verd............ effectief zijn Haha!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:14

Maar bentoch nieuwsgierig shettiegek, als je een paardje hebt dat dit foute gedrag al vertoont, dus je kunt het niet meer voorkomen. Je loopt de wei in en je paard valt je aan. Hoe zou jij dit oplossen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:15

Ik zit aan een bord te denken met de tekst: Hit me, hit me!

caatje43

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:58

hum hum meiden en jonges toch het is de bedoelling om die meid te helpen en niet tegen elkaar in het harnas te gaan oh mischien ook een idee een harnas aan,nee je moet toch eerst zoeken waarom doet ie dat,goed kijken waarom,dan eens apart zettenin een bak of een niet te groot stuk grond,daarna kijk je wat hij dan doet,ik ben het wel met de anderen eens,probeer eerst eens niet te rijden maar neem hem haar zo eens mee,echt opserveren is het belangrijkste daarna voer je het op stukje voor stukje en ja dat kost tijd,staat ze ver weg bij huis kunnen er andere kinderen bij komen die haar mischien wel gepest hebben je weet het niet nee de oorzaak eerst op zoeken en dan de rest groetjes,leer je pony eerst kennen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:01

maakt mij niet uit waarom een dier dat doet, dat intresseert me helemaal niks............ hij moet het gewoon niet doen Lachen

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:34

Want tja, wat als hij je aanvalt voordat je achet de oorzaak bent gekomen, je dan mar het ziekenhuis in laten schoppen? Heel hard wegrennen??

shettiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:59

weet je jullie stikken er allemaal maar in!! in ben iig aardig tegen mijn paarden en berijk daar ook iets mee. als ik bij het weiland kom dan hinikken ze omdat ze blij zijn me te zien, en als ik op ze ga rijden dan doen ze ook hun best voor me... als jullie ze iets af moeten leren dat door slaan willen doen moeten jullie het zelf allemaal maar weten, maar ik ben hier weg!!
ps. misschien nog een tip voor jullie kijk eens naar montey roberts, die bereikt veel meer met een paard dan jullie allemaal bij elkaar en hij slaat een paar NOOIT!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:03

ik heb niet echt de behoefte om te stikken als je het niet erg vind Lachen

En ik heb evenmin behoefte aan gebroken ledematen of erger omdat een paard vind dat ie mij de grond in moet gaan stampen.......

Misschien moet je je eerst meer in Monty gaan verdiepen voordat je luidkeels uitspreekt dat hij van de aai is Lachen