alleen begon meneer bij de wei al te klieren. Hier kon ik hem makkelijk aanpakken, met een flinke schop, het ging goed totdat we aankwamen bij een wei waar zijn eigenaresse hem waarschijnlijk elke keer overheen laat galopperen.
Ik was dat ook van plan maar het gras was nat, dus glad. Dus gingen we eromheen. Geen probleem.
Toen wij eenmaal de wei voorbij waren, ging meneer stoppen en achteruit lopen. Naast een sloot dus.
Een flinke trap hielp niet helemaal, meneer liep de andere kant weer op.. Sturen, aandrijven, meneer ging achteruit de sloot in. Nou dan durf ik dus niet meer iets te doen bij die sloot! Heb de teugels lang gelaten en hij ging weer vooruit, maar natuurlijk de andere kant op...
Nog een keer geprobeerd, weer hetzelfde verhaal. Er af gegaan, meegelopen naar de kant waar ík op wou, ik er weer op, en huppa, weer achteruit de sloot in.
En het verhaal begint weer opnieuw. Meneer wou de wei niet voorbij, maar ik kan toch niet elke keer hem erover heen laten galopperen?
Wie weet wat ik op zo'n moment het beste kan doen?
Als hij iets goeds doet en je beloont hm, dan staat ie gelijk stil
Van een zweep gaat hij bokken, steigeren, enz ..

En dat heb ik liever niet naast een weg, en al helemaal niet naast een sloot.
Ik schiet meteen in de stress als hij bij het randje van een sloot staat, hij waarschijnlijk dus ook ( ? ). Ik wil gewoon lekker buitenrijden met een relaxt paardje.
De vorige keer ging de eigenaresse mee, en toen was het heel relaxt
Excuses voor het lange verhaal