skippy bal voor paarden/pony`s?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dennisje

skippy bal voor paarden/pony`s?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 17:05

ik weet niet of dit goed staat maar zal haast wel goed worden gezet.

ik wil graag weten of er mensen zijn die er een skippy bal voor hun pony of paard gebruiken als voetbal of wiede speeltje. ik wil zelf een keer paardenvoetbal doen voor de lol en wil gaan kijken voor een grote skippy bal dus dat ze er niet over kunnen vallen.
of zijn er ergens van die speciale ballen te koop?
heeft iemand er ervaing mee is het iets of is het niets?

en als iemand weet waar je die echte ballen kan kopen laat het mij weten.
groetjes

Merry98

Re: skippy bal voor paarden/pony`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:09

Ik heb gewoon een skippy bal ja..
En iemand op stal heeft ook zoon heel klein balletje weet even niet hoe dat heet die je standaard in stal kan doen? :S
En die bal kan je bij een leverancier van paarden spullen kopen..
Maar zat even te denken naar die naam maar kom ik nu niet op..
Als ik t weet dan hoor je t Knipoog

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:11

Als het speciaal voor paarden is, is het duur. Een gewone skippybal in de speelgoedwinkel halen spaart veel geld en zijn ook erg sterk.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:13

D_MR schreef:
Ik heb gewoon een skippy bal ja..
En iemand op stal heeft ook zoon heel klein balletje weet even niet hoe dat heet die je standaard in stal kan doen? :S

Bedoel je niet een jollybal?

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:13

Ik had ook een skippybal voor mijn paard, een gewone bij de bart smid ofzo weg.
Maar helaas ben ik hem kwijt, weggewaaid denk ik. Paard vond er trouwens niet veel aan...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 17:14

ik wil namelijk gewoon een skippy bal kopen in de speelgoed zaak voor tijdens het rijden om ff te spelen en in de wei.als ze er niet bang voor is. maar wilde even weten wat de bokkers er van weten en of iemand er ervaring mee heeft. alle ervaringen zijn welkom ook de negatieve. wil de voor en nadelen weten. en wat de preciese grote is doe het minst gevaarlijk is als iemand die weet

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:31

Het grootste verschil tussen een skippybal en een "paardenvoetbal" (jollybal) is de stevigheid, het handvat bij de skippybal en de groote.

Ik heb een keer gehad dat de bal opeens onder de buik van mijn paardje was beland, we rolden er zo overheen, ik denk dat een skippybal dan knapt. Denk niet dat de groote veel uitmaakt, als je hem maar niet zo klein hebt dat je erover heen struikelt en ik denk dat je bij een skippybal op moet passen dat de hoef van je paard niet in het handvat komt.

Ik weet het, ik typ heel vaak "ik denk" omdat ik zelf geen ervaring heb met skippyballen. Voor in de wei lijkt het mij iig geen probleem!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:32

je hebt ook skippyballen waar 2 handvaatjes op zitten ipv een lus, deze zijn wel veiliger

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:48

-> OPG

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:56

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:04

ja ik heb ook een skippybal in de wei liggen.
er word nu druk mee gespeeld door het jonge grut.
als je er een koopt let dan wel op dat de skippybal twee losse handvaten heeft en geen lus! beetje veiliger denk ik!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:08

Wij hebben zo'n excercise ball van de perrysport liggen, vinden ze geweldig Haha! Daar zit tenminste geen handvat aan, dus kunnen ze niet vast in blijven zitten.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:10

sommige paarden hier vinden het juist leuk om met behulp van het handvat de skippy te gooien Nagelbijten / Gniffelen

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:14

Nou op stal waar ik rijd hebben ze voor Aïsha een jollybal gekocht en in de stal gehangen, ze heeft eraan gesnuffelt en voor de rest niet meer na gekeken, ook in voetbal was ze niet geïnteresseerd Clown .

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:18

Bij ons voetballen ze ermee, en doen ze alsof ze heel bang zijn en er dan hard op af rennen Knipoog

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 22:24

ik denk dat ik er 1 koop om te kijken hoe ze het vind bij sommige ballen kun je die lus eraf snijden zit geen lucht in en als het echt fout zou gaan of ze is er heel erg bang voor dan doe ik hem weg of is het leuk voor de kleine shetjes.

@fam_daf dat je vaak ik denk zegt is wel goed hoor. ik roeg ook naar jullie meningen en wat jullie denken en je denkt heel logisch na.
@annemiek als ze dat bij ons nou ook gaan doen zal ik vast heel veel schik hebben haha zie het al voor me met zn drieen erop af stormen

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:25

mocht je alleen 1 kunnen vinden met een lus, dan kun je die bij elkaar knopen en omwikkelen met tape ...

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 07:13

Ik heb er een met een lus en die heb ik dicht geknoopt. Ons veulen speelt er heel veel mee. Leuk om te zien. Bij het handvat pakken en in de lucht gooien er naar toe bokken en trappen of oppakken en met ding in de mond heel de bak door rennen ROFL . Onze volwassen merrie en ruin vinden er niets aan.

Ik heb trouwens ook wilgentakken in de bak liggen. Daar knabbelen ook de oudere paarden wel aan. Dus ook tegen verveling.

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:51

Ik heb een Jolly Bal gekocht voor mijn paard. Hij heeft er hooguit eens aan gesnuffeld, voor de rest bleef die onaangeroerd in de wei/stal liggen...
Mijn Jack Russell speelt er inmiddels meer mee dan mijn paard... Toch één die er gelukkig mee is!

maaike_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:11

Ik krijg binnenkort een veulen,
en nou ik het bericht van odessa heb gelezen,
denk ik dat ik er ook een ga kopen.
Voor het veulen dat ik krijg.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:27

Ik wou ook een skippybal, maar toen ik er 1 wou kopen, zeiden ze dat het niet het seizoen was Clown
Toen heb ik maar zo'n gymnastiek bal gekocht.. Mijn pony vind hem doodeng, er waren een paar andere paarden die vinden hem wel leuk Lachen Ik laat hem niet in de wei of bak liggen, doe hem altijd weer onder dak, je weet nooit wat er gebeurd (ik zelf ben daar nogal een schijterd in, straks waait ie weg enz.

Verder zit ik er vaak op als m'n pony in de bak staat Lachen Zit wel fijn Tong uitsteken

CustomSAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:55

Wij hebben skibbyballen en yoga ballen gehad voor onze paarden. ze vermaken zch er prima mee. Ja

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:00

Dana01 schreef:
mocht je alleen 1 kunnen vinden met een lus, dan kun je die bij elkaar knopen en omwikkelen met tape ...

Dat is wel een slim idee Pling

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:01

Ik heb er ook eentje voor mijn pony's. Ze hebben er even aan gesnuffeld toen ik hem net had gekocht voor ze, maar verder grazen ze er netjes omheen en raken het ding niet aan.

Hij mag wel weg voor een klein prijsje als iemand hier nog eentje zoekt haha Haha!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 14:36

ik lees alleen maar leuke reacties dus ik denk dat ik er binnenkort ook 1 ga halen. voor de 2 shetjes zal het vast ook wel leuk zijn als ze er niet bang voor zijn