Ik heb sins ongeveer 2 weeken een haflinger uit suedtirol, Erg mooi beestje. Ben heel goed mee begonnen, ze was erg braaf tijdens het rijden en het poetsen, ze was wel levendig maar daar hou ik wel van.
Ik heb nog 2 andere paarden, een Arabische merrie en een bosnische ruin.
Het was wel ff. moeilijk toen Gerti, de haflinger erbij kwam.De arabische merrie, jinah had haar zelfs na een week op een been geschopt dicht bij de pees en het was heelemaal opgezwollen.De DA is gekoomen en nu gaat het al weer goed.Maar het probleem is nu een ander Jinah en Gerti zijn onafschijdelijk geworden.Vriensdschap tussen paarden is normaal wel een geod teken en het is altijd ontroerend als een paard naar zijn vriendje hinnikt als deze aleen word weggelijd, en het is ook mooi te hooren hoe uitbundig dit vriendje weer word begroed bij zijn tuiskomst.
Er zijn zelfs wedstrijdpaaren die niet zonder hun vriendje naar een wedstrijd gaan, deze blijft dan wel achter in de trailer, maar toch word deze aanwezighijd gevoeld.Ja inderdaat ik heb al een heele boel gelezen over dit onderwerp
Maar nu is mijn probleem dat de vriendschap tussen mijn 2 paardjes een beedje te ver gaat naar mijn zin.Jinah kan ik makkelijk wegleiden, maar als jinah weggaat word Gerti gewoon gek.Ze hinnikt zo hard als ze kan en begint te schoppen en te stijgeren springt in het rond als een stuiterbal
Het kan gewoon niet meer zijn
Gisteren liep ze zomaar door maar liefst 3 electrische draaden door
Dus begrijpen jullie wel dat dit nu net eventjes te ver gaat
Ik ga soms ook rijden met jinah en gerti en een vriendin. als ik dan gerti wil laaten stil staan terwijl jinah verder gaat begint ze wild te stijgeren en te schoppen en probeerd ze mij in de struiken te gooien. ik was dan nog lekker zonder zadel ook. ben gelukkig wel blijven zitten maar wat nu hé
Als ik ze in 2 aparte wijdes steek hinikken ze van ver naar elkaar en rennen ze alebij de heele tijd heen en weer...Gerti zit wel samn met tobruk de bosniak maar hoewel ze geen heeken aan elkaar hebben zijn ze nu ook niet echt vrienden...
Ik zou niet willen dat ze depresief worden maar toch wil ik ze liever schijden omdat Jinah echt wel een beedje een slechte invloed op gerti heeft.Jinah probeerd meestal weg te loopen in de wijde als je haar komt haalen voor eenritje en nu begint gerti dat ook te doen hoewel ze in het begin altijd blij naar je toe kwam draaven om een ritje te kunnen maaken saamen
Dat is nu net zo mooi hé als je een paard hebt dat graag met je saamen werkt, eentje dat nooit zin heeft om iets te doen is een beedje frustreren, wil niet dat gerti zo wordt...
A.U.B HELP MIJ !!!!!!!!!!!
Maar ik moet ze wel uit elkaar houden nu...Ik weet nog niet of ik ze nu heel ver van elkaar moet zetten of dat het beter is dat ze elkaar nog kunnen hooren en zien
Dit zou goed het probleem kunnen zijn. Mijn 2 merries hadden vroeger totaal niks met elkaar, toen heb ik ze samen een keer naar een vreemde stal gebracht voor mijn vakantie en plots gingen ze beide uit hun stekker als de ander weggehaald werd om gereden te worden. In een vreemde situatie zoeken ze dus inderdaad een houvast op. Misschien, en hopelijk, gaat het dus vanzelf over als ze wat meer gewend is.