Maar de laatste dagen is het zo erg dat ik zijn halster gewoon niet meer om krijg !
Het is een tuiger die zijn hoofd dus heel erg hoog kan houden dat ik er simpelweg niet meer bij kan....
dat is eigenlijk altijd goed gegaan, hij doet normaal gesproken zijn hoofd wat naar beneden als ik het halster of hoofdstel om wil doen, dan kan ik er gemakkelijk bij.
Maar ja, sinds een paar dagen dus niet meer.. Zodra ik het halster om wil doen, gaat het hoofd omhoog.. Wil ik het (op mijn tenen) over zijn oren halen, gaat hij hysterisch met zijn hoofdschudden..
Ik heb hem zo al een keer zonder halster terug moeten zetten omdat het gewoon niet lukte om het halster om te krijgen. Dag erna een paar keer achter elkaar halster om en af gedaan met iedere keer een snoepje als hij niet zo hysterisch reageerde.
Nu gisteren wilde ik hem gewoon uit zijn stal halen en het lukt gewoon echt niet om het halster om te doen. Staleigenaar (niet veel groter als ik) heeft het geprobeert, ging hij zelfs omhoog voor en bijna op zijn kont zitten...
Uiteindelijk is het wel gelukt door een eerst een touw om zijn nek te doen, maar nog niet echt van harte...
Ik baal een beetje dat de eigenaar net op vakantie is, omdat die lang is kan die er nog gewoon bij.. Denk dat het voor hem net iets makkelijk gaat

Voor zover we (staleigenaar, eigenaar en ik) weten is er niks vreemds voorgevallen.
Ik denk trouwens niet dat het streken ofzo zijn, aangezien hij echt paniekerig reageert, het omhoog gaan en druk staan snuiven.. (een 2e keer proberen wordt hierdoor alleen maar moeilijker)
Als iemand enig idee heeft, hoe zoiets ineens kan komen.. Maar vooral hoe ik het kan verminderen hoor ik het graag.....