Paard boos als ik een paar dagen niet geweest ben

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrzavm

Paard boos als ik een paar dagen niet geweest ben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 16:01

Het klinkt raar , maar Frits mijn vz- pony heeft 't .

Als ik ongv. 6 dagen niet ben geweest vanwege drukte , dan is hij zó chagerijnig .
Ook met rijden gaat het totaal niet goed op het moment , hij heeft nergens zinnin .
Als ik hem uit de wei wilt halen kijkt hij op en ziet me , loopt dan met oren in de nek weg .
Het is echt vreemd Clown , als ik wel vaak genoeg kom (volgens hem ) is alles prima . Doet ie ''meestal''
wat ik van hem vraag .

Wat ik me dus afvroeg , hebben jullie paarden of pony's dit ook ?

Groetjes

mirjamvdkamp

Re: Paard boos als ik een paar dagen niet geweest ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:04

nou, dat is heel normaal hoor! Ik ken meerdere paarden die erg op hun aandacht gestelt zijn!! het hangt er natuurlijk ook vanaf of er 6 dagen niet naar om is gekeken of alleen 6 dagen niet gereden te hebben maar wel aandacht hebben gekregen

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 16:24

mirjamvdkamp schreef:
nou, dat is heel normaal hoor! Ik ken meerdere paarden die erg op hun aandacht gestelt zijn!! het hangt er natuurlijk ook vanaf of er 6 dagen niet naar om is gekeken of alleen 6 dagen niet gereden te hebben maar wel aandacht hebben gekregen

Meneer heeft wel veel aandacht gehadt van eigenaar Lachen

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:11

Romy is juist super blij als ik er weer ben.
Ik ben een keer 2 weken niet meer erheen gegaan, toen kwam ik er weer en kwam ze hinnikend en galloperend naar het hek toe.
Bij haar was het dus heel anders

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:13

Wordt hij dan wel door anderen gereden als jij er niet bent?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:16

Als ik het lef heb om een weekje op vakantie te gaan, wilt Ascot me ook niet meer kennen nee Clown Inderdaad weglopen, kont toe keren (jij ziet mij niet; ik zie jou niet!) Ik moet het dan echt goed maken met extra aandacht Clown
Ook is ie beledigt als ik eerst met Maicka aan het werk ga; ik ben zíjn mens! Dan is het oren in de nek, beledigd met hoofd gooien, proberen Maicka in dr kont te bijten als we voorbij zijn uiloop komen...
Tja, schijnt niet mee te vallen voor een paard om zijn mens goed af te richten Tong uitsteken

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 19:17

Jus _ dorange @ Door zijn eigenaar , Knipoog

Juut @ Ja indd kont naar je toe draaien wegrennen

paris20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:42

ja ik ken dat als ik 2 dagen niet geweest ben krijg ik ook steeds de kont

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:44

mijn pony heeft het ook, maar die is niet boos, die mist mij gewoon echt. Ik kom iedere dag en 1 dagje niet komen gaat nog wel, maar als ik 2 dagen niet kom begint hij met het niet opeten van zijn brokken. Als ik op vakantie ben moeten we altijd een voorraad wortels en slobber hebben, dat is het enige wat je dan een beetje naar binnen krijgt. Hij krijgt dan trouwens wel gewoon zijn aandacht en word ook gereden, maar blijkbaar kan hij niet zonder mij Nagelbijten / Gniffelen

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:45

nee mijn verzorgpony heeft dat echt niet, nouja, als ik een tijdje niet ben geweest door school enzo, is ze wel wat afstandelijker dan normaal, maar voor de rest is ze een nette oude dame:)

richelleMani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:46

Is wel normaall een paard is blij als je er bent.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:55

mijn paard gaat zelfs een stapje verder, als ik een tijdje niet geweest ben (verzorgster wel) wordt hij zelfs "onhandelbaar" naar andere mensen toe.
als ik er dan weer ben wil hij me eerst niet kennen en moet ik hem eerst de onverdeelde aandacht geven voordat hij het me vegeeft. Haha!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:54

Die van mij heeft dat ook wel eens ja, eerst had ik nog een vriend ergens uit de buurt, dus dan bleef ik daar wel eens een paar dagen slapen. Hij werd dan ook gewoon verzorgd door zijn verzorgster die hij allang kende en die hij hardstikke lief vond.
Maar hij was altijd de eerste dag als ik niet kwam nog wel braaf. De dag erna al wat minder. En als het nog langer duurde werd hij ook sacho.
Hij heeft het zelfs een keer voor elkaar gekregen om heel zijn stal leeg te eten (deed hij echt anders nooit) en daardoor kreeg hij koliek. Dus ik met spoed naar huis (mijn vorige paard is eraan dood gegaan) en toen was de dierenarts al geweest en ging het weer prima. Toen hij me een tijd terug getrapt had (mijn eigen schuld), was ik ook even niet geweest, maar toen ik daarna weer kwam stond hij als een malloot te hinniken naar me.
Elke keer als ik wegliep begon hij weer.

Nou ga ik vrijdag op vakantie voor 11 dagen, dus ben heeel erg benieuwd hoe dit gaat.
Gelukkig staan ze nu 24 uur per dag buiten en daar heeft hij het wel ontzettend naar zijn zin. Dus hopelijk gaat het nu meevallen, zijn nieuwe verzorgster doet hem ook elke dag, dus even duimen dat hij zich blijft gedragen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:01

ja mijn fjord doet dat ook (mn hond trouwens ook na vakanties) mn shet niet. Die is gewoon blij als hij me ziet. Meestal als ik tijdens een buitenrit om een reden kwaad ben geweest op mn fjord dan bij het weggaan krijg ik geen kusje en de volgende dag laat ik hem gewoon op de wei staan. Zodat we allebei even een time-out hebben. De stal doe ik wel, de dag daarna is alles weer goed. Als ik een paar dagen niet geweest ben heeft dat geen invloed op zijn humeur. Heb vorige week alleen zn stal een paar keer gedaan en gister met mn fjord gespeeld in de bak en we hebben het echt naar ons zin gehad.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:05

Mijn pony staat elke dag rond een uur of 19:00 uur al bij het hek te wachten op me omdat ze er perse elke dag ff uit wil.
Toen ik op vakantie was snapte ze er niets van waarom ze er niet elke dag uit mocht en ging ze naar iedereen die langs liep hinneken, zo sneu Clown

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:06

mijn paard heeft dit als hij me een dag niet ziet. soms ook al als ik sochtends alleen niet ben geweest.
maar moet dan wel zeggen dat ik er minimaal 2 x per dag ben hoor

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:26

Tja, hier nog iemand met zo'n rare knol hi hi. Ik heb mijn paard al 16 jaar (ze is nu 22) en al zo lang als ik haar heb is het iedere vakantie weer prijs.... De eerste paar dagen als ik terug ben, moet ze niets van me weten en loopt de andere kant op als ik eraan kom. Normaal is ze de eerste die naar het hek komt lopen als ik aan kom en dan 'pruttelt' ze ook altijd zo lief Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:32

Die van mij ook hoor. Staat normaal braaf bij het hek, maar als ik even niet geweest ben (te lang naar zijn zin) is hij verontwaardigd en hoef ik er niet op te rekenen dat hij braaf aan het hek staat, hij doet net of ie me niet ziet.
Nou ja dan niet, dan negeer ik hem compleet, vindt meneer ook niet leuk, komt ie alsnog aandacht halen Haha!
Ik ga nooit naar hem toe in deze situatie trouwens, ik laat hem altijd bij mij komen.

ClooneyManon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:28

tuurlijk is een paard boos als je zo lang niet bent geweest.
hij wil vertroeteld worden.
geborsteld en veel liefde en het allerbelangrijksten.
buiten zijn en lekker lopen of spelen!

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 14:30

ClooneyManon schreef:
tuurlijk is een paard boos als je zo lang niet bent geweest.
hij wil vertroeteld worden.
geborsteld en veel liefde en het allerbelangrijksten.
buiten zijn en lekker lopen of spelen!

Hij staat op het moment dag en nacht buiten Knipoog

En zijn eigenaar heeft aardig veel met hem gedaan

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:36

Mijn paard is zwaar beledigd als ik een dag niet kom Clown
Hij keert zn kont toe, is dwars en verkeerd enz Clown
Haha.. vind het wel maf..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:52

Nou mijne kan ook redelijk beledigd zijn Vork

Tuurlijk wordt er dan wel voor gezorgd; dus eten en buiten zetten ('t is een shet dus verder wordt er niets mee gedaan).. Dan kom ik weer, en als dat na 'n week is, dan kijkt ze op en eet ze weer verder, is dat na 1 of 2 dagen, dan is het opkijken, hinniken en dooreten Vork

Nee, ze is lief en gewoon erg gek op me Lachen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:58

Mone is dan altijd weer blij me te zien en doet dan extra goed haar best (in de hoop dat ik dan wel weer "wil komen"? Tong uitsteken ).

Maar als ik kom en niets met haar doe, dan is ze de dag daarna juist wel boos. Maar niet dat ze wegrent ofzo, maar dan komt ze voor de verandering niet aanlopen en is ze wat meer aan het klieren...

Maar ik ga ook elke dag naar mijn paardje en doe ook elke dag wat met haar. Even poetsen of wat grazen als ik minder tijd heb... Alleen als ik echt weg ben op vakantie is dat lastig.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:57

Mijn pony is ook heel chagerijning als ik een paar dagen niet ben geweest. Met de Pasen was ik een weekendje naar Disneyland met mijn vriend, madame keek me toen ik terug was niet aan. Clown Hetzelfde toen ik in mei 4 dagen naar Londen was met school.. ze moest echt niks van me hebben toen ik daarna weer op stal kwam! Gaat wat worden als ik zometeen 3 weken naar Spanje ga.. Clown

patje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:54

Ik heb 2 merrie's (Viou-viou en Shacira) naast elkaar staan die de beste vriendinnen van elkaar zijn,maar als ik Shacira 's morgens eerst begroet dan is Viou heeel erg beledigd.Laatst heeft de staldeur nog eraan moeten geloven,haha Knipoog