Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rhodos schreef:Ik denk dat hij het spuitgeluid gewoon heel heel heel eng vindt. Je kan niets anders doen dan met heel veel geduld hem leren wennen aan het spuit geluid.
_nicolle_ schreef:ik denk dat hij gewoon bang is. heeft hij dan ook wit in zijn ogen enzo? houd er wel rekening mee dat het nog onbeschreven blad is en door hem juist fout te straffen dat hij een giga hekel aan spuitbussen gaat krijgendus rustig laten wennen, kijken en zelf laten onderzoeken dat het echt niet eng is
_nicolle_ schreef:ik zal hem niet laten schrikken, dan combineert hij de spuitbus met schrikken en is het helemaal eng
Jennyxx schreef:Ik zou hem zelf niet straffen. Paarden, en zeker zo'n erg jong dier, leren beter middels belonen.
Je zou bv eerst een paar meter van hem af kunnen sprayen. En hem dan belonen als hij braaf blijft staan. En zo steeds dichterbij komen. Al duurt het maanden. Hij heeft nog een heel leven voor zich![]()
Ik vind het niet zo gek dat hij bang is. In de natuur moeten paarden oppassen voor giftige slangen. En die maken ook zo'n sissss geluid. Ik ken veel volwasse paarden die het nog steeds eng vinden
Sieppus schreef:Kan het niet uitproberen zijn? Het is wel een hengst en zijn moeder had erg veel 'bloed' een Nimmendor. Zijn vader is Modern een tuiger!
Sieppus schreef:Kan het niet uitproberen zijn? Het is wel een hengst en zijn moeder had erg veel 'bloed' een Nimmendor. Zijn vader is Modern een tuiger!
_nicolle_ schreef:ja, hij zal ook wel goed merken dat jij in de stress bent, en hem dan nog meer laat schrikken oei oei dan heeft hij helemaal stress en een nog grotere hekel ana die spuitbus omdat hij bij die spuitbus gaat denken aan stress en schrikken en in het wild is dat helemaal niet goed en dan zal hij proberen te vluchten (het is en blijft een vluchtdier)en dat je lief voor hem bent wil natuurlijk wel helpen
KiWiKo schreef:Weet je wat jij moet doen.......... dit niet meer doen! ...........