Wanneer heeft jouw paard je hart doen smelten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

Wanneer heeft jouw paard je hart doen smelten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 21:19

Bij mij vandaag dus Haha! !

Als ik d'er ga pakken in de wei, laat ze dat best toe, maar ook niet meer.
In de omgang is dat net hetzelfde, ik mag alles, maar tis helaas geen knuffelbeest Huilen . Vreemden wel liever niet aan haar lijf Knipoog .

Maar vandaag dus, ze liep lekker op wei met haar vriendje en ik kwam de straat in gewandeld om haar op te halen voor een rit...
ze ziet me ... hoofd kaarsrecht de lucht in, staart omhoog, en komt die madam daar toch ineens superenthousiast op me afgestormd, zo van 'pak me pak me'????
Verward

Ik snap er totaaaaaaaaaal niks van, maar voelde me even on top of the world!!!
Haha! Haha! Haha!

Nog iemand ontroerende voorbeelden??? Ben heel benieuwd!

PardoesJessi

Re: Wanneer heeft jouw paard je hart doen smelten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:24

Ik heb vandaag wederom en nogmaals volledig mijn hart verpand aan mijn paard Pardoes.
Ik kocht hem 5,5 jaar geleden als maatje voor ons andere paard omdat we gingen verhuizen en de paarden aan huis zouden komen te staan. Gewoon een leuke en lieve alrounder.
Voordat ik hem gezien had wist ik al dat ik hem moest hebben.
5 jaar tobben en dokteren zijn er gevolgt....
En precies nu... nu dat ik het zelf zooo rot heb door relatietrubbles...... NU doet hij het.. wat?? Alles!
Vandaag heb ik hem bibberend, ik ben niet zo een held, alleen mee genomen op de trailer naar het bos. We zijn pas sinds kort weer begonnen met buiten rijden....En nu dus al alleen.....WAT had ik me in de kop gehaald????
Halverwege zat ik huilend op mijn Pardoes... hij nam me mee door het mooie bos, de zon scheen... en hij was zo rotsvast....Geen stap opzij heeft hij gedaan!
Pardoes is mijn droompaard! Lovers
Hoe penny Clown

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 21:31

Penny of niet, ik vind het een tof verhaal, en je mag heeeeeel trots zijn op zo een paard!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:33

Als Sheila zo lief met dr hoofdje tegen me aan komt staan, of heel stoer staat met dr koppie hoog in lucht, dat vind ik mooi. Lovers

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:36

Vandaag nog!
We gingen na het rijden bij de pony's in de wei zitten, komt mijn pony er aan lopen en gaat ze echt zoo ontzettend lief staan knuffelen met me, echt dat snoetje de hele tijd tegen mijn hoofd aan enzo! Heeel erg lief Lovers
En ik ging zo een stukje verderop op de grond liggen (jaja) Clown
En toen kwam ze bij me staan en ging ze ook niet meer weg, echt zo beschermend!
Mijn paard steelt elke dag mijn hart opnieuw! Haha!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 21:54

Sodeletuut schreef:
Vandaag nog!
We gingen na het rijden bij de pony's in de wei zitten, komt mijn pony er aan lopen en gaat ze echt zoo ontzettend lief staan knuffelen met me, echt dat snoetje de hele tijd tegen mijn hoofd aan enzo! Heeel erg lief Lovers
En ik ging zo een stukje verderop op de grond liggen (jaja) Clown
En toen kwam ze bij me staan en ging ze ook niet meer weg, echt zo beschermend!
Mijn paard steelt elke dag mijn hart opnieuw! Haha!

Ben jaloers!!!!
Op de manége waar ik les geef, knuffelen er ook 2 paarden met mij (1tje legt haar snuit tegen mijn wang, en den andere geeft een vettige slabberlik in mijn gezicht) maar mijn eigen paard ... nee snif, ze houdt er gewoon niet van
Huilen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:56

pfff... ik denk toen ze me gelukkig maakte in tijden dat ik in t ziekenhuis lag en maar heel af en toe naar haar toe kon (alleen maar als ik met behulp van vrienden t ziekenhuis uit kon snappen)...

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:46

@ JoCo

Mischien komt dat nog wel Lachen
Mijn verzorgpony romy was in het begin echt een pony die liever opzichzelf was je kon zowat niet eens even 1 knuffel geven of ze liep al weg.
Nu is het een echte knuffelpony geworden soms tot het irritate aan toe, lijkt wel of dat de eigenaar en ik soms honing aan onze reet hebben, romy blijft maar plakken bij ons hahah Tong uitsteken
Dat is wel een van de dingen waarvan ik vaak denk,wat een aapje ben je toch Haha!

(ik weet trouwens niet of jou paard alleen staat maar romy stond samen met een pony die wel wou knuffelen, ik denk dat ze zich later alleen voelde en doordat ze zag dat de ander meer aandacht kreeg, romy zelf ook aandacht ging vragen).

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:50

Mijn paard laat elke dag mijn hart smelten.. maar vandaag was het toppunt, hij lag in de wei, dus ik liep naar hem toe zoals altijd ofcourse, toen ik voor m stond gaf ie een zacht hinnikje en een dikke knuffel Lovers

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:53

Net, toen ze geboren werd, om kwart voor negen vanavond. Lovers

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:54

eergisternacht toen Axe mij in bescherming nam tegenover een vriend van mij die hij niet kent.

Ik was huilen omdat het zo slecht ging met Axel , een vriend van mij wou me troosten, kwam naar me toe met zijn armen in de 'knuffelstand' en Axel kwam met zijn oren plat in zn nek en mond open aanvallend op die vriend van mij afgerent. Lovers Ik stond met mijn mond open van verbazing en wist even niets te zeggen...maar voelde mij meteen een stuk beter Lovers

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:56

Als mijn vorige leasepaardje naar mij ging hinniken Lovers !
Dat was echt mijn vriendinnetje Haha! .
Als ze me al door de gang hoorde lopen of als ze mijn stem hoorde ging ze altijd hinniken.
Zo lief!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:52

Enkele weekjes geleden liet hij m'n hart écht smelten, het is namelijk niet zo'n gemakkelijke om te rijden (bouwt meteen spanning op vanaf dat je erop zit en en gaat dan steigeren) daarom waren we wat grondwerk aan het doen. Hij liep los naast mij en ik gebruikte een hooibaal om cirkels rond te draaien. Omdat hij het zo goed deed, liet ik hem stilstaan naast de hooibaal en probeerde op hem te leunen en te kijken wat hij zou doen. Hij vond het best spannend maar bleef braaf staan, toen al mijn moed bijeen geraapt en er heel voorzichtig opgeklommen, en hij bleef gewoon staan! Ik heb er zo nog een heerlijk kwartier opgezeten terwijl hij wat rondkuierde en grasjes at, helemaal gelukkig Lovers

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:02

Met m'n toenmalige verzorgshetlander Bles (nu eigen) deed ik eigenlijk nooit zoveel, Kaspar (andere verzorgshetlander) was meer mijn maatje.
Op 7 december 2005 is Kaspar overleden. Ik zat bij hem in z'n stal op m'n knielen, te huilen..
Zonder dat ik het merkte stond Bles ook te kijken, en duwde vlak nadat Kaspar was overleden haar neus tegen m'n rug. Nou, dan besef je dat je alleen mekaar nog hebt, en dat doet je hart wel smelten. Ze heeft me zo goed gesteund.. Lachen

Ik ben niet zo goed in vertellen, maar dat moment kan ik me nog zo goed herinneren en was zo mooi..

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:47

Afgelopen vrijdag avond op de selectie wedstrijd.. Onze proeven gingen zo slecht voor mijn gevoel! (hadden nog wel 2 winstpunten) Ik was helemaal chaggie enzo.. Stap af bij de trailer... en zie haar koppie met een snotneus, hoofdstel uit en lekker een partij gapen en gekke bekken trekken...
Dan moet je toch stiekem wel even lachen... en ik d8: "wat ben ik toch dol op mijn dame"...

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:22

Mijn verzorgpaardje was ziek... En dat wist de eigenaar niet..

Dus hij ging in zijn stal liggen.. Terwijl hij normaal ALTIJD staat!
Dus dat vond ik een beetje vreemd, en omdat hij echt mak was, ben ik ernaast gaan liggen... Toen deed hij zijn hoofd op mijn been, en hebben we daar een tijdje gelegen..

Toen heb ik het tegen de eigenaar gezegd. En gelukkig was het een soort griepje ofzo, niks ernstig.

Maar dat was gewoon helemaal TE GEK!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:26

toen ik mijn merrie net 2 week had en ze met haar mond vast kwam te zitten aan haar martingaal en van schrik op haar kont ging zitten en zich toen gewoon om liet vallen. ze kende me niet, erkende mij zeker nog niet als leider maar op dat moment bleef ze stil liggen, keek me aan, en vroeg echt met haar blik van: help je me alsjeblieft?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:28

Toen ik bij haar wei stond, en ze als enigste héél lief zachtjes hinnikte. Haha!

Trouwens, elke keer als zij laat merken dat ze me vertrouwt, smelt mijn hart. Ja
Ze is absoluut niet bang, maar zo af en toe wel, nadat ik haar dan aanmoedig, loopt ze er altijd met zoveel vertrouwen langs, dat is voor mij zo mooi om te zien. Lovers

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:33

Op het moment dat ik hemvoor het eerst "in het echt zag"

Ook heeft mijn paard toen wij op vakantie waren 1 van de meiden die hem verzorgde gered.
Er kwam en paard keihard op haar afgaloperen door de stallen, en toen stond ze nog met mijn paard in hara hand en toen ging mijn paard voor haar staan en maakte zich heel groot, en toen is dat paard gestopt, anders was hij dwars door haar heen gelopen.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:34

Ik wordt standaard begroet met een hinnik(behalve als ik hem heb beledigd). Verder kan hij al ongelovelijk lief kijken en komt hij achter me schuilen als hij iets spannend vindt

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:41

Bij m'n ene paardje toen ze in de stal lag, en ik zo op haar mocht komen liggen... Lovers
En mijn andere muts doet het elke dag weer.. Als ze in de wei staat en ik haar roep komt ze gauw aan hollen Haha! . Verder ook die ene keer dat ze op hol sloeg, ik eraf viel en zij er vandoor ging.. Ik was achter haar aan gerend (het eerste stuk nam een vrouw me mee in de auto) en toen ik haar riep stond ze in 1x stil en ging daar netjes (wel helemaal trillend) stil staan Lovers .

En bij nog een andere muts, elke dag, als ze altijd netjes blijft wachten tot ik haar meeneem naar de wei/stal (ze is blind).

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:43

Het paardje wat ik heb gehad, heb ik heel snel gekregen.
Toen ik naar m ging kijken, viel ik gelijk op dat knappe grote paard.
Toen ik dichterbij kwam, vertelde zijn toenmalige eigenaresse dat
hij nogal wat nerveus kon zijn van nieuwe mensen en dingen.
Ik stapte op m af, en omdat ie nerveus was, trilde zijn onderlipje Haha!
Zooo sweet. Toen wist ik dat het míjn paard zou worden.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:17

Toen die naar me hinnikte en met me mee rende en in de bak met me speelde.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:21

hmm moeilijk.
mijn 1e paard zeker toen ik haar op moest halen helemaal achterin het weiland en dat ik toen best hard floot Bloos dat ze me hoorde en keihard aan kwam gallopperen Haha!

mijn 2e paardje toen ik haar helemaal achteruit het weiland ging halen dat ze heel lief op de grond lag te slapen en dat ze bleef liggen Ach gut en toen ze voor 2 weken terug na een soort freestyle les even nog wat rondliep in de bak en terwijl ik met de instructrice stond te praten ze vlakbij ons in de bak ging liggen Ach gut zo'n stoer moment!

Er zijn wel meerdere mooie momenten geweest met beide paarden maar dit zijn tog wel hele mooie Bloos

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:25

Geen idee. Ik verzorgde haar eerst nog, en het was een etter. Ze klierde alleen maar, ging met me aan de kletter, op mijn tenen staan en keek me nauwelijks aan. Ik had een hekel aan haar. Ik kon haar niet uitstaan.
Maar toen ik hoorde dat ze waarschijnlijk werd verkocht, was ik ontroostbaar. Dat is nu zes jaar geleden, ze is nu van mij. Supergehoorzaam, lekker eigenwijs en de grootste knuffel die er bestaat. Ik zou niet meer zonder haar kunnen.