Ik durf mijn paard niet meer uit het land te halen..
Op mijn vorige stal als ik haar wou halen, kwamen de andere paarden altijd al gek achter me aanrennen, maar ik kon dit altijd wel gewoon negeren en kreeg haar altijd wel gewoon mee.. Totdat ik een keer door een ander paard het stroomdraad in gejaagd werdt en 2 flinke trappen tegen mijn bovenbeen te pakken had..
Ik ben daar zo bang door geworden dat ik mn paard gewoon niet meer durf te halen..
Als ik het land in loop, ben ik zo onzeker, die paarden voelen dat en denken hee dat is leuk, dat is geen leider, en lopen meteen met zijn allen achter mij en mn paardje aan.. Ik ga dan gekke dingen doen als proberen heel hard weg te lopen en dat soort dingen, waardoor de anderen alleen nog maar meer gaan klieren.. Ze zeggen tegen mij dat ik recht op moet lopen, maar ik vind het gewoon dood en dood eng.. Ik verzin nu elke keer een smoes zodat iemand anders mijn paard voor me op haalt.. Maar dit kan zo niet doorgaan.. wat als ik nou een keer smiddags zelf op stal ben, en lekker wil rijden dan moet ik haar toch ook zelf ophalen..
Ik hoop dat jullie tips hebben..
snoepjes mee is geen optie, de rest komt daar dan op af en dominant te doen, en dan wordt ik alleen maar banger

zodra ik haar het land maar uit heb kan ik met dr lezen en schrijven.. dus hier gaat het niet om..
). Probeer kleine haalbare doelen te stellen, als je die haalt ben je tevreden met jezelf. Dat is een veel lekkerder gevoel om vanuit te werken dan jezelf niet ok vinden omdat je iets eng vindt.