Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Je zou eventueel contact op kunnen nemen met de vorige eigenaar, om te informeren naar de operatie destijds, maar eerlijk gezegd denk ik dat je je over een eventuele zwangerschap geen zorgen hoeft te maken. Uiteraad is wel het risico aanwezig dat je merrie 'bevuild' raakt en je een uitstrijkje zult moeten laten doen als je haar eventueel tzt door een echte hengst wilt laten dekken.
Een ruin die spontaan een merrie dekt. Heb op dit moment een hengstige merrie en 2 weitjes verder staat een ruin die laat gecastreerd is, als hij de kans krijgt dekt hij haar zo...
Denica schreef:Onze ruin zit af en toe ook wel eens op de merrie. Merrie lokt het dan ook echt uit als ze hengstig is. Kan me niet voorstellen dat hij nog klophengst is, dan zou je dat immers vast wel gehoord hebben van de vorige eigenaar want bij een castratie heeft DA echt wel door als hij te maken heeft met een klophengst.
, uiteindelijk werd hij samen met een andere ruin in een aparte wei gezet zodat de dames geen last meer hadden van zijn avances.
Chupa schreef:Ik zeg helemaal niet dat het niet mag, ik vroeg me alleen af of het mogelijk is dat hij een klophengst is. Hij gaat zijn gang maar hoor, de merrie vindt het prima.