Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ponyfee schreef:waaro tegen zn neus?
als je aan de achterhoeven bezig bent en hij wil bijten, tegen de tijd dat je dan bij zn neus bent (en pony zal snel hoofd wegtrekken), ben je al te laat, gewoon ter plekke een tik, hals, bibs, whatever, als het maar duidelijk is.
.
saskiakefie schreef:hoe gaat het nu met hem? Je kan ook positief oplossen. Dus je pony vastzetten, dat ie je niet kan bijten, maar het wel kan proberen. Je gaat bij zijn achterbeen staan, en begint vanaf het bovenbeen naar beneden met je hand over zijn been glijden. Als hij niet bijt dan beloon je met een clicker en beloning. Als hij bijt, zeg je duidelijk NEE, en je begint overnieuw. Op een gegeven moment ziet hij het nut van het bijten niet in, integendeel, als hij niet bijt wordt hij beloond. Zo ga je het uitbouwen totdat hij zonder bijten een voetje geeft. ALs je hem straft komt het negatief over, en wordt ie bang als je zijn been aanraakt. Succes
Je kan best NEE zeggen, en hem aankijken, maar je hoeft niet meteen geweld te gaan gebruiken
saskiakefie schreef:nee, want ze zorgt ervoor dat je bij het oefenen, hij je niet kan bijten.Je kan best NEE zeggen, en hem aankijken, maar je hoeft niet meteen geweld te gaan gebruiken
silfie35 schreef:Als ze dat wil doen moet je een keer je stem verheffen en zo nodig een tik tegen zn neus geven.
Liiesjjj schreef:saskiakefie schreef:nee, want ze zorgt ervoor dat je bij het oefenen, hij je niet kan bijten.Je kan best NEE zeggen, en hem aankijken, maar je hoeft niet meteen geweld te gaan gebruiken
Bij sommige paarden is geweld wel nodig.
Het hoeft niet zo te zijn dat je na de eerste keer proberen te happen een klapt geeft.
Maar als je haar al 10 keer hebt gewaarschuwd met je stem en haar streng aankijken, dan kun je gewoon beter een trap/klap geven.
saskiakefie schreef:straffen hoeft niet, je kan ook negeren.
krissie_ schreef:ik heb nu sinds gisteren een verzorgpony echt een harstikke lief beest.
je kan gewoon achter hem staan.
maar als je zijn hoeven op wil tillen of als je hem opzij duwd gaat ze bijten.
wat kan ik eraan doen?
(het is trouwens een shetlander)
pennylivurd schreef:krissie_ schreef:ik heb nu sinds gisteren een verzorgpony echt een harstikke lief beest.
je kan gewoon achter hem staan.
maar als je zijn hoeven op wil tillen of als je hem opzij duwd gaat ze bijten.
wat kan ik eraan doen?
(het is trouwens een shetlander)
Ik vind het al op de manier zegt beest. Net zo ach het is maar een beest zo klinkt het een beetje