Op commando plassen in een emmer!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

Op commando plassen in een emmer!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 21:36

Vandaag heb ik me werkelijk krom gelachen!!!!

Mocht rijden om de ruin van een vriendin. Na de rit wou ik hem in zijn helemaal ververste,
brandschone stal zetten, gaat meneer in plashouding staan ... maar er kwam niets.

Was ik al effe ongerust ... dat was zo vreemd ... en het paard in kwestie bekeek mij zo van
'allé?'
Komt mijn vriendin voorbij de staldeur ... roept ze ineens 'wacht wacht wacht', grijpt een emmer
en ... laat dat beest op commando in dat ding plassen!!!!!

Ik wist werkelijk niet waar ik het had, dat heb ik nog nooooooooooooooit in mijn hele leven gezien!!!!!
'ja' zegt mijn vriendin heel droog 'ik heb hem dat geleerd want zo blijft zijn stal netjes'

Dat vind ik dus werkelijk SUPERGEWELDIGFORMITASTISCH !!!!

Zijn hier nog bokkers waarvan het paard een speciaal trucje kan???? Ben reuze benieuwd!!!!

PercyLeen

Re: Op commando plassen in een emmer!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:40

Nou ik vind het minder SUPERGEWELDIGFORMITASTISCH

Als dat paard dus s nachts moet plassen zal die het ophouden omdat ie alleen in een emmer piest?

Aprilsgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:43

Ja, ik heb er ook een minder gevoel bij dat is toch niet fijn voor dat paard. als het 'snachts idd moet plassen.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:43

Wat nou als het paard s'nachts moet plassen, houd ie het dan op tot ze volgende dag komt? En wat nou als ze een dag je niet kan? Naja dan zal die het toch wel laten lopen denk ik? Clown

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 21:44

Jeanine84 schreef:
Nou ik vind het minder SUPERGEWELDIGFORMITASTISCH

Als dat paard dus s nachts moet plassen zal die het ophouden omdat ie alleen in een emmer piest?

Maar nee, zo erg is het nu ook weer niet! Hij plast heus niet alleen in een emmer, maar de meeste paarden die in een verse stal komen, plassen meteen en ik vind het wel tof dat hij dat dus in zijn emmer doet!

Bokkers, even voor alle duidelijkheid: dit paard piest heus niet alleen in een emmer, maar ik vond het gewoon grappig dat hij dat wel kon!

Aprilsgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:46

Oh oke, ik dacht al! Knipoog anders moest ie het 's nachts wel heel lang ophouden maar wel leuk dat hij het wel kan. de mijne zou dan nog ergens anders gaan staan of op de emmer Haha!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 21:47

Aprilsgatje schreef:
Oh oke, ik dacht al! Knipoog anders moest ie het 's nachts wel heel lang ophouden maar wel leuk dat hij het wel kan. de mijne zou dan nog ergens anders gaan staan of op de emmer Haha!

Nee nee, ik had het er beter bij vermeld, het was echt gewoon grappig bedoelt! En als hij klaar is gaat hij nog effe ruiken zo van aaaaaaaah dat is lekker mijn plas!

Haha! Haha! Haha!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:48

Ik ken ook zo'n paard. Hij plast s'avonds om 11 uur in de emmer en s'ochtends om 6 uur weer z'n eerste plasje. Verder als ie eten krijgt of uit de wei komt.
Niets zieligs aan hoor, een paard kan dat best ophouden, soms had hij wel eens een 'ongelukje', dus hij houdt het niet op tot het niet meer kan. Juist veel beter voor het paard, stal blijft schoon en het is nog beter voor zijn luchtwegen ook.

Ik heb het mijn pony ook proberen te leren, maar omdat ik er gewoon niet vaak genoeg bij ben lukt dat dus niet. Maar na het rijden ofzo doet hij het wel braaf in een emmertje.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:49

Haha oooh dan is het goed! Dan vind ik het wel weer SUPERGEWELDIGFORMITASTISCH ( ROFL geweldig woord)

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 21:51

Jeanine84 schreef:
Haha oooh dan is het goed! Dan vind ik het wel weer SUPERGEWELDIGFORMITASTISCH ( ROFL geweldig woord)

Bedankt, en sorry voor de verwarring!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:39

ik ken het fenomeen
heb vroeger les gehad van een dame die had drie merries die naast idd gewoon in de stal plassen ook alledrie op de emmer konden
als je dat drie maal daags deed, scheelde het toch flink wat betreft strooisel Ja
maar het is echt niet zo dat ene paard het uren op gaat houden totdat baaslief met de emmer komt
als ze moeten, dan moeten ze
maar als je een beetje timing hebt Clown

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 08:28

Een kennis van mij heeft dat vroeger ook bij een paard geleerd. Prachtig om te zien, maar lijkt me eigenlijk niks omdat hij het 's nachts bijvoorbeeld zolang duurt voor er iemand komt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:13

geloof me, snachts gaan ze echt niet staan wachten tot er eens iemand met de emmer komt hoor
dan plassen ze gewoon zonder

CCPepitoCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:33

Haha! Mooie uitvinding! Bij het eerste berichtje had ik wel even mijn twijfels omdat er niet bij stond dat het paard niet altijd in de emmer hoeft te plassen, maar nu vind ik het wel grappig Bloos en handig ook Tong uitsteken

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:36

haha ik vind het wel grappig, wat is het volgende....dat hij tegen een boom gaat staan, zijn been omhoog doet en tegen de boom gaat plassen??? ROFL

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:40

josewoos schreef:
haha ik vind het wel grappig, wat is het volgende....dat hij tegen een boom gaat staan, zijn been omhoog doet en tegen de boom gaat plassen??? ROFL

hahah zou handig zijn. Als ze dan een boom in de stal zetten met speciale afvoer.. scheelt een hele hoop mest! Tong uitsteken Tong uitsteken

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:45

Whahahaha of zo'n zuig/melk ding voor koeien maar dan voor plassende paarden ROFL

sorry nu slaat mijn fantasie echt op hol... Gestoord

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:27

ZO erg knap van de ruin van je vriendin! Haha!
Zozo op commando plassen in een emmer...

2 hele lieve paarden: Newfest en Nootje .
die konden een trucje als ik en me zus met een hoevenkrabber gingen spelen,
en dan gingen Fest & Noot buigen voor je.
Haha!

xx

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:29

Heb je niet gevraagd hoe ze dat die ruin heeft geleerd?

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:29

xRomanxMir schreef:
ZO erg knap van de ruin van je vriendin! Haha!
Zozo op commando plassen in een emmer...

2 hele lieve paarden: Newfest en Nootje .
die konden een trucje als ik en me zus met een hoevenkrabber gingen spelen,
en dan gingen Fest & Noot buigen voor je.
Haha!

xx

Buigen kan je paarden op veel verschillende manieren leren.. heb eens iemand gezien die als met dr rug naar het paard toe ging staan en boog het paard ook ging knielen!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:45

het lijkt in eerste instantie vast wel grappig en handig, maar het is wat minder goed en fijn voor het paard neem ik aan...

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:12

Het is miss wel voor een keertje grappig ja. Maar idd zoals er hier meerdere zeggen lijkt het mij niet fijn voor het paard. Als het moet plassen als zij er niet is, dan zou die dus niet kunnen plassen omdat er geen emmer staat?!
Dat zij dit doet zodat de stal schoon blijft vind ik ook kwats. Als je een paard hebt moet je ook gewoon de stal uitmesten, hoort er nou eenmaal bij. Ik schep elke dag de viezigheid uit de stal van mijn paard, vind het nooit erg om te doen. Als je het gewoon goed bijhoud is het ook weinig moeite. Je gunt je paard tenslotte een schone stal, maar om het op zo'n manier te doen? Hmm beetje raar.
Ik heb het ook nog nooit gezien, zou ook bij god niet weten hoe je een paard op 'commando' leert plassen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:14

Moelie schreef:
Het is miss wel voor een keertje grappig ja. Maar idd zoals er hier meerdere zeggen lijkt het mij niet fijn voor het paard. Als het moet plassen als zij er niet is, dan zou die dus niet kunnen plassen omdat er geen emmer staat?!
Dat zij dit doet zodat de stal schoon blijft vind ik ook kwats. Als je een paard hebt moet je ook gewoon de stal uitmesten, hoort er nou eenmaal bij. Ik schep elke dag de viezigheid uit de stal van mijn paard, vind het nooit erg om te doen. Als je het gewoon goed bijhoud is het ook weinig moeite. Je gunt je paard tenslotte een schone stal, maar om het op zo'n manier te doen? Hmm beetje raar.
Ik heb het ook nog nooit gezien, zou ook bij god niet weten hoe je een paard op 'commando' leert plassen.

Er is al eerder aangegeven dat dit paard het gewoon ook doet zonder emmer maar dat hij het ook op commando kan..

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 21:02

[/quote]

Er is al eerder aangegeven dat dit paard het gewoon ook doet zonder emmer maar dat hij het ook op commando kan..[/quote]

dankjewel ...

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:56

zo ken ik er ook een die alleen mag mesten op commando en dan bedoel ik echt alleen op commando