ik heb een verzorgveulen en die is nu denk ik een half jaar. hij staat bij kenissen thuis, ik kom daar 1x in de maand. het zijn 4 shetten en staan de hele dag in de wei. de man van wie ze zijn rijd nu 1 jaar paard en rijd ook al wedstrijden enzo.
de man doet opzich niet veel met de pony's hij geeft ze wel hooi, appels peertjess enzo. maar hij had ze eigenlijk gekocht om zijn wei te onderhouden. maar toen ik vertelde dat ze ook onderhoud nodig hadden vroeg hij of ik dan soms langs wou komen. Dat doe ik nu ook, maar het probleem is dat het een half uur met de auto is en mijn ouders moeten me brengen. Ik kom er dus niet zo vaak. Maar ik geef ze beweging, de wei is best groot, maar het veulen is 's nachts geboren en ze hebben hem de volgende dag pas ontdekt. hij heeft nu nog geen halster om. maar wat kan ik met hem doen als ik er ben? ik kan hem niet vastzetten want hij heeft geen hoofdstel. en hij staat niet in een stal dus hoe krijg ik dat ding om?? wat kan ik met hem doen dat hij toch geen vervelend paardje word later..... het is een hengst... waneer kunnen die een merrie dekken...?
als iemand hier op reageerd zou ik heel erg blij zijn

X
ps: het is niet zo dat hij ze mishandeld hoor want ze zien er goed uit, krijgen uitzichzelf veel beweging. ze zijn echt niet mishandeld.

Gewoon borstelen, voetje vragen en wat kroelen en aan de hand lopen is voldoende voor deze leeftijden.