Kan een paard een persoon niet aardig vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marije85

Kan een paard een persoon niet aardig vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 18:42

mijn paardje is, nadat ze haar hoofd keihard heeft gestoten, nog een klein beetje angstig. Bij mij en mijn verzorgster gaat het eigenlijk heel goed. Ze is braaf schikt niet meer zo veel en is vrolijk. De eigenaar van stal, die zet haar elke dag even buiten heeft ook geen problemen met haar en een nstalgenoot loopt ook zo met haar weg. Nou had ik van de week geen tijd en niemand kon haar voor me doen, dus ik belde een andere stalgenoot op om te vragen of zij haar kon doen. Zij heeft zelf een 2 jarige en kent die van mij ook. Nu belde ze mij om te zeggen dat mijn paardje helemaal geflipt was en d'r halster niet om wilde en dat ze stond te dreigen met trappen. Uiteindelijk is het haar wel gelukt en heeft haar op de poetsplaats gezet. Haar vriend zou bij haar blijven staan, omdat ze daar niet alleen kan blijven staan. Toen was ze rustig en niks aan de hand en elke keer als zij erbij kwam staan begon ze te flippen. Bij het terug zetten in haar stal heeft ze haar hoofd gestoten. Dit heeft ze zelf niet verteld, maar een ander stalgenootje die had dat toevallig gezien. Iedereen weet hoe mijn paard is en daar word veel rekening mee gehouden.

Kan het zo zijn dat mijn paard haar gewoon niet leuk vind?
Ik weet niet of ze ooit wat verkeerdd heeft gedaan bij mijn paard, maar daar gaat het wel op lijken.

Flew

Re: Kan een paard een persoon niet aardig vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:43

Mijn pony is niet kapot van mijn stalgenootje. Ik denk dat het komt doordat ze altijd vrij ruw is. Hij lijkt haar in ieder geval niet echt te mogen, dus ik denk dat het wel kan.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:46

folie heeft ook overduidelijk haar voorkeuren, vreemde mannen zijn echt niet leuk, vooral niet als ze lang zijn..mijn niet echt lange hubbie kan inmiddels wel met haar lezen en schrijven.
Haar dochter Quira heeft de pest aan mensen die lang haar hebben, wellicht een tik uit het verleden????

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:46

Ja hoor, heb hier op stal het levende bewijs staan. Mijn merrie heb ik als enter bij de fokker gekocht en als hij in het verleden eens langs kwam om te kijken hoe het met haar ging, dan rende ze (na in de gaten te hebben dat hij het was) altijd in een drafje weg en echt achterom kijken of hij er niet achteraan kwam. Zij moet dus echt niets van deze man hebben....

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:53

Het kan natuurlijk zijn dat het niet goed klikt met het paard, wat ik ook logisch vindt. Weet je toevallig hoe ze omgaat met jouw paard?

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 19:03

Tik uit het verleden dat zou ik niet weten, vorig jaar kon dat meisje haar wel gewoon doen. Ik heb haar gekocht als enter. Dit is iets wat enkele weken speelt. Nadat ze haar hoofd heeft gestoten.
@zammie: Dan moet ze idd niks van die man hebben. Zie het al voor me hoe ze weg rend.

Ze is altijd wel schikachtig geweest en reageerd net alsof ze heel hard geslagen is ooit.Ik heb haar nooit een tik verkocht, dus de reactie is wel vreemd zeg maar. Vorig jaar heeft ze ook al zo'n periode gehad. Heb op stal gezegt dat ik denk dat iemand haar pest en denk 2 weken later verdween ook reactie op iets te snelle hand gebaren.

@ patsur: nou met die van haar is ze heel voorzichtig, maar ze is wel bangig zeg maar. Misschien is het dat wel. Dan is mijn paard bang voor haar, omdat zij bang is voor mijn paard. Mijn paardje is niet heel zelfverzekert en zoekt vaak bevestiging en als ze dat niet krijg gaat ze misschien zo reageren.
Ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt dat ze haar halter niet om wilt en begint te dreigen.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:11

Mijn (ex)paard vond mij ook niet aardig. En ook echt alleen mij, omdat ik haar vaste ruiter was en geen controle meer over haar had. Op een gegeven moment werd ik bang van haar en ging ze mij aanvallen.
Dit deed ze alleen maar bij mij, dus denk dat ze mij niet zo heel erg aardig vond.
Paard is nu verkocht.

jodoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:53

Ik heb ook zo`n merrie op stal staan.
Ze is bij een vorige eigenaar waarschijnlijk slecht behandeld. Heeft hier en daar ook littekens.
Na heel veel geduld en moeite kun je nu echt alles met haar doen. Ze is een super braaf paard.
Alleen van (vreemde) mannen moet ze (nog altijd) niets hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:33

Mijn paard is ook heel kieskeurig wat betreft zijn mensen-vrienden.
Bij hem is het meer een kwestie van respect hebben voor iemand of niet. Hij heeft respect voor mij, voor mijn stalgenootje, voor mijn vader en groom o.a.
Maar voor mij andere stalgenootje absoluut niet. Zo zal hij niet de stal uit lopen omdat het niet mag, hij zal niet met haar achter zich aan naar het weiland rennen, omdat dat niet mag. Maar waar haar tenen staan zal hem een zorg wezen of als zij in de weg staat, pech voor haar.

Maar nu is het ook zo dat zij niet bepaald met mijn paard kan samenwerken. En ik met andere paarden weer niet. Als de klik er niet is, zal het moeilijk worden denk ik.

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 15:02

mijn paardje vond grote mannen met een zware stem altijd een beetje eng, de hoefsmid kon er eerst niet in de buurt komen Tong uitsteken

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 15:06

Ja hoor dat kan, tenminste ik ben ervan overtuigd!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:06

Ja hoor, ook paardjes hebben hun favoriete mensen-vrienden. Waarom niet. Ik zie het bij ons opstal ook wel. Sommige zijn gewoon erg eenkennig. Je hebt van die lieve knuffels die allemansvriendjes zijn, maar je hebt andere die dat echt niet zijn. Gewoon accepteren. Injouw geval is er misschien toch wat gebeurt tussen jouw paard en je stalgenoot. wie weet. Misschien iets onbewust. Zoals je zelf al dacht; je stalgenoot reageert een beetje angstig. Dat is voor een paard wat leiding nodig heeft heel bedreigend.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:16

Het kan best zijn dat een paard iemand minder goed kan hebben. Maar je schrijft dat het een jaar geleden wel goed ging.
kan het misschien zijn dat je stalgenoot toevallig een geur bij zich droeg, die ze niet lekker vond?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 23:19

ik denk niet dat ze een persoon niet mogen, maar wel de manier van behandeling kunnen waarderen of niet...

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:03

Ik denk dat paarden zeker voorkeur hebben..
kan liggen aan je gedrag op stal of met rijden, geloof ook best dat paarden iets met geur hebben..Van die geparfurmeerde dames lopen ze vaak hard van weg

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 12:25

naar mijn weet droogt ze geen parfum, omdat ze hier allergies voor is. Ik wwet wel dat ik haar niet meer bel als ik echt niet kan en er niemand anders kan gaan. Ik heb afgesproken als ik echt niet kan dat bel ik de stal eigenaar en die zal haar dan even doen. Gelukkig komt dit niet zo vaak voor.
Ik heb nu een meisje die 1 x in de week gaat en dit gaat helemaal super. Op de poetsplaats komt ze niet meer, omdat dat haar toch een opgesloten gevoel geeft. Alleen als ik heel veel tijd heb zet ik haar er wel neer en neem alle tijd voor haar.

iris444

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:14

dat kan wel ja alleen dan is de vraag waarom als je iets bij paarden doet wat ze echt niet leuk vinden kunnen ze je niet meer zo aardig vinden maar zo te horen is dit wel meer dan niet meer zo aardig

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:18

ik had vroeger een welsje, die echt iets tegen mannen had.
hij liet zich niet door een man pakken, zelfs zo erg dat hij een keer uitgebroken was 's nachts, en een paar boeren daar hem probeerden te pakken, wat niet lukte, en dus moest ik erbij komen, en ik kon hem zo ophalen.
hij werdt gewoon schichtig bij mannen.
toen ik hem aan tuig liet wennen kreeg ik hulp van een kennis, jawel, een man, maar niet bepaald een mannelijke man.
en lief dat de pony hem vond ROFL
ik heb maar niks gezegd haha Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:22

tuurlijk kan een paard ook zijn voorkeuren hebben, niets geks aan, ik vind dat wel karakter hahaha
het kan overigens ook zijn dat je stalgenootje erg onzeker de stal inliep en je paard hier goed misbruik van heeft gemaakt

puzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:23

dat kan. een paard kan een voorkeur voor iemand hebben man/vrouw

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:24

Ik heb een ruin van bijna 6 jaar, die heb ik sinds die 6 maanden oud is, en op de een of andere manier kunnen we niet echt met elkaar opschieten, er is gewoon geen klik. Terwijl hij gewoon heel lief is, zal me nooit iets doen, maar ik kan het niet goed uitleggen, alsof die mij niet echt geweldig vindt, ik heb een jaar een bijrijdster gehad en daar deed die heel anders tegen, dit is trouwens de eerste keer van alle paarden en ponies die ik gehad heb, waarvan ik dit kan zeggen, maarja, als jij bij gewoon een wildvreemde in een kamer samen gezet wordt, wil dat ook niet zeggen dat je goed met die persoon overweg kan.
Mijn vriend heeft die ook altijd 'leuker' dan mij gevonden. Heb ook vaak genoeg getwijfeld of ik iets verkeerd deed, maar verzorg hem net hetzelfde als mijn andere ponies en met rijden en mennen, pas ik me aan hem aan, hij heeft ook nooit een slechte ervaring met mensen gehad ofzo. Dus het kan wel, ja.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:25

Mijn paard houd niet van mensen die saggerijnig boos doen of haar negeren. Ze heeft al tot 2 keer toe mensen in de rug gebeten die aan het vegen waren omdat ze die niet mocht. (De ene was bang voor paarden, de ander vond mijn paard geen mooi paard)

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:27

tja ik heb het aan de lijven ondervonden met een pony die ik vroeger had.
mijn zus had hem samen met mijn instructrice gekocht, een M pony kon ik veel van leren.
meteen de eerste dag bleek hij al een hekel aan me te hebben, kon hem de stal niet eens uitkrijgen (moest men nichtje doen).
met opzadelen drijgen en met rijden of niet voor uit t branden of alleen maar bokken. (en dat Alleen bij MIJ!!!!)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:28

Dat kan wel degelijk. Silence had dat met mijn vorige instructrice.
Die heeft hem een tijdje gereden en daar was ie het niet mee eens.
Als ik dan les had, en ze kwam dichterbij (dus Silence zou het idee kunnen hebben dat ze wilde rijden) begon hij achteruit te lopen en heel hard te brommen richting haar. Was duidelijk dat ie daar niet blij mee was. Dit deed ie echt alleen maar bij haar, heb het hem daarna ook nooit meer zien en horen doen.
Was wel grappig om te horen, instructrice kon er gelukkig ook altijd goed om lachen.

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 12:51

Grappig om dat allemaal te horen. Het vreemde is dat het een jaar geleden wel goed ging. Dus misschien toch wat gebeurd, ze is ook wel veel gegroeid in die tijd misschien komt het daarvan.
Een stalgenoot zou mijn deken verwisselen van de week en dan duwt ze haar hoofd gewoon in het halster, zo van ik ga met jou mee leuk leuk, en wilde vervolgens niet meer haar stal in omdat mevrouw dacht dat ze nog wel zouden gaan wandelen.
Er zit niks anders op omdat ene meisje niet meer te laten gaan.
Vind het ook niet vervelend hoor als ik haar eigen paardje bekijk alleen maar beter.