Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

piewie schreef:Mijn paard doet dat alleen met het aansingelen en dat is singeldwang. Dit krijg ik er ook niet meer uit.
Hij vind het niet erg als de singel los zit (2e gaatje). Dus dat doe ik dan altijd en in de bak singel ik hem verder aan en dan doet ie het niet. Misschien een tip voor je?
Waarom mijn paard het doet weten we niet. Zelf denk ik dat ie gevoelig is aan zijn buik, omdat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet. Wel merk ik dat ik niet met een harde borstel over zijn buik kan gaan. Dan kan die van mij ook vreselijk flippen.
Zodra ik merk dat ie een dag gevoelig aan zijn buik, dan singel ik hem verder aan in de bak, want dan doet ie er niets op.

sjaantjes schreef:Het poard stoat toch bij die manege, heb je geen stalknechtn die dat eem voor jou kunnen doen?

sjaantjes schreef:Het poard stoat toch bij die manege, heb je geen stalknechtn die dat eem voor jou kunnen doen?

merrieveulen schreef:en vooral ook niet te strak aansingelen, 90% van de ruiters singelt nog altijd te strak aan.
het klinkt mij echt in de oren als een reactie op pijn of ongemak, ik zou toch het zadel nog eens goed laten nakijken, evt een zachtere singel gebruiken en er ook oefeningen mee doen. bestraffen in geen geval, voor duidelijk is waarom het paard het doet.