Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
cissy schreef:Hallo allemaal, ik wil even jullie reactie peilen vanwege een ongeval.
Merrie heeft een eerste veulen, week oud, nooit eerder dergelijk gedrag vertoont, valt nu stalgenoot aan zonder aanwijsbare reden. Stalgenoot kent merrie al ruim 4jaar en is ervaren paardenmens.
cissy schreef:ik was die week al dagelijks bij die merrie in de stal geweest en ze heeft nimmer eerder dit gedrag vertoont.
******** (stukje weg gelaten uit quote)******
Ben al 70 keer naar fysio geweest en nog niet klaar, zit mn leven lang voortaan met een hand waar ik weinig mee kan en zal nog een operatie moeten ondergaan om te kijken of de pees weer wil gaan bewegen, ik kan geen vuist maken dus ook geen halstertouw onder druk vasthouden om maar een voorbeeld te noemen...
Heb ook een letselschadeadvocaat in de arm genomen en die is nou aan het steggelen met de verzekering. En die laatste doet dus vervelend
joy76 schreef:Ik heb ooit eens een telefoontje naar mijn WA-verzekering eraan gewaagd, puur om te weten hoe of wat. Zij vertelden mij toen dat alle schade die mijn paard zou toebrengen aan personen of spullen van personen, vergoed zou worden. Ook als mijn paard remloos aan de kletter zou gaan, bovenop iemand zou gaan zitten of de stal zou afbreken. Dat de verzekering van de eigenaar nu probeert de schuld in jouw schoenen te schuiven vind ik redelijk merkwaardig.
joy76 schreef:Ik denk dat het, los van het inschakelen van een advocaat, verstandig is op zoek te gaan naar (wetenschappelijke) literatuur over het gedrag van merries met veulens, waar die verzekering zich nu kennelijk op beroept. Wat is hun informatie precies over merries met veulens en hoe gaan ze dit onderbouwen?
LDRD schreef:joy76 schreef:Ik heb ooit eens een telefoontje naar mijn WA-verzekering eraan gewaagd, puur om te weten hoe of wat. Zij vertelden mij toen dat alle schade die mijn paard zou toebrengen aan personen of spullen van personen, vergoed zou worden. Ook als mijn paard remloos aan de kletter zou gaan, bovenop iemand zou gaan zitten of de stal zou afbreken. Dat de verzekering van de eigenaar nu probeert de schuld in jouw schoenen te schuiven vind ik redelijk merkwaardig.
Dit klopt ten dele. Vereist is wel dat jij als eigenaar hiervoor ook werkelijk aansprakelijk bent. De volgende stap is dat gekeken wordt of het slachtoffer nog 'eigen schuld' treft.
Lees bij TAO bij FAQ!joy76 schreef:Ik denk dat het, los van het inschakelen van een advocaat, verstandig is op zoek te gaan naar (wetenschappelijke) literatuur over het gedrag van merries met veulens, waar die verzekering zich nu kennelijk op beroept. Wat is hun informatie precies over merries met veulens en hoe gaan ze dit onderbouwen?
Literatuur zoeken is niet nodig. Wel de maatschappij vragen deskundig advies in te winnen.
Er is een bedrijf die in dit soort zaken maatschappijen adviseert.
joy76 schreef:Wat betreft het 'deskundig advies' heb ik op voorhand mijn bedenkingen, hoop wel dat het gaat om deskundig advies met betrekking tot paarden en niet dat alle denkbare beesten erbij worden gehaald.
LDRD schreef:Dit bedrijf heeft zeer veel kennis van paarden, heel wat meer dan de gemiddelde bokker. Daarbij hebben zij ook zeer veel kennis van het aansprakelijkheidsrecht.
Zij kunnen dus bij uitstek beoordelen hoe dit soort kwesties beoordeelt moeten worden.
Bovendien zijn zij onafhankelijk, ook een belangrijk gegeven.
En de kosten vallen nog mee ook.
Kosten van naar de rechter stappen zijn heel wat hoger en de afloop van zoiets is altijd hoogst onzeker.