Na 5 minuten ook gelijk galoperen en ook de heletijd zagen in z'n mond! Paard loopt schuimend met mond open en oren in de nek de bak rond. Daarna kreeg hij gelijk weer met de zweep, omdat hij tijdens de volte de stelling niet goed genoeg was (Volgens de ruiter). Ik ben geen Anky van Grunsven of iemand anders met heel veel ervaring, mar dit kan toch echt niet door de beugel? Dit is toch gewoon mishandeling?!
PS: Laats reed iemand anders op dat zelfde paard, met zachte hand. Nog wel met slofteugel, maar zonder zweep of sporen. Paard liep opeens een stuk beter.
Ik kan ook niet zeggen dat het fout is wat hij doet, want hij komt niet van onze stal. Hij komt met de trailer, gaat rijden en is daarna gelijk weer weg.

)?? Hoe zouden jullie zoiets dan aanpakken?
Daarna stapte er een jonge man op en reed op de derde hindernis aan, de pony weigerde en hij begon de pony letterlijk af te ranselen! Ik en mijn vriendin zijn toen over de bakrand gesprongen en hebben de pony genomen, hem de zweep afgenomen en van de pony getrokken. Mijn vriendin wilde hem nog met de zweep slaan maar dat heb ik tegen gehouden. Ondertussen waren de ouders van het meisje in de bak gekomen en begonnen ons uit te schelden en wilden de pony mee nemen. Op dat moment kwam eindelijk de rest van het publiek en de manege eigenaar in aktie. De manege eigenaar heeft de pony bij hem op stal gezet en verzorgd. Hij heeft de ouders gezegt de volgende dag bij hem te komen. Hij heeft uiteindelijk de pony gekocht, de jonge man heeft een verbod gekregen nog op de manege te komen en het meisje is gestopt met paardrijden....