Ik heb dit altijd gewijd aan het feit dat mijn vader geen of nauwelijks ervaring heeft met paarden, maar onderhand voerd hij ze elke dag maakt de stal schoon en praat er tegen. Nooit schreeuwt mijn vader en raakt hem niet (meer) ongewenst aan. Liroy blijft dit gedrag vertonen.
Nou is Liroy niet vriendelijk tegen andere mensen en vooral niet tegen mannen, maar alleen tegen mijn vader haalt hij uit.
Maar mijn vader probeert echt alles : Hij heeft geprobeerd te poetsen alleen gaat liroy stress gedrag vertonen en valsigheid. (behalve als ik erbij ben dan valt hij in slaap). Mijn vader heeft geprobeerd erop te zitten maar Liroy liep snel en haalde uit naar het zadel, mijn vader heeft geprobeerd met hem te wandelen maar Liroy weigerde een voet te verzetten na zoveel meter. Totdat ik hem overnam. (Ik nam hem over omdat ik dacht dat er iets was waar hij bang voor was maar zodra ik hem aanneemde was het een lammetje). Mijn vader doet zijn uiterste best maar Liroy weigerd aardig te zijn nou is dit aardig frusterend tegen over mijn vader die echt niks kwaads in zich heeft.Liroy is wel het type paard dat een duidelijke leider nodig heeft en die heeftie in mij gevonden denk ik. Hij heeft mij vanaf het begin geaccepteerd. Nou hoorde ik van de vorige eigenaresse dat Liroy mishandeld is geweest ( als wedstrijdpaard gebruikt maar op stal gezet en nooit veel gevoerd over echte mishandelingen qua slaan niks bekend) en daarom dominant over eten is en altijd boos doet qua aanrakingen. Ik merk hier niet heel veel van.
Nou ben ik radeloos ik heb alles geprobeerd en allemaal dingen verzonnen die ik kan. Ik verwacht ook niet dat het over 1 nacht ijsgaat maar we zijn al een half jaar bezig en het gaat nog zo als in het begin.
Ik vind het gewoon zielig voor mijn vader aangezien hij veel om Liroy geeft en ons andere paardje accepteerd hem wel, behalve Liroy niet.
Hopelijk weten jullie manieren, en als jullie zeggen grondwerk vertel dan eens een oefening oid?
Ik weet niet wat grondwerk inhoud ik heb het boek van inge teblick maar dat vind ik meer kunstjes doen. (mijn mening). Noem aub eens een oefening waardoor hun relatie misschien beter word. bvd.
Liroy heeft btw wel eens een join-up gehad en die man accepteerde hij wel maar dat is een prof, en ik vind join-up's behoorlijk intensief mentaal dat ik het liever niet gebruik.
Bedankt voor het lezen iig.

ik laat jullie de resultaten ook weten!