Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. 

Moelie schreef:Goed nieuws, het is gelukt. Had mijn paardensnoepjes ergens opgehaald dus ik ging het daarmee proberen, ik legde het snoepje op mijn hand en daar hield ik het halster bij. Uiteindelijk zat het op zijn neus en toen liep die weg maar ik pakte toen zijn hoofd vast en liep gwn mee. Hehe, wat een opluchting.. Maar nu laat ik um voorlopig toch ff om voor de zekerheid en probeer het over een tijdje wel weer, eerst us ff alle basisdingen aanleren.. zoals stil blijven staan met poetsen
Verder vind die het niet zo erg als ik aan zijn oren vind, alleen nog wel een beetje eng naar mijn idee.. maar dat is al stukken minder. Ik aai um daar gwn steeds, dan weet die op een gegeven moment wel dat het niet eng is. Bedankt voor alle tips!!
Silfanoo schreef:Moelie schreef:Goed nieuws, het is gelukt. Had mijn paardensnoepjes ergens opgehaald dus ik ging het daarmee proberen, ik legde het snoepje op mijn hand en daar hield ik het halster bij. Uiteindelijk zat het op zijn neus en toen liep die weg maar ik pakte toen zijn hoofd vast en liep gwn mee. Hehe, wat een opluchting.. Maar nu laat ik um voorlopig toch ff om voor de zekerheid en probeer het over een tijdje wel weer, eerst us ff alle basisdingen aanleren.. zoals stil blijven staan met poetsen
Verder vind die het niet zo erg als ik aan zijn oren vind, alleen nog wel een beetje eng naar mijn idee.. maar dat is al stukken minder. Ik aai um daar gwn steeds, dan weet die op een gegeven moment wel dat het niet eng is. Bedankt voor alle tips!!
Als ik jouw was zal ik het halster niet omlaten dat is hartstikke gevaarlijk!

Liiesjjj schreef:Silfanoo schreef:
Als ik jouw was zal ik het halster niet omlaten dat is hartstikke gevaarlijk!
En waarom is dat dan wel gevaarlijk?
Licht eraan of er scherpe stukken zijn en prikkeldraad.
3Hearts schreef:Een hand op de neus houden, (en stevig vasthouden)! Dan vliegensvlug halster er om doen, maakt niet uit of het gedraaid zit dat kan je later wel weer veranderen.
Alet schreef:Er zijn al veel tips gegeven. Ik vind het altijd handig om een halstertouw om de hals te doen, om de neus te halen en zo wat 'grip' te hebben. Rustig het halster over zijn hoofd doen en belonen. Alles heel kalm doen, neem er de tijd voor.
Vaak vinden ze het eng als je aan de oren zit. Je kunt dit oefenen door de oren lekker te masseren.
Een halster omlaten kan wel degelijk zeer gevaarlijk zijn.
De jaarling van een kennis van mij heeft zich aan haar halster in de stal opgehangen aan een boutje wat misschien maar 2 centimeter uitstak...
En ik heb de mijne nagekeken, nergens waar die aan kan blijven hangen, dus dan is het ook geen probleem om um aan te laten.
oOoKellyoOo schreef:3Hearts schreef:Een hand op de neus houden, (en stevig vasthouden)! Dan vliegensvlug halster er om doen, maakt niet uit of het gedraaid zit dat kan je later wel weer veranderen.
Oke dus als jij iets niet wilt moet ik je ook dwingen en in de houdgreep komen houden![]()
Gewoon rustig blijven leg het halster in zijn voerbak laat hem zich bekent worden met het halster. En dan rustig stapje voor stapje opbouwen, en niks forseren

Moelie schreef:Ik wil um nu gewoon nog niet elke keer uitdoen, en dat gevaar dattie met zijn voorbeen zijn hoofd krabt en dan aan het halster blijft hangen houd je altijd. Sorry hoor, maar dit is een beetje overdreven. Dus dat zou betekenen dat iedereen het halster bij hun paard/pony of moet doen, ook als ze in de wei lopen en dan zeker uren achter je paard aanrennen in de wei om zijn halster om te doen? Haha, dacht het niet! Dus ik laat um voorlopig gewoon om.
En ik denk ook niet dat hij zo makkelijk met zijn hoef tussen zijn halster komt