Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
0maris0 schreef:Over zn verleden weet ik wel, toen hij op zn oude stal stond, dat er mensen langs liepen met hun paard dat ze hem terug jaagde, als hij met zn hoofd uit de boks stond.
Cassidy schreef:Als er een andere stal op stal te regelen valt waar hij inkan zonder dat daar iedere keer mensen vlak langs moeten, dan zou ik hem daar in zetten. Of je zorgt voor een bovenluik of een hek dat je dicht kunt doen zodat je niet iedere keer het paard weg moet jagen of het risico loopt dat een ander gebeten wordt.
Je paard is 2,5 jaar zeg je, wat doet hij daar op stal? Is hij in het verleden ingeschaard geweest? Je zegt dat het een hij is, is hij nog hengst of inmiddels geruind? Als hij nog hengst is, denk ik dat ruinen al heel veel aan dat gedrag gaat veranderen.
aerdenhout1 schreef:Nou en of dat af te leren is! Aanvallen?? Is ie helemaal betoeterd! Een flinke schreeuw en een zwaai met je arm/hand als hij niet naar achter gaat. Let op..niet weglopen, maar blijven staan en als hij naar je toe komt met de oortjes naar voren uitbundig belonen, valt hij opnieuw aan, dan weer een flinke schreeuw en dreigen met je arm/hand, net zolang tot hij naar je toekomt. Voernijd...ik blijf bij dit soort paarden juist staan en ga ze aanraken. Het klinkt eenvoudig om te doen, maar dat is het zeker niet en het duurt soms een paar weken voor je het echt gewonnen hebt. Wel heel consequent blijven!!!
Ik heb dit soort gevallen al zo vaak op stal gekregen dat ik weet dat het te verhelpen is.
0maris0 schreef:hij werd ook alleen door mensen weggejaagd. (als dat de redn is)Cassidy schreef:
Als er een andere stal op stal te regelen valt waar hij inkan zonder dat daar iedere keer mensen vlak langs moeten, dan zou ik hem daar in zetten. Of je zorgt voor een bovenluik of een hek dat je dicht kunt doen zodat je niet iedere keer het paard weg moet jagen of het risico loopt dat een ander gebeten wordt.
Je paard is 2,5 jaar zeg je, wat doet hij daar op stal? Is hij in het verleden ingeschaard geweest? Je zegt dat het een hij is, is hij nog hengst of inmiddels geruind? Als hij nog hengst is, denk ik dat ruinen al heel veel aan dat gedrag gaat veranderen.
Er valt geen andere stal te regelen, en hij is in juli 2007 geruind
Ook valt hij geen andere paarden aan, in tegendeel zelfs..
aerdenhout1 schreef:Een paard dat kwaadaardig aanvalt is NIET bang!
omaas schreef:dat zou ook nog kunnen indd. maar ik denk dat de tactiek die ik beschreef daar ook niet 'erg' voor zal zijn. je negeert m dan namelijk en hij krijgt dan geen aandacht. en indd grondwerk enz.Het kan ook zo maar zijn dat hij aandacht eist van degene die langs loopt! Dat dit dus een dwangmiddel is om 'respect' af te dwingen. M.a.w. hij voelt zich hoger in rang!
Als dat zo is zou je toch aan de verhoudingen moeten werken!
aerdenhout1 schreef:Nou en of dat af te leren is! Aanvallen?? Is ie helemaal betoeterd! Een flinke schreeuw en een zwaai met je arm/hand als hij niet naar achter gaat. Let op..niet weglopen, maar blijven staan en als hij naar je toe komt met de oortjes naar voren uitbundig belonen, valt hij opnieuw aan, dan weer een flinke schreeuw en dreigen met je arm/hand, net zolang tot hij naar je toekomt. Voernijd...ik blijf bij dit soort paarden juist staan en ga ze aanraken. Het klinkt eenvoudig om te doen, maar dat is het zeker niet en het duurt soms een paar weken voor je het echt gewonnen hebt. Wel heel consequent blijven!!!
Ik heb dit soort gevallen al zo vaak op stal gekregen dat ik weet dat het te verhelpen is.