Naam van paard veranderen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Risje80

Naam van paard veranderen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 15:32

Hallo!!

Ik weet niet waar ik het moet plaatsen, vandaar dat ik het maar hier neer zet.

Het volgende: Ik heb ruim een jaar een pony. Ze was een jaarling toen ik haar kocht, en inmiddels is ze 2,5 jaar. Ik was zo enthousiast toen ik haar kreeg dat de naam me niet interesseerde.
Maar ik vind haar naam eigenlijk niks. Zou ik nu nog haar naam kunnen veranderen? Of is dat raar en is het paard aan haar naam gewend?
Toen ze ziek was en ik een keer bij haar kwam, schoot me ineens een hele mooie naam voor haar binnen.

Groetjes, Ris

Melanie_B

Re: Naam van paard veranderen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:33

Het kan wel.. Alleen ze zeggen altijd 'Naam veranderen brengt ongeluk'.
Wij hadden eerst ook een paard.. Ze heette Angelique, mijn broer vond het 3 keer niets.. Maar we hielden het wel zo. Innocent was haar wedstrijdnaam, en zo heette ze eigenlijk ook vaak. (Of Annie..)

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:34

je kan zelf haar naam wel veranderen,maar of dat op papier ook kan???dat weet ik niet hoor
wij hebben zelf 2 kwpners staan en die heten officieel hertogin en jozetta.....maar we noemen ze amber en molly

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:34

Heb ik ook gedaan. De ene is van Thais III naar Thaissa gegaan. En de andere hebben we van Mai Lotus naar Loulou genoemd. Kan me niet voorstellen dat het paard dat bewust mee maakt Nagelbijten / Gniffelen.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 15:35

Het hoeft van mij ook niet op papier. Ik vind haar naam gewoon niet mooi klinken "Whisper". spreekt gewoon niet lekker uit.

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:42

bobbymp schreef:
je kan zelf haar naam wel veranderen,maar of dat op papier ook kan???dat weet ik niet hoor
wij hebben zelf 2 kwpners staan en die heten officieel hertogin en jozetta.....maar we noemen ze amber en molly

Dat kan Knipoog
Ergens in het paspoort kan je neerzetten dat je de naam hebt veranderd Lachen
Hebben wij ook gedaan..
We dachten dat ze nog geen naam had, maar toen we het paspoort kregen bleek dat ze dus wel een naam had..
Die was vreslijk dus hebben we haar toch maar 'onze naam' gegeven Lachen

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:43

Er staat ook een naam in de chip. Volgens mij kun je daar niets aan veranderen.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 15:45

Is het niet raar om nu nog te veranderen? Ik vraag me af hoe mensen erop gaan reageren. Iedereen is al zo gewend dat ze Whisper heet.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:46

Na 2,5 jaar wel ja. Waarom noem je haar niet Wish ofzo? Klinkt makkelijker, veranderd niet zo veel en valt niet zo op Clown

cartes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:47

opzich kan het wel maar je moet is opletten als je haar echte naam roept of ze dan heel goed reageerd.
want als je haar naam opeens gaat veranderen dat lijkt me dat niet zo verstandig en dan luisterd ze ook niet meer naar haar nieuwe naam (misschien na een jaar ofzo) Haha!
dus daar moe je is op letten Tong uitsteken

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 15:47

de laatste tijd noem ik haar weleens wizzie, maar klinkt ook eigenlijk kinderachtig, hahaha.

cartes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:49

Splash_ schreef:
Na 2,5 jaar wel ja. Waarom noem je haar niet Wish ofzo? Klinkt makkelijker, veranderd niet zo veel en valt niet zo op Clown

ja dat is ook wel handig en dan is het ook niet zo heel erg dan een hele andere naam Tong uitsteken

Snippergroen

@ Splash_ zelf vind ik dat wel een goede inderdaad!
Ik vind zelf Whisper wel een mooie naam hoor TS!

cartes

Risje80 schreef:
de laatste tijd noem ik haar weleens wizzie, maar klinkt ook eigenlijk kinderachtig, hahaha.

zo kinderachtig klinkt dat niet Clown

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 15:51

Bedankt voor jullie reacties> Ik zal er nog eens over na denken. en ook eens op letten of ze cht op haar naam reageerd, is me eigenlijk nooit zo opgevallen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:51

ik noem mijn paard de meest rare namen, maar ze luisterd altijd hoor. ligt aan de stem. sommige zeggen dat je wel de klank hetzelfde moet houden. heb ik niet gedaan toen ik haar naam veranderde, maar toen was ze pas een half jaar en kon ze niets en was nog niet aan mensen gewent. laat staan aan haar eigen naam. ik ben van sanny naar indiana gegaan;)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:59

Waarom niet, je noemt haar toch hoe je zelf wilt?

Maar als je haar al een hele tijd zo noemt, is het natuurlijk niet vanzelfsprekend.
Mijn paard noemt op papier Lucky Story. Maar iedereen noemt haar Tempête, omdat de vorige eigenaar haar zo noemde.(En het paard was eerst mijn verzorgpaard) Wat ik weer afkort tot Peit of Pête. ( uitspraak is hetzelfde)
Nu vind ik Tempête echt een afschuwelijke naam. (Moet je maar eens proberen uit te spreken, met correct accent enzo als niet Franstalige. Sigaar ) Zou haar graag Story noemen ofzo. Maar ja, ik ben het nou al jaren zo gewend, dat je dat ook niet meer doet.

Ik vraag me trouwens af welke naam je in gedachte had voor je paardje?

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:00

ik heb mijn paard zijn naam ook veranderd omdat hij anoniem heette

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 16:31

Ik vind Evita een hele mooie naam. Dat vind ik ook echt bij haar passen. Maar dat is wel heel wat anders dan Whisper.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:36

Als je paardje al zo aan haar naam gewend is, waarom zou je die dan willen veranderen?

Het zal misschien wel raar gevonden worden, maar ik vind het veranderen van een naam van een levend wezen HEEL erg raar. Ik vergelijk het altijd met nieuwe vrienden die je ontmoet (voor mij zijn mijn paardjes ook mijn maatjes), als ik hun naam niet mooi vindt, ga ik die namen toch ook niet veranderen?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:40

toch geef je hun mss wel bijnamen en dat kun je altijd doen...

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 16:43

Judje schreef:
Als je paardje al zo aan haar naam gewend is, waarom zou je die dan willen veranderen?

Het zal misschien wel raar gevonden worden, maar ik vind het veranderen van een naam van een levend wezen HEEL erg raar. Ik vergelijk het altijd met nieuwe vrienden die je ontmoet (voor mij zijn mijn paardjes ook mijn maatjes), als ik hun naam niet mooi vindt, ga ik die namen toch ook niet veranderen?

Waarom ik het zou willen veranderen, omdat ze pas 2,5 is en ik hopelijk nog zeker 20 jaar heb.
Ik weet niet of ze aan haar neem gewend is. Ik doe natuurlijk nog niet zo veel met haar.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:51

Je kan Evita toch als een soort bijnaam nemen?

Om maar een vb te nemen, mijn paard heet Noah, maar ik noem hem altijd Nowie of dikzakje (liefdevol bedoeld hoor Lachen ) en hij luistert naar ze alledrie Haha!

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 16:53

Solleke_Noah schreef:
Je kan Evita toch als een soort bijnaam nemen?

Om maar een vb te nemen, mijn paard heet Noah, maar ik noem hem altijd Nowie of dikzakje (liefdevol bedoeld hoor Lachen ) en hij luistert naar ze alledrie Haha!

Ik noem Whisper vaak Bollie of mostertje. Ook bedoel ik dat liefdevol Knipoog

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:11

Je kan een andere naam geven maar Whisper vind ik wel een heel erg mooi naam. en wizzie vind ik ook erg leuk en al helemaal niet kinderachtig. ik geef mijn paard ook bij namen en dan reageerd hij ook maar dat is puur om dat hij na bijna zes jaar echt mijn loopje of mijn stem herkend.
als ik aan kom lopen en hij heeft me nog niet gezien of horen roepen dan hinnikt hij al. Pling
En dan denk ik hij is weer blij me te zien en ze heeft vast ook wat lekkers bij zich Haha!