Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. En die moest ze ook niet... Maar het was niet zo extreem als bij dit paard.juval schreef:pubertijd?
vervelend probleem, misschien klikt het met een ander paard beter en zou je met de stalbaas kunnen overleggen of ze niet verplaatst kan worden.
in de winter zijn veel paarden wat drukker/anders dan 'zomers, dat kan ook een reden zijn. Heb je al eens naar het voer gekeken, heeft ze niet te veel energie, die ze niet kwijt kan?
succes ermee!

en misschien houd ie zich dan meer met zichzelf bezig.
.

_June schreef:@Meetje: 1/4 kilo? De mijne werd met 1 kg al wat schraal en lui. Krijgt ze sport/prestatiebrok of gewoon onderhoud?

Kingsley2 schreef:Het kan allemaal verschillende dingen zijn je bent verhuisd, ze is ziek geweest toen heeft ze een paar weken stil gestaan en toen naar mijn idee ook te veel eten gehad toen ze stil stond en is ze daar nu aan gewent. misschien kan je haar proberen twee keer één kilo te geven en wat meer kuilgras geven en dan wat muesli geven na het rijden. En merries hebben er toch vaker last van dat ze hun buren niet mogen. Wij staan met 65 paarden op stal in we zien dit heel vaak. Soms lukt het om een ruin naast de merrie te zetten en dan gaat het beter. En misschien heeft zij gewoon langer nodig om aan haar buren te wennen. En ze kan zeker ook gaan puberen daar heeft ze wel de leeftijd naar. Blijf concequent maar ook veel geduld hebben.
en in de winter tijd zijn de paarden toch vaker wat druker en vervelender omdat ze meer binnen staan dan s'omers.
succes ermee!
Meetje22 schreef:_June schreef:@Meetje: 1/4 kilo? De mijne werd met 1 kg al wat schraal en lui. Krijgt ze sport/prestatiebrok of gewoon onderhoud?
Geen flauw idee.
Er word door de staleigenaar gevoerd,maar schijnt wel speciaal aangemaakt te zijn.
Hij heeft wel de hele dag hooi tot zn beschikking.
2 maal 1/4 kilo lijkt weinig maar toch is het een forse meneer hoor
Dit is de dinosaurus in kwestie:
Dus niet bepaald schraal te noemen![]()
Geen betere foto's, ben op m'n werk.
superwoman schreef:Ik denk dat je het moet zoeken in de stal.
Minder voer zal de voernijd misschien wel doen toenemen.
Zorg dat ze een rustige stal krijgt!
Nu is ze misschien wel frustie heel de dag en zul je met "werken" ook merken.
Ik zou het ernstig opnemen, dat ze niet happy is.
. Er komen geen gillende kinderen, drukke mensen etc. En ze staat van zonsopgang tot zonsondergang op de wei.
gewoon negeren, niet straffen, je paard moet assertief zijn naar haar kuddegenootjes. De hogere in rang hebben daar minder last van zie ik bij ons op stal. De rivaliteit onderling is nu groter. russel schreef:Je paard staat nu in de kudde begrijp is? Moet ze voor zichzelf opkomen en dan idd worden ze iets anders. Ik merk dat ook met mijn paard. Voorheen was hij heel erg op mij gericht, nu is hij heel beschermend naar mij toe als ik in de stal sta, dan bijt hij ook de tralies eruit en maakt een gooibeweging tegen het schot als het paard in die stal alleen maar kijkt....gewoon negeren, niet straffen, je paard moet assertief zijn naar haar kuddegenootjes. De hogere in rang hebben daar minder last van zie ik bij ons op stal. De rivaliteit onderling is nu groter.