De kruinen liggen tussen de ogen, bij dit paard boven elkaar maar ze kunnen ook naast elkaar liggen, belangrijk is dat ze echt aansluiten aan elkaar...
Ik wil hiermee niet een discussie oplaaien over het wel of niet waar zijn van de theorie achter karakteranalyses. Ik wil alleen ervaringen horen over mensen met een paard met 2 kruinen.
Ik heb een aantal analyses al laten maken door bokker superroos van http://www.karakteranalyses.tk en nu dus een analyse van dit paard met 2 kruinen...
Uit de analyse komt dat 70% van de paarden met 2 kruinen sterker en emotioneler reageert dan gemiddeld, ze kunnen op zeer onverwachte momenten van streek raken zonder enige aanwijsbare reden. wanneer zo'n paard zijn zelfbeheersing verliest is het belangrijk hem even te laten gaan en dan weer tot rust te laten komen. straffen helpt niet en versterkt het ongewenste gedrag alleen maar, het paard zal onwilliger worden.
vaak kunnen ze ook slecht tegen stress
Natuurlijk hangt de inwerking af van de overige eigenschappen en dat is bij elk paard verschillend, paarden met 2 kruinen kunnen geweldige paarden zijn, enkele van linda tellington jones's (de vrouw achter de theorie) beste wedstrijdpaarden hadden 2 kruinen
Wat ik dus graag wil weten van de mensen die ook paarden met een dergelijke kruinencombinatie hebben, hoe het gedrag is?
of je het stukje van de 2 kruinen herkent en hoe zich dat uit...
Of dat het zich misschien helemaal niet uit.
Ook zou ik het geslacht en de leeftijd van je paard willen weten.
Gaat het bijvoorbeeld om gedrag van gewoon schrikken van 'niks' of zijn er serieusere problemen zoals bijvoorbeeld omhoog komen bij het rijden, rodeo's houden, slecht te stallen en slecht te trailerladen, dit zijn allemaal problemen namelijk die qua percentage vaker voor lijken te komen bij paarden met 2 kruinen..
(maar zoals eerder gezegd, overige eigenschappen kunnen de werking verminderen waardoor dergelijk gedrag niet voorkomt)
Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden..
Gr jepsica
)
)

), leert heel snel, spanning niet onder controle kunnen houden, pfff de rest weet ik zo ff niet.
haha