Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
oooh schreef:Longeren is een goed idee, zo wordt hij ook een beetje warm, ik denk dat hij het niet gewend is dat het zo koud is, misschien is het wel gewoon omdat het eerder donker wordt, omdat je hem pas hebt, in elk geval: praat erover met je instructie, je krijgt heus tips en natuurlijk hebben lessen zin! Je leert altijd wel iets, en als je nou probeerd als hij gaat bokken gewoon een tik op de kont te geven, denkt hij "oei, dat mag niet" en dan leert hij het misschien wel af. Je moet een tik geven, niet proberen er op te blijven zitten, dat je goed rijdt is belangrijker dan dat je er op blijft zitten.
saskiakefie schreef:oooh schreef:Longeren is een goed idee, zo wordt hij ook een beetje warm, ik denk dat hij het niet gewend is dat het zo koud is, misschien is het wel gewoon omdat het eerder donker wordt, omdat je hem pas hebt, in elk geval: praat erover met je instructie, je krijgt heus tips en natuurlijk hebben lessen zin! Je leert altijd wel iets, en als je nou probeerd als hij gaat bokken gewoon een tik op de kont te geven, denkt hij "oei, dat mag niet" en dan leert hij het misschien wel af. Je moet een tik geven, niet proberen er op te blijven zitten, dat je goed rijdt is belangrijker dan dat je er op blijft zitten.
ik denk dat je paard er blijer mee is dat je er af valt dan dat ie geen tik krijgt. Ik denk dat ie meer gebruik ervan maakt als je er af valt.

). 
jouri_lover schreef:aan iemand vragen of hij hem goed wil longeren en dan alle schrik punten laten zien en hem niet ze zin geven gewoon er af gaan en hem er laten kijken en zo proberen er aan te laten wennen
jennylicious schreef:Gewoon longeren voor je gaat rijden, of anders na het inrijden een tijd galopperen.
jennylicious schreef:Gewoon longeren voor je gaat rijden, of anders na het inrijden een tijd galopperen.