Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lisaamor schreef:dat doen ze wel vaker hoor.
oke misschien niet de beste manier
maar toch
en ja, geruststellen vind ik het diervriendelijkst.. nanette_bokt schreef:voer?? mijn paardjes zijn altijd te lokken met voer,,,en ja, geruststellen vind ik het diervriendelijkst..
xSharonax schreef:ik doe het ook meestal met touwtjes achter de kont langs, maar die van mij gaat er uit protest niet in, niet omdat hij bang is. dan is dit denk ik de beste manier, maar dan moet je het wel zo doen dat je je paard geen pijn doet, maar alleen zorgt dat hij niet achteruit kan lopen! ik weet niet hoe de eigenaar van jou verzorgpony het deed?
Pinky_Loesje schreef:xSharonax schreef:ik doe het ook meestal met touwtjes achter de kont langs, maar die van mij gaat er uit protest niet in, niet omdat hij bang is. dan is dit denk ik de beste manier, maar dan moet je het wel zo doen dat je je paard geen pijn doet, maar alleen zorgt dat hij niet achteruit kan lopen! ik weet niet hoe de eigenaar van jou verzorgpony het deed?
Het lijkt misschien alsof je paard niet bang is maar het komt altijd van uit angst. Bij mijn paardje dacht ik ook dat het protest was maar het bleek ook gewoon angst te zijn.

saskiakefie schreef:Mijn verzorgponytje (mini appaloosa) durfde een tijdje terug niet de trailer in. En hoe kwam dat? Nou, gewoon omdat ie er bang voor was. Hij was namelijk een keer onder het rijden gevallen, omdat de trailer zo erg heen en weer ging. Dus de volgende keer durfde hij er niet meer in. Gisteren, toen moest hij weer de trailer in, heb ik hem gerusteld en duidelijk gemaakt dat het niet eng was, en hij liep er gemakkelijk in. Maar de eigenaar had voor de zekerheid toch de longeerlijn meegenomen. Ik vind deze manier onwijs slecht! Hij liep er dan wel in, maar het had ook gekund dat hij nu alleen maar banger zou zijn. Dat ie alleen maar meer in paniek zou raken. Waarom doen ze niet, dat het paardje elke week even de trailer in en uit loopt. Tot dat ie zijn angst kwijt is. Maar niet zo dwingen. Want ze zijn er toen ook 2 uur mee bezig geweest om hem er in te krijgen.. Nu hoorde ik dat deze manier wel vaker wordt toegepast. Wat vinden jullie ervan?
Hoe zou jij het oplossen, of hoe heb je de het ooit opgelost?
Ben benieuwd.