Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

marleen_usar schreef:De mijne heeft dat ook een paar keer gedaan, en toen nam ik een zweepje mee en gaf hem daar een lel mee.Het toen snel over,dit is geen speels gedrag.
nati schreef:hallo,
ik heb een beetje een appart iets:
als ik mijn ruin in de bak heb staan, dan komt hij als een dolle stier op je af rennen, of je nou in de bak staat of dat je langs de bak loopt....
Toen hij een groot trailer probleem had ben ik met hem bij iemand geweest, die veel freestyle doet, dus hebben hebben we ook veel in de bak gedaan, loswerken etc. toen deed hij het ook, later wel wat minder.
Zijn vorige eigenaar zei dat hij het ziet als spelen?????
Maar ik zie het niet als spelen, ik vind het ronduit gevaarlijk, en is dat dan gewoon dominatie?
Hij is ook best aan de grote kant, dus het is best wel beangstigend.....
Heeft iemand ervaring met dit soort dingen?
straf het niet met "geweld" af. Jij zei dat je dit al heftig vond en je wilt juist niet dat hij geweld gaat gebruiken dus zou ik het zelf ook niet doen. Dat zou een slecht voorbeeld geven. Gebruik lichaamstaal en laat zien dat je dit niet wilt hebben. nati schreef:als ik in de bak sta maakt zijn rug/lichaam naar mij hol, maar draait zijn hals en hoofd naar mij, hij rent dan op me af met zijn oren naar voren, maar als hij op twee meter afstand is draait hij zijn oren naar achter en doet boos,
aan de hand heeft hij sinds kort geleerd dat hij braaf schuin achter me blijft lopen, dit was voorheen tegen me aan of steeds voor me uit willen lopen.
Loowis schreef:marleen sorry hoor maar dat is echt dom! Geen andere woorden voor. zomaar een paard een tik geven omdat jij denkt dat hij gevaarlijk doet? Denken mensen ook nog eens aan het paard?
Lichaamstaal misschien? En wat denk je dat het paard je wou duidelijk maken?

en het gaat beter dan ooit! Paarden doen net als veel alles met een reden. Je kan die niet zomaar negeren en doen met het beest wat jij zelf wil.
Loowis schreef:haha ik val hier echt bijna van mijn stoel johnannet
ooit er van gehoord? 1000en mensen die het doen! Waaronder ik ooken het gaat beter dan ooit! Paarden doen net als veel alles met een reden. Je kan die niet zomaar negeren en doen met het beest wat jij zelf wil.