Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, dus ben ik ergens anders gaan lessen en deze mensen hebben mij echt veel verder geholpen, hoe beter het rijden ging hoe makkelijker mijn paard werd.
Het zal ook nooit een knuffelpaard zijn.
). Het is vaak de combi mens/paard wat zulke problemen veroorzaakt.

) Heel fijn dat je het met professionele hulp gaat oplossen. Petra is erg goed! Citaat:Mensen die roepen 'met een longeerzweep de wei in' vergeten dat de mens vaak ook iets moet veranderen aan zijn/haar houding. Het is zo makkelijk om het paard de schuld te geven, terwijl de verhouding paard-mens een wisselwerking is van een aantal factoren.

) Cheytjuh schreef:@ NAdya, ik ben het helemaal met je eens, mensen pakken tegenwoordig zeer snel de zweep, en slaan het paard dan maar helemaal klein, dan luistert hij/zij wel... Ik kan hier echt kwaad van worden, en wil dit zelf dus echt niet !!!!
Ik weet ook dat mijn houding niet altijd even goed is, maar ik ben al zo lang bezig en zonder resultaat, dat mij de moed echt in de schoenen is gezakt.. Het is alleen al frustrerend dat je paard dit doet, laat staan je echt kapot wil trappen ubehaupt... Dat doet echt pijn ! Helemaal omdat ik echt heel veel van dr houd..