Skippybal geven om te spelen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Almighty

Skippybal geven om te spelen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 20:44

Ik zat te denken om mijn paard in de weide als speelgoed een skippybal te geven om mee te spelen. En ja ik weet dat het snel kapot kan, ik kan ook zn harde bal doen maar vinden ze vaak veel minder leuk. Wie heeft ervaring met het spelen met een skippybal? Wat zijn volgens jullie de voor of nadelen om het aan je paard buiten te geven?

Wiesje

Re: Skippybal geven om te spelen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:56

Er zitten geen nadelen aan joh! ze vermaken zich er kostelijk mee! Die van mij tenminste wel. En als ie kapotgaat, blijft mijn paard er gewoon mee rondsjouwen. Dan is ie nog leuker!

Let er wel even op dat wanneer je een bal hebt met een rond handvat (je hebt ze ook met twee stengels) dat je het handvat even doorsnijdt, zodat je paard er niet met zijn hoef in kan blijven hangen!!

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:00

Wiesje schreef:
Let er wel even op dat wanneer je een bal hebt met een rond handvat (je hebt ze ook met twee stengels) dat je het handvat even doorsnijdt, zodat je paard er niet met zijn hoef in kan blijven hangen!!

Dan is hij toch gelijk lek Clown ? Volgens mij kan je beter het handvat goed bij elkaar binden zodat er geen opening meer in zit (en dan natuurlijk wel opletten dat het niet los kan).
Ik heb er zelf ook een gekregen, maar heb hem nog niet opgeblazen. Ik denk dat ze het wel leuk vinden om mee te spelen.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 07:50

Hmm, bij die van mij niet hoor. Het handvat was gewoon gegoten rubber zeg maar, dus uit 1 stuk zonder lucht erin.

Tja, als er lucht inzit uiteraard even vastbinden Haha!

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 07:53

Ik heb zo'n gymbal bij de Kruidvat gekocht (toen € 1,75)daar zitten geen handvaten oid aan.Die van mij is er doodsbang van. Haha!

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 07:54

Mijn bijrijdpaard heeft ook een skippybal, maar die is der als de doods voor, laatst lag het in de bak, en telkens als hij er langs liep echt die neusgaten groot, staartje omhoog, en showen maar, ook als de skippybal de bak door ging kondie lekker showen Tong uitsteken maar aanraken, no way Clown

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:57

Voor die van mij heb ik 2 Jollyballen en ze vinden het super, ze aporteren er al bijna mee! (althans: als ze aan het spelen zijn en ik kom de wei in komt er 1 met bal in de mond naar me toe)

Een skippybal is ook erg leuk iderdaad! Die moet ik er binnenkort ook maar eens even bij halen!

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:02

Ik had er ook een.. mijn pony was er ook harstikke bang van.. precies wat deniisee zegt.. staart omhoog neusgaten groot dfaar maakte ik altijd foto's van hele mooie haha Haha!
mijn shetlander vond het geweldig die rende er steeds achter aan als ik hem schopte en hij trapte er tegen enzo echt grappig. tot mijn hond hem kapot gebeten heeft :|

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:09

kan je gewoon alle skippyballen geven ofzo?
want dan ga ik er ook een bij die van mij in de wei gooien...Lachen

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:13

Ik heb er ook 1 in het land liggen als ze op het land staan kijken ze er niet naar.
Maar al staat ze in de padock pakt ze met er mond het handvat vast en gaat ze er mee lopen ..Lachuh!! Clown

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:17

Ik zou er gewoon een geven.. leuk toch Lachen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:25

wel opletten met het handvat.
Dat ding van een paard zn been snijden is geen leuk werkje
(een trippend paard dat niet stil wil staan, een scherp mes [want die heb je dan zeker nodig] een inde weg zittende bal, en de kans om hoeven tegen je hoofd te krijgen...)

een oud stalgenoot had niet aan de gevaren gedacht... was op mn vorige stalling,. Ik liep langs het land waar haar paard stond, en zag haar paard "worstelen" met de skippibal om zn been. Geen prettig gezicht. Zelf had ze avond dienst en ik was de enige op stal.
Heb een vriendin gebeld die daar in de buurt woonde, maar geloof mij, je wilhet niet meemaken (en dan was het nog niet eens mijn eigen paard!)

Ga dus voor de 2 sprieten als handvat, of voor het massief rubberen handvat, en knip daar een stukje tussenuit (als het rubber dan "sterk" is kan het been er ook niet klem tussen komen te zitten)

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:59

Bij Kruidvat heb je van die gymballen,net zo groot als een skippybal,maar dan zonder handvaten.Is voor mensen om op te liggen en oefeningen te doen.Was toen in de uitverkoop voor 1,75 Bloos Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:01

maar die zijn minder stevig dan skippyballen Knipoog skippy's zijn van steviger rubber.

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:02

Nou die van mij was hetzelfde als een skippybal Knipoog

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:08

Die van mij waren ook doodsbang voor de skippybal, zolang die bleef liggen was er niets aan de hand maar owee als er beweging in kwam. Haha! Heb hem na een paar jaar (!) uit de bak gehaald -toen waren ze nog steeds bang als ie bewoog- en heeft de hond hem kapot gebeten.
Ik heb ook een jollybal, maar ook daar doen ze weinig mee. Ook die werd door de hond uit de bak gehaald, dus die heeft er nu zelf èèn waar die superblij mee is.

Het leukste vinden ze tot nog toe de pyloon! Daar spelen ze heel veel mee. Ja

Edit: Even voor de duidelijkheid...zolang die skippybal niet bewoog was ie ook niet eng. Voordat mensen mij een dierenbeul vinden dat ik het zolang in de bak heb laten liggen. Knipoog

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 21:58

ALs ik het zo eens lees moet je het dus gewoon proberen! En de ene vind het super en de andere niet! Mijn paard is erg nieuwsgierig van aard en speels dus zal het wel proberen. We zullen wel zien! En zal letten op het handvat want zit niet te wachten op problemen. Erg leuk om te horen en lezen. Laat jullie wel weten als ik de kans heb gehad de stad in te gaan om een skippybal te kopen.

Proda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:02

Ik zou het wel proberen, de paarden die ik ken wat het hebben, vinden het leuk speelgoed Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 07:53

hihi inderdaad, voor veel paarden is het prachtig speelgoed! de mijne vinden er helaas niks aan, zelfs mijn jaarling keek niet op of om toen ik hem tegen zijn benen aanrolde...

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 09:04

Zaterdag gaan we het voor het eerst proberen! Hoop dat hij het wat vind!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:11

de mijne vinden de skippybal super.
(Mijn paard heeft ook zo'n jollybal in zijn stal (en hij kan al aardig hoef-ballen:))

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:56

Waarom niet?
Is toch leuk voor je paardje?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 15:40

Ja inderdaad erg leuk! morgen weten we of hij het ook wel zo leuk vind al die ideeen van mij! Gisteren gespeelt met hem in de weide! Dat vond hij super leuk! En tja dan gaan we nog meer verzinnen voor hem!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 22:05

Tjonge vanavond in de stad op jacht geweest naar een skippybal. En wat denk je? Geen skippybal te krijgen om hem te kunnen geven. Net buiten het seizoen.....mmmm wordt nu flink zoeken ben ik bang! Of toch maar zn jollybal halen dan.

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:33

Wiesje schreef:
Er zitten geen nadelen aan joh! ze vermaken zich er kostelijk mee! Die van mij tenminste wel. En als ie kapotgaat, blijft mijn paard er gewoon mee rondsjouwen. Dan is ie nog leuker!

Jaah helemaal mee eens Lachen